stat

63. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Oliwie 2020

  • w każdy wtorek (do 25.08),
    godz. 20:00
  • Kup bilet
    Informacje o biletach  »
PROGRAM
63. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Oliwie


muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


07/07/2020 - Roman Perucki - Koncert dedykowany pamięci Jana Pawła II
Ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1986 r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Od 1997 r. jest profesorem gdańskiej Akademii Muzycznej (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych).
Jest Dyrektorem Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno-Kongresowe, siedziba Filharmonii. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Sacra, z którym organizuje m. in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej (jeden z najsłynniejszych na świecie), Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów Bliżej Bacha, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale organowe w kościołach Pomorza Gdańskiego. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji, Portugalii, Rosji, Meksyku oraz wykłady na uczelniach i szkołach muzycznych na terenie całej Polski. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (Włochy, Francja, Czechy, Rosja, Polska). W swoim dorobku ma już ponad 2500 recitali. Koncertował w najsłynniejszych katedrach i salach koncertowych świata, m. in. w Notre Dame (Paryż), Mariinsky Theater (St. Petersburg). Koncertuje w Polsce, w niemal wszystkich państwach Europy, w Rosji, Japonii, Chinach, Australii, Meksyku i USA. Dużą część koncertów wykonuje wspólnie ze swoją małżonką, skrzypaczką Marią Perucką.
Jest pierwszym organistą Archikatedry Oliwskiej. Od 1999 r. jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej.                                                                                
Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, posiada nagrania płytowe. Jego płytę Messe pour les paroisses F. Couperina Bohdan Pociej uznał w Ruchu Muzycznym za najlepsze nagranie 1991 r. wydane w Polsce, a II Płyta Oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. W swoim dorobku posiada platynową płytę, wydaną w 1998 r. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, w tym najwyższe odznaczenia papieskie: Pro Eclessiae et Pontifice przyznane przez Ojca Świętego Jana Pawła II oraz Order św. Sylwestra nadany przez Papieża Benedykta XVI. W 2005 r. uzyskał złotą odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej. W 2007 r. otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną Gryfa Pomorskiego za rok 2006 oraz nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki.
Program:
H. Mulet (1878-1967) - Tu es Petrus
J. S. Bach (1685-1750) - Wir glauben all einem Gott BWV 680
M. Surzynski (1866-1924) - Święty Boże op. 38
S. M. Słonimski (*1932) - Chromatisches Poem (1969)
Polskie prawykonanie
J. Łuciuk (*1927) - Preludia Maryjne
F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) VI Sonata organowa op. 65
L. Vierne (1870-1937) - III Suita op. 54 VI cz. Carillon de Westminster

10/07/2020 - Maciej Zakrzewski
Maciej Zakrzewski - organista, kompozytor, improwizator. Doktor sztuk muzycznych w
dyscyplinie instrumentalistyka. Naukę gry na organach rozpoczął w klasie mgr Łukasza Matei w
ZPSM im. M. Karłowicza w Krakowie. Tytuł magistra sztuki uzyskał z wyróżnieniem w AM im.
Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. Romana Peruckiego i dr Hanny Dys.
Brał udział w wielu konkursach organowych i kompozytorskich. Jest laureatem m.in. I miejsca na
VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej im. J. P. Sweelincka oraz IV miejsca na
konkursie Premio Elvira di Renna w Pontecagnano Faiano. Brał udział w kursach
mistrzowskich interpretacji muzyki organowej prowadzonych m.in. przez M. Hoselbecka, P. van
Dijka, O. Latry, H. Deustcha, W. Zerera, L. Ghielmiego oraz improwizacji pod kierunkiem P.
Pincemailla, T. A. Nowaka, T. Escaicha.. Współpracuje m.in. z Polską Filharmonią Bałtycką w
Gdańsku, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej, Operą Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą
Kameralną Progress, Chórem Akademii Morskiej w Gdyni, Chórem Cantus oraz Chórem
Kameralnym Discantus. W swym dorobku posiada wiele nagrań płytowych. Solowe albumy
Liszt&Widor organ works /Soliton 2014/, Naji Hakim organ works /Ars Sonora 2018/ oraz
Time to Time /Ars Sonora 2019/ spotkały się z uznaniem i pochlebnymi recenzjami w polskiej
prasie muzycznej. Maciej Zakrzewski brał również udział w nagraniach m.in. Sonat kościelnych
Wolfganga Amadeusza Mozarta prowadzonych przez Maxima Vengerova, Symfonii organowych
Feliksa Nowowiejskiego, Wariacji chorałowych Daniela Magnusa Gronaua czy utworów
współczesnych kompozytorów: Michała Sławeckiego, Anny Rocławskiej Musiałczyk, Adama
Diesnera. W dorobku kompozytorskim Macieja Zakrzewskiego główne miejsce zajmują utwory
organowe oraz dzieła na orkiestrę kameralną.
Od października 2011 r. związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale
Instrumentalnym. Jest wiceprezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, z którym
organizuje m.in. Tczewskie Wieczory Organowe oraz Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
graMY dla WAS. W latach 2012- 2015 organista mszy świętych radiowych transmitowanych na
żywo z Bazyliki św. Brygidy w Gdańsku. Członek zespołu kameralnego "Mystic Ensamble".
Nominowany do wielu nagród m.in. Gryfa Pomorskiegow kategorii Pomorska Nadzieja
Artystyczna, nagrody miasta Gdańska Młodzi Twórcy Kultury oraz "Splendor Gedanensis". Od
2016 roku na swojej stronie internetowej prowadzi blog o tematyce muzycznej. Koncertuje jako
solista i kameralista w kraju i za granicą (Irlandia, Niemcy, Austria, Litwa, Łotwa, Szwecja).
Więcej informacji o Artyście na stronie: www.maciejzakrzewski.pl
Program:
C. Franck Chorał nr 1 E-dur
M. Zakrzewski - But if I am laid into the tomb... (światowe prawykonanie)
Ch. M. Widor V Symfonia organowa f-moll op. 42 nr 1

14/07/2020 Martin Gregorius
Martin Gregorius, ur. w 1991 roku w Gdyni koncertujący organista, studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku, Wyższej Szkole Muzycznej w Detmold (Niemcy) oraz Narodowych Wyższych Konserwatoriach Muzycznym w Paryżu i w Lyonie (Francja). Kształcił się w zakresie gry na organach (w tym w ramach podyplomowych, solistycznych studiów mistrzowskich Konzertexamen), improwizacji organowej, muzyki oraz teorii muzyki z kompozycją pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in: Michela Bouvarda, Hanny Dys, Thierryego Escaicha, Françoisa Espinassea, László Fassanga, Oliviera Latry, Philippea Lefebvrea, Tomasza Adama Nowaka, Romana Peruckiego, Pierrea Pincemaillea, Liesbeth Schlumberger. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, pracując pod kierunkiem najwybitniejszych mistrzów z całego świata, m.in. Paolo Crivellaro, Pietera van Dijka, Andrésa Cea Galána, Ludgera Lohmanna, Michela Radulescu, Louisa Robilliarda, Wolfganga Seifena, Wolfganga Zerera.
W 2017 Martin Gregorius roku uzyskał tytuł doktora w zakresie sztuki muzycznej na Akademii Muzycznej w Poznaniu na podstawie rozprawy Między improwizacją a kompozycją. Francuska szkoła improwizacji organowej w świetle twórczości wybranych przedstawicieli. W 2016 roku Martin Gregorius został zwycięzcą dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursów improwizacji organowej: Westfalen Impro 6 w Münster/Billerbeck (Niemcy), gdzie otrzymał także nagrodę publiczności oraz 6. Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Organowej w Aigen-Schlägl (Austria). Jest również laureatem nagród na innych międzynarodowych konkursach improwizacji i interpretacji muzyki organowej, m. in. w Krzeszowie (Organiści Nowej Europy, 200, Rumi (2009), Gdańsku (Konkurs im. Sweelincka, 2012), Pontecagnano-Faiano (2014), Luksemburgu (2015). Za wybitne osiągnięcia artystyczne i naukowe otrzymał stypendia i nagrody m.in. Prezydenta Rzeczypospolitej Polski oraz Prezesa Rady Ministrów. Za 2012 rok otrzymał Nagrodę Miasta Gdańska Młody Twórca w Dziedzinie Kultury. W 2015 roku został nagrodzony w konkursie artNoble 2015 jako wyróżniająca się osobowość twórcza.
Występował w wielu krajach Europy, w Stanach Zjedonczonych oraz prestiżowych salach koncertowych Japonii (m. in. Sapporo Concert Hall Kitara, Suntory Hall i Sumida Triphony Hall w Tokio oraz Art Tower w Mito), koncertując jako solista i kameralista wspólnie z wieloma wybitnymi dyrygentami, solistami i orkiestrami, m.in. z Simonem Gaudenzem, Yukim Kakiuchim, Rainerem Küchlem, Maxem Pommerem, Shuntaro Sato, Kanade Yokoyama a także Sapporo Symphony Orchestra                                          i Nordwestdeutsche Philharmonie. Nagrywał dla polskich i japońskich stacji telewizyjnych oraz dla polskiego, niemieckiego, francuskiego i amerykańskiego radia. Prezentował referaty na konferencjach muzykologicznych w kraju i za granicą. W sezonie koncertowym 2017/2018 pełnił funkcję Organisty Tytularnego Sapporo Concert Hall w Japonii, gdzie wydał debiutancką płytę Taniec witraży. Od 2018 roku jest kantorem, dyrektorem chórów i organistą kościoła św. Pankracego w Gütersloh w Niemczech, a także dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego Gütersloher Orgelfrühling.
Program:
John Ireland (18791962) Alla Marcia
Capriccio
Louis Vierne (18701937) z 3. Symfonii organowej op. 28: IV Adagio
z cyklu Utwory fantastyczne: Hymne au soleil op. 53 nr 3
Sigfrid Karg-Elert (18771933) z cyklu Cathedral Windows op. 106: Saluto angelico
Valse Mignonne op. 142 nr 2
Cyril Scott (18791970) Berceuse (transkrypcja: Arthur Eaglefield Hull)
Béla Bartók (18811945) Suita rumuńskich tańców ludowych(transkrypcja: André Isoir)
Leo Sowerby (1895196 Carillon
Martin Gregorius (*1991) Improwizacja

17/07/2020 - Wojciech Wojtasiewicz
Urodził się w Warszawie i tam ukończył szkołę podstawową muzyczną, liceum muzyczne z wyróżnieniem oraz akademię muzyczną z dyplomami z organów i reżyserii dźwięku. Po studiach w Belgii u Profesora Flor Peetersa otrzymał Doktorat w dziedzinie organów w nowojorskiej Juilliard School. Wojciech Wojtasiewicz jest również lekarzem medycyny. Koncertował w Europie i Stanach Zjednoczonych. W katedrze Św. Patryka w Nowym Jorku zagrał 21 recitali organowych. Jako lekarz ortopeda pracował w Klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu szpitala Dzieciątka Jezus w Warszawie. Był asystentem seminarium doktoranckiego w Juilliard School, kierownikiem Katedry Organów w Uniwersytecie Katolickim w Waszyngtonie oraz Wagner College w Nowym Jorku. Wojtasiewicz otrzymał Dyplom Uznania Ministerstwa Zdrowia. Mieszka na stałe w Naples, Floryda.
Program:
J. S. Bach (1685-1750) : Ars Organi
Preludium i fuga G-dur, BWV 541
Fantazja I fuga g-moll, BWV 542
Preludium i fuga a-moll, BWV 543
M. Durufle (1902-1986) Chorał z wariacjami na temat Veni Creator op. 4
L. Vierne (1870-1937) - III Suita op. 54 VI cz. Carillion de Westminster
Ch.-M. Widor (1844-1937) V Symfonia organowa op. 42 nr 1 V cz. Toccata

21/07/2020 - Bogdan Narloch
Bogdan Narloch Studia muzyczne odbył w klasie organów prof. Leona Batora w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Brał udział w wielu kursach interpretacji muzyki organowej, m.in. u Milana Šlechty w Pradze, Guy Boveta, U. Spang-Hansena. Od wielu lat pełni funkcję dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Koszalinie. W latach 1995-2014 roku wspólnie z prof. Markiem Toporowskim organizował coroczne   Ogólnopolskie Kursy Interpretacji Muzyki Organowej, odbywające się pod patronatem Ministra Kultury. Prowadziło je wielu wybitnych europejskich organistów. Jest doktorem habilitowanym profesorem nadzwyczajnym Akademii Sztuki w Szczecinie, prowadzi też klasę organów w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie.  Jego aktywna działalność koncertowa obejmuje recitale solowe, muzykę kameralną i koncerty z orkiestrami. Występował  w kraju i za granicą (Belgia, Białoruś, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Litwa, Mołdawia, Niemcy, Norwegia, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Włochy oraz w Izrael, Rosja, Brazylia, Urugwaj i Tajwan). W swoim dorobku posiada kilka nagrań CD m.in. prezentując historyczne organy i muzykę organową Pomorza. Poza działalnością dydaktyczną i artystyczną zajmuje też budownictwem organowym, współpracując w tym zakresie z Urzędem Ochrony Zabytków.
Program:
J. S. Bach (1685-1750) Toccata i fuga F-dur BWV 540
A. Vivaldi (1678-1741) Concerto nr 1 La Primavera z Le Quattro Stagioni op. 8 (opr. B. Janacek)
D. Bédard Variations sur Christus Vincit
P. Bryjan (*1950) Trumpet Air
P. Whitlock (1903-1946) Folk Tune
S. Karg-Elert (1877-1933) Improvisation über den englischen Choral Nearer, my God, to Thee
M. Reger (1873-1916) Wariacje i fuga na temat God Save the King
P. E. Fletcher (1879-1932) Festival Toccata

24/07/2020  Bartosz Jakubczak (organy)
Bartosz Jakubczak ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w War¬szawie w klasie organów prof. zw. Andrzeja Chorosińskiego, a w 2003 roku studia podyplomowe (stypendium im. G. Soltiego)   z najwyższym odznaczeniem w Royal Academy of Music w Londynie w klasie prof. Davida Titteringtona. Jest laureatem wielu nagród przyznanych przez tę uczelnię, m.in. Peter le Huray, Whalley Organ Scholarship Award oraz nagrody specjalnej przyznanej przez wybitnego angielskiego organistę Petera Hurforda.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Marie-Claire Alain, Ulrika Spang-Hanssena, Kei Koito, Susan Landale, Jona Laukvika, Ludgera Lohmanna, Haralda Vogla oraz Wolfganga Zerera. Wziął także udział The McGill Summer Organ Academy w Montrealu.
W 2002 roku otrzymał nagrodę Prix de la Presse podczas konkursu bachowskiego Grand Prix Bach de Lausanne w Szwajcarii. W tym samym roku wystąpił w Royal Festival Hall w Londynie, wykonując światową premierę zadedykowanego mu utworu na organy solo Salve Sancta Facies angielskiego kompozytora Davida Gortona. Był uczestnikiem wielu prestiżowych festiwali w Wielkiej Brytanii, m.in. The Spanish Ba¬roque Music Festival, London Handel Festival, London Bach Festival, Dartington Inter¬national Summer School, The Spitalfields Festival, London Organ Forum, International Organ Festival at St Albans, a także koncertów w Czechach, Francji, Grecji, Holandii, Irlandii, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Szwecji i na Węgrzech.
W roku akademickim 2003/2004 wykładał w Royal Academy of Music w Londynie     w ramach Pidem Organ Fellowship. Bartosz Jakubczak jest regularnie zapraszany do prezentacji wykładów podczas ogólnopolskich sesji naukowych, m.in. przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie czy Akademie Muzyczne     w Krakowie, Poznaniu i Katowicach. Od 2004 roku pracuje w Katedrze Organów        i Klawesynu UMFC, początkowo na stanowisku asystenta, a obecnie profesora uczelni. 
Stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka uzyskał w 2009 roku, na podstawie rozprawy Chorał gre¬goriański w wybranych utworach organowych Charlesa Tournemirea. W 2015 roku decyzją Senatu Royal Academy of Music w Londynie, Bartosz Jakubczak otrzymał tytuł honorowego współpracownika Królewskiej Akademii Muzycznej (Associate of the Royal Academy of Music ARAM). W tym samym roku otrzymał stopień doktora habilitowanego.

Program:
Nicolaus Bruhns     Preludium e-moll Wielkie         
Johann Sebastian Bach   Toccata i fuga d-moll dorycka BWV 538     
Wolfgang Amadeus Mozart     Fantazja f-moll KV 608  (Allegro-Andante-Allegro) 
César Franck    Fantaisie en la        
Charles Tournemire     Choral-Improvisation sur le Victimae paschali laudes   

28/07/2020 - Andrei Bardin
Urodził się w 1978 roku w Gorkim (obecnie Niżny Nowogród) w rodzinie muzyków. W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem Państwowe Konserwatorium w Niżnym Nowogrodzie w klasie fortepianu profesora Jelena D. Aleksiejewa i organów profesora Galina I. Kozłowa.
W 2002 roku ukończył Podyplomowe Konserwatorium (promotor - profesor Zaryana A. Skulskaya). Od 1999 r. pracuje w Krasnojarskim Towarzystwie Filharmonicznym jako solista-organista.
W 2001 r. na II Międzynarodowym Konkursie Organowym im. Michała Tariverdiewa (Kaliningrad) Andrei otrzymał nagrodę specjalną Nadzieja Ojczyzny. Na pierwszym Międzynarodowym Konkursie Organowym Olega Janchenko (Wołgograd, 2002) otrzymał dyplom i nagrodę specjalną Stowarzyszenia Organistów Rosyjskich i Rady Expertów Budownictwa Organowego Międzynarodowej Unii Muzyków.
Na III Międzynarodowym Konkursie Organowym im. M. Tariverdiew (Kaliningrad, 2003) Andrei Bardin został laureatem i otrzymał cztery nagrody specjalne: za najlepsze wykonanie dzieł Michała Tariverdiewa, nagrodę Akademickiego Towarzystwa Filharmonii Petersburskiej, nagrodę Wiara, nadzieja, miłość i nagrodę publiczności.
Twórczo współpracował z Orkiestrami Symfonicznymi Wołgogradu, Omska i Krasnojarska, z Niżnym Nowogrodem i Rosyjskimi Orkiestrami Ludowymi w Krasnojarsku, z Rosyjską Orkiestrą Ludową Akademia (Moskwa), z Orkiestrą Kameralną w Krasnojarsku, Zespołem Chóralnym Krasnojarsk Zaśpiewamy.
Do tej pory wykonał około tysiąca koncertów w Rosji, Abchazji, Kazachstanie, Litwie, Polsce, Norwegii i Hiszpanii.
Program:
G. Kirchhoff (1685-1746) - <> 16 Preludiów i fug w znanych tonacjach: C-dur, c-moll, D-dur, d-moll, E-dur, e-moll,
F-dur, f-moll, G-dur, g-moll, A-dur, a-moll, H-dur, h-moll, B-dur, Es-dur
(polskie prawykonanie)

31/07/2020 - Andrzej Chorosiński
Naukę gry na organach rozpoczął, w klasie prof. Stanisława  Mozdzonka,  w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, które ukończył z wyróżnieniem w 1967 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończone z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza.
W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez  Floor  Peetersa  w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii.
Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset  w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, Kings College Chappel w Cambridge, Auli  im. Pawła VI  w  Watykanie czy   Katedrze  Św.  Patryka  w  Nowym  Jorku.
Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad  20 płyt  LP  i  CD  dla takich firm jak:   Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox.
W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał  tytuł  Podwójnej Platynowej Płyty  płycie CD nagranej w  Bazylice w Licheniu.
Twórczość  kompozytorska A.Chorosińskiego  obejmuje : Koncert na  Organy i Orkiestrę ,  Muzyka kameralna,  organowa, chóralna i  filmowa,  komponowana  na  zamówienie Wytwórni Filmów  Dokumentalnych  w  Lodzi.
Jest  również  autorem licznych ,  autorskich   transkrypcji   utworów  orkiestrowych na  organy ,   m.in.  utworów  A.Vivaldiego, C. Saint Saensa M.Rimskiego  Korsakowa,  M.Mussorgskiego,  B.Smetany
Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. W  roku  1992  otrzymał  tytuł  naukowy  Profesora  sztuk  muzycznych. Jest profesorem klas organów w warszawskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej.
W latach 1987-1993 był prorektorem,  a  w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W  latach 1993 - 2000 był  członkiem  Prezydium  AECAM -  Stowarzyszenia  Rektorów  Europejskich  Uczelni  Muzycznych .
Sprawował również godność przewodniczącego  Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce  - KRUA.
 Prowadził kursy mistrzowskie  w Niemczech, Szwecji, Finlandii, USA,  Japonii, Korei  Płd. i Izraelu. Był też jurorem konkursów organowych we Francji, Niemczech i Polsce.
Od  1999  roku  kieruje  Katedrą  Organów  i  Klawesynu  w warszawskiej  akademii muzycznej.
W latach 1997-2002 pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.
Jest  współinicjatorem  i  dyrektorem  artystycznym  7 międzynarodowych  festiwali  muzyki  organowej i kameralnej  na  zabytkowych instrumentach ,  we  Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy , Kłodzku. Kluczborku  i  Św. Lipce.
Posiada liczne  odznaczenia  i  nagrody,  m.in. Zasłużonego  Działacza Kultury,  Złoty Krzyż Zasługi, medal   Ecclesiae  Populoque  Servitium  Praestanti.
Jest honorowym  obywatelem miast  Jelenia  Góra  i  Kłodzko, przyznanych  za  zasługi w  popularyzowaniu  kultury  muzycznej  na  terenie  Dolnego Śląska.
Jest konsultantem  i  autorem  licznych  projektów  w zakresie  budownictwa organowego  w Polsce,  Niemczech,  Kanadzie  i  Japonii.
Program:
Ch.-M. Widor (1844-1937) - IV Symfonia f-moll op. 13 nr 4 - cz. I, III, IV, VI
F. Chopin (1810-1849) - Nokturn f moll, op. 55 nr 1
F. Chopin (1810-1849) - Etiuda cis moll op. 35 nr 7
F. Chopin (1810-1849) - Nokturn Es dur op. 9 nr 2
M. Musorgski (1839-1881) - Obrazki z wystawy

04/08/2020 - Johannes Skudlik
Urodził się w Monachium, dorastał w Barcelonie.
Grę na organach, muzykę liturgiczną studiował na monachijskim Uniwersytecie Muzycznym. Prywatne lekcje dyrygentury pobierał u Eugena Jochuma i Claudio Abbado.
Jako organista koncertował w niemal wszystkich krajach Europy, w USA i w Azji: Tokio, Boston (Uniwersytet Harvarda). Występował również w salach koncertowych w Monachium, Berlinie, Kolonii, Essen, Gdańsku (Polska Filharmonia Bałtycka), Hong Kongu, St. Petersburgu.
Ponadto koncertował w katedrach w Monachium, Kolonii, Trier, Londynie - Westminster, Sevilli, Salamance, Paryżu (Notre Dame i Katedra św. Bartłomieja).
Występował również w Weronie, Zurychu, Kopenhadze i w Palermo.
Jako dyrygent i solista współpracuje z Munich Symphony Orchestra, Münchner Rundfunkorchester, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra Symphony Prague oraz Münchener Bach-Chor.
W swoim bogatym dorobku artystycznym posiada ponad 30 nagrań płytowych oraz nagrania radiowe i telewizyjne (RIAS Berlin, WGBH Radio Boston, RAI tre, TVP, Bayerische Rundfunk). Na szczególną uwagę zasługuje jego nagranie Requiem Verdiego i Elijah Mendelssohna z Landsberg Oratorio Choir oraz muzykami Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks.
Johannes Skudlik jest założycielem i dyrektorem artystycznym Euro-Via Festival, Landsberger Konzerte oraz Bayerische Orgelsommer.
Program:
J. S. Bach (1685-1750) Toccata i fuga d-moll, BWV 565
C. Franck (1822-1890) Preludium, fuga i wariacje op. 16
P. Cochereau (1924-1984) - Scherzo symphonique
F. Liszt (1811-1886) Preludium i fuga na temat B-A-C-H, S.260
07/08/2020 - Paulo Bougeat
Urodził się w Aosta w 1963 roku. Swoją edukację ukończył w Konserwatorium im. Giuseppe Verdiego w Torino gdzie otrzymał trzy dyplomy z organów i kompozycji organowych (198oraz klawesynu (1922). Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich o różnych specjalizacjach, m.in. kursy w Cremonie dotyczące okresu średniowiecza, romantyzmu oraz francuskiego repertuaru organowego.
Działalność artystyczną rozpoczął w 1981 i do tej pory zagrał ponad 500 koncertów we Włoszech, w wielu europejskich krajach oraz USA. Jest także bardzo aktywnym kompozytorem (zdobywcą wielu nagród na międzynarodowych konkursach), który w swojej twórczości szczególnie miejsce poświęca kompozycjom organowym. Jego dzieła wydawane są przez Ediziono Carrara of Bergamo.
Jest aktywnym organistą, klawesynistą oraz pedagogiem naucza organów oraz kompozycji organowych w Higher Institute of Musical Studies of the Aosta Valley. W latach 2016 i 2017 był pedagogiem podczas kursów mistrzowskich Early Music School w Magnano. Cała swoją działalność łączy z niestrudzonym poszukiwaniem dokumentów muzykologicznych: po książce Organy w Katedrze w Aosta 1902-2002 (Aosta, Musumeci Editore, 2002), wydał książkę Organy w Dolinie Aosty ("Le Château" Aosta) o najciekawszych instrumentach tego regionu.
W swojej działalności szczególnie zainteresowany jest także nowymi horyzontami sztuki organowej, opracował ciekawe teorie na temat budowy i typologii współczesnych organów piszczałkowych. Nadzorował także projekty nowych organów (zwłaszcza od strony brzmieniowej) w Arnad i Courmayeur, a także nowopowstałego instrumentu w Saint-Vincent ukończonego w 2017r.
Program:
Ch. Piroye (1670-1730) - La Royal
J.S.Bach (1685-1750)    - Dies sind die heil'gen zehn Gebot' BWV 678                          
                                   - Fuge in G  BWV 576                                                              
P. Bougeat (1963) - Niebieski wschód słońca (Suita symfoniczna 2020, światowa premiera)
F. Liszt (1811-1886) - Sancta Dorothea
F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1947) - Sonate IV Bdur op. 65 n. 4                                         
           
11/08/2020 - Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus
Dyrygent: Anna Duczmal-Mróz, Błażej Musiałczyk organy
Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus została założona w Poznaniu w 1968 roku przez Agnieszkę Duczmal. Początkowo działała pod patronatem Jeunesses Musicales, a później Poznańskiego Towarzystwa Muzycznego. Zdobycie przez Orkiestrę w 1976 roku Srebrnego Medalu Herberta von Karajana na Międzynarodowych Spotkaniach Młodych Orkiestr w Berlinie Zachodnim zaowocowało przekształceniem jej rok później w etatowy zespół Polskiego Radia i Telewizji, a następnie w Orkiestrę Kameralną Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal. Od 2009 roku drugim dyrygentem Orkiestry jest Anna Duczmal-Mróz; ów kobiecy duet dyrygencki czyni zespół ewenementem na skalę światową.
Orkiestra dokonuje regularnie nagrań dla Polskiego Radia do chwili obecnej transmitowano setki koncertów oraz zarejestrowano ponad 10.000 minut muzyki, obejmującej repertuar od baroku do współczesności. Orkiestra współpracowała z zagranicznymi radiofoniami, m.in: niemieckimi NDR, WDR, SFB oraz BBC w Londynie, CBC w Montrealu i radiofonią meksykańską, dla których nagrywała przede wszystkim muzykę polską. Zespół zarejestrował ponad 100 koncertów i programów dla Telewizji Polskiej oraz pięć godzin muzyki dla Télévision Française 1. Dla japońskiej TV NHK Orkiestra nagrała godzinną audycję wypełnioną muzyką polską. W dorobku artystycznym Amadeusa znajduje się wiele prawykonań, m.in. pierwsze światowe nagranie Wariacji Goldbergowskich J.S. Bacha w opracowaniu Józefa Kofflera na orkiestrę kameralną.
W dyskografii Orkiestra ma ponad 50 wydawnictw płytowych. Prowadzi działalność koncertową w większości krajów europejskich oraz w USA, Kanadzie, Meksyku, Brazylii, Kuwejcie, Tajwanie i Japonii, współpracując często ze światowej sławy solistami, takimi jak: Maurice André, Martha Argerich, Avi Avital, Patric Gallois, Charles Richard-Hamelin, Steven Isserlis, Gary Karr, Kevin Kenner, Konstanty Andrzej Kulka, Mischa Maisky, Wynton Marsalis, Jeremy Menuhin, Igor Oistrakh, Piotr Paleczny, Michala Petri, Ivo Pogorelić, Alexandre Rabinovitch, Vadim Repin, Grigory Sokolov, Guy Touvron, Henryk Szeryng, Maxim Vengerov, Ingolf Wunder, Gheorghe Zamfir oraz czołowymi solistami polskimi.
Wśród najsłynniejszych sal koncertowych, w których występowała Orkiestra, należy wymienić Concertgebouw w Amsterdamie, Filharmonię Berlińską, Filharmonie w Kolonii i Monachium, Filharmonię w Petersburgu, lipski Gewandhaus, wiedeński Musikvereinsaal, Pollack Hall w Montrealu, Queen Elizabeth Hall w Londynie, mediolański Teatro alla Scala, gdzie Agnieszka Duczmal była pierwszą kobietą, która tam dyrygowała oraz Tokyo Opera City Concert Hall. Orkiestra regularnie bierze udział w licznych europejskich festiwalach muzycznych.
Anna Duczmal-Mróz po debiucie na festiwalu w Bad Kissingen została okrzyknięta przez niemiecką prasę sensacyjną dyrygentką. Ma ona osobowość i chęć wnikliwego, własnego spojrzenia w muzyczne dzieło napisał recenzent Rzeczpospolitej, podsumowując 7. Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga. gdzie została zauważona jako najciekawsza indywidualność.
Anna Duczmal-Mróz rozpoczęła edukację muzyczną jako skrzypaczka. Jej talent dyrygencki objawił się podczas próby orkiestry studenckiej Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze (studiowała w klasie skrzypiec prof. Krzysztofa Węgrzyna) prowadzonej przez Eiji Oue, podczas której maestro zaproponował ochotnikom spróbowanie przejęcia pałeczki dyrygenckiej.
Ów konkurs wygrała Anna Duczmal-Mróz, której prof. Oue obdarowując ją swoją batutą zaproponował studia dyrygenckie, które odbyła w jego klasie w latach 20012004. Ukończyła je z wyróżnieniem, prowadząc swój koncert dyplomowy z orkiestrą NDR-Radiophilharmonie w Hanowerze.
W 2000 roku założyła studencką orkiestrę Benjamin Britten Kammerorchester w Hanowerze, z którą koncertowała w Niemczech. Jej wykonanie Historii Żołnierza I. Strawińskiego spotkało się z tak wielkim uznaniem, że organizatorzy powtórzyli koncert.
W roku 2003 debiutowała w Polsce, dyrygując Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus. Od tego czasu koncertuje i nagrywa z tą orkiestrą. W sezonie 2004/2005 była asystentką Eiji Oue w NDR Radiophilharmonie. W sezonie 2006/2007, wyłoniona spośród młodych dyrygentów, pełniła funkcję dyrygenta-asystenta Maestro Antoniego Wita w orkiestrze Filharmonii Narodowej
w Warszawie.
Anna Duczmal-Mróz wielokrotnie prowadziła koncerty z orkiestrami w Niemczech, Włoszech, Belgii, Austrii, Ameryce Południowej oraz współpracowała ze wszystkimi najważniejszymi orkiestrami w Polsce, w tym Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, NOSPR.
Anna występowała w znakomitych salach koncertowych, takich jak Wiener Konzerthaus Mozartsaal czy Palais des Beaux-Arts w Brukseli, oraz na wielu znaczących festiwalach w Polsce, Niemczech i Ameryce Południowej.
Od 2009 Anna Duczmal-Mróz jest drugim dyrygentem Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus, z którą regularnie koncertuje i dokonuje nagrań muzyki polskiej. Jej koncerty transmitowane były przez Polskie Radio oraz NDR (Norddeutscher Rundfunk). Współpraca z Capellą Bydgostiensis zaowocowała nagraniem płyty dla wytwórni DUX Hity XX wieku pod patronatem Europejskiego Centrum Muzyki im. Krzysztofa Pendereckiego. Od 2009 roku prowadzi wraz z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz wielkimi pianistami takimi jak Ilia Scheps, Robert McDonald, Andrzej Jasiński kursy mistrzowskie w Paderewski Piano Academy. W 2014 roku Anna prowadziła kursy dyrygenckie i koncerty w Ameryce Południowej.
W 2015 roku ukazały się dwie płyty, zarejestrowane przez Annę wraz z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus: kompozycje orkiestrowe Sebastiana Krajewskiego (wyd. DUoraz Symfonia nr 10 Mieczysława Weinberga (wyd. cpo classic production osnabrück) płyta otrzymała nominację do nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej Fryderyki 2016 w kategorii najlepszy album za granicą.
W 2018 roku z wielkim sukcesem zadebiutowała w operze, sprawując kierownictwo muzyczne nowej realizacji opery pt. Awantura w Recco czyli Drzewko wolności Macieja Małeckiego z librettem Wojciecha Młynarskiego w Operze Nova w Bydgoszczy.
Anna Duczmal-Mróz regularnie dokonuje nagrań polskiej muzyki dla Polskiego Radia. Jest wielokrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Błażej Musiałczyk pochodzi z Sieradza. Na stałe związany z Gdańskiem, gdzie od 2006 roku pełni funkcję organisty Archikatedry Oliwskiej jak również prezentera znajdujących się tam, słynnych na całym świecie organów. W latach 2010-2015 pełnił funkcję dyrygenta chóru Gdańskiego Seminarium Duchownego. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadząc klasę organów w Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku - Wrzeszczu. Błażej Musiałczyk jest dyrektorem artystycznym Letniego Festiwalu Muzyki Organowej w Tucholi oraz prezesem Fundacji Centrum Rozwoju Sztuki.
Na stałe współpracuje ze znakomitym trębaczem - Pawłem Huliszem, z którym koncertuje na wielu festiwalach muzyki organowej i kameralnej, wykonując repertuar począwszy od muzyki renesansowej po współczesną.
Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjanskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku, kontynuującego tradycję słynnej szkoły organistowskiej w Przemyślu.
Studia rozpoczął w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Piotra Grajtera i prof, Radosława Marca. Naukę kontynuował w klasie organów prof. Romana Peruckiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie w roku 2005 został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi. Uczelnie ukończył, uzyskując dyplom w roku 2008. W roku 2010 ukończył Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów  takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, Jose Enrique Ayarra Jarne, Jaroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen( improwizacja organowa). W roku 2006 wziął udział w nagraniu płyty "Wielkie organy Archikatedry w Gdańsku-Oliwie" która została nominowana do nagrody Fryderyka, a następnie uzyskała status złotej płyty. Posiada na swoim koncie nagrania dla radia i telewizji.
Koncertuje jako solista i kameralista.
Program:
J. S. Bach Piece dorgue BWV 572
J. S. Bach Nun komm der heiden Heiland BWV 659
E. Grieg Suita Z czasów Holberga op. 40
Preludium Allegro vivace Sarabanda Andante espressivo Gawot Allegretto Aria Andante religioso Rigaudon Allegro con brio
L. van Beethoven Sonata cis-moll op. 27 nr 2 Księżycowa" (opr. J. Kowalewski)
Adagio sostenuto Allegretto Presto agitato

14/08/2020 - Stefan Kagl
Urodził się w Monachium w 1963 r. Pobierał prywatne lekcje organów u, m.in. Petersa Schammbergera. Studiował z "Staatliche Hochschule für Musik" w Monachium w klasie organów prof. Klemensa Schnorra, a także w "Schola Cantorum" w Paryżu oraz w "Conservatoire Supérieur de Paris (CNR)" u Jeana Langlais oraz jego żony Marie-Louise. W Monachium uzyskał dyplom "Künstlerisches Staatsdiplom Hauptfach Orgel z muzyki sakralnej z oceną "A". W Paryżu uzyskał tytuły "Prix de Virtuosité (mention Très bien)", "Premier Prix d' Orgue" oraz "Prix d' Excellence". W 1991 r. zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Cesara Francka w Haarlem/Holandia. Rozpoczął intensywną aktywność jako organista koncertowy w Niemczech i zagranicą. Był prawykonawcą kilku kompozycji swojego nauczyciela Jeana Langlais. Posiada nagrania CD (ostatnie to Charles Tournemire wydana przez wydawnictwo Motette oraz utwory Johna Ireland) i telewizyjne. Poza pracą jako organista i dyrektor muzyki w Bad Kissingen w latach 1991-96 oraz w dwóch innych kościołach w Rudolstadt w latach 1997-2000, Stefan Kagl jest autorem wielu artykułów, wykładów oraz występów radiowych nt. Jeana Langlais oraz francuskiej muzyki organowej. Obecnie jest organistą oraz dyrektorem muzyki w Herford Minster, a także dyrektorem artystycznym festiwalu Herforder Orgelsommer. Jest również nauczycielem organów i improwizacji w Hochschule für Kirchenmusik Herford
Program:
Johann Sebastian Bach:  Praeludium et Fuga in D-Dur, BWV 532   10´
(1685-1750)
                                               Orgelchoral:
                                    Wenn wir in höchsten Nöten sein BWV 641 (Orgelbüchlein)   
 
Georg Muffat:                        Toccata Decima
(1635-1704)                aus Apparatus musico-organisticus 5´
 
Karol Kurpiński:         Fuga I Koda in B Major Na Temat "Jeszcze Polska nie zginęła" 6´
(1785-1857)                (Transcription for organ by Stefan Kagl, polish premiere)
 
Felix Nowowiejski:    Roze SW. Teresy, Preludium op. 9/2 4´
(1877-1946)                Preludium na Kyrie Z MSZY XI (orbis factor) 6´
 
Louis Vierne               III. Symphonie fis-Moll op. 28 33´
(1870-1937)                Allegro Maestoso Cantilène Intermezzo Adagio Final

18/08/2020 - Daniel Zaretsky
Urodził się w Leningradzie w 1964 r. Studiował grę na fortepianie i organach w Państwowym Konserwatorium w Leningradzie, które ukończył w 1989 r. Studiował pod kierunkiem takich profesorów jak E. Bazanova i N. Olsentjana, R.Abdoullin (studia podyplomowe w Konserwatorium Państwowym w Kazaniu), Kari Jussili (SibeliusMusicAcademy w Helsinkach). Ponadto uzupełnił swoje studia na kursach mistrzowskich w Europie Zachodniej, m.in. z Guy Bovet, Marie-Claire Alain, Harald Vogel, Ludger Lohmann, Jean Guillou, David Sanger, Hans Fagius, Michael Radulescu, Daniel Roth, Peter Planyavsky .
D.Zaretsky występował od 1988 roku we wszystkich ważnych miejscach byłego Związku Radzieckiego, w tym w Filharmoniach Moskiewskich, Sankt Petersburgu i krajach bałtyckich (między innymi w katedrze w Rydze i Mikołaju w Tallinie), a także w Czechosłowacja, Włoszech, Szwajcarii, Niemczech, Holandii, Austrii, Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Polsce, Luksemburgu, Węgrzech, Malcie, Ameryce Południowej, Izraelu, Australii i USA.
W 1991 roku wygrał Krajowy Konkurs Organowy i zdobył Trzecią Nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Organowym Speyer w Niemczech. W 1990 r. Był finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego w Ragusie we Włoszech, a w 1993 r. w Lahti w Finlandii. Dokonał także nagrań dla radia rosyjskiego, łotewskiego, szwajcarskiego, niemieckiego i duńskiego oraz na kilku płytach CD.
Jest uznanym konsultantem organowym, zajmujący się renowacją instrumentów historycznych i budową nowych organów w salach koncertowych. Jest regularnie zapraszany do składu jury międzynarodowych konkursów organów w Rosji i za granicą (Polska, Francja, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Luksemburg, Holandia, Kanada).
Był organistą słynnej Grand Philharmonic Hall w Sankt Petersburgu (od 1997 do 2007). Nauczycielem organów w Music College of St. Petersburg's Conservatory w latach 1996-2001. Od 2002 do 2007 profesorem nadzwyczajnym organów w Państwowym Konserwatorium w Niżnym Nowogrodzie - trzecim co do wielkości konserwatorium w Rosji. Od 2006 r. Jest profesorem organów na uniwersytecie państwowym w Sankt Petersburgu, a od 2007 r. Także w Konserwatorium Państwowym w Sankt Petersburgu, a od 2011 r. - kierownikiem działu organów i Cembalo. W 2006 roku otrzymał tytuł Wielki Artysta Rosji.
Program:
J. S. Bach (1685-1750) - Preludium i fuga C-dur, BWV 545
- Kyrie, Gott Vater in Ewigkeit, BWV 669
- Kyrie, Gott heiliger Geist, BWV 671
T. Dubois (1837-1924) - Toccata
E. Gigout (1844-1925) - Menuet i Toccata
L. Vierne (1870-1937) - III Suita op. 54 VI cz. Carillion de Westminster
- I Symfonia organowa op. 14 - Finał
G. Belov (*1939) - Chorał
G. Mushel (1909-1989) - Toccata
C. Kushnarev (1890-1960) - Passacaglia

21/08/2020 - Diego Cannizzaro
Diego Cannizzaro w 1992 r. ukończył Literaturę Włoską na Uniwersytecie w Palermo (Włochy), ukończył także fortepian w konserwatorium Vincenzo Bellini w Palermo oraz organy i kompozycję organową w Konserwatorium Francesco Morlacchi w Perugii (Włochy). Studiował także organy i klawesyn w Academy of Pistoia, Academy of North Germany Academy (Bremen) i University of Santiago de Compostela (Hiszpania). Studia zakończył doktoratem Historii i analizy kultur muzycznych na uniwersytecie La Sapienza w Rzymie z rozprawą Muzyka na organy i klawesyn w królestwach Neapolu i Sycylii w XVI i XVII wieku .
Honorowy inspektor organów historycznych na Sycylii, nauczyciel organów w Konserwatorium w Caltanissetta i dyrektor artystyczny festiwalu In tempore organi (organy historyczne na Sycylii). Diego Cannizzaro jest zapraszany jako nauczyciel włoskiej muzyki organowej do konserwatorium w Petersburgu (Rosja). Prowadzi kursy muzyki dawnej organizowane przez Orchestra Barocca Siciliana i klasę mistrzowską w akademii Enghien i Ath (Belgia).
Diego Cannizzaro brał udział w międzynarodowych festiwalach organowych w całej Europie i USA. Nagrał wiele płyt kompaktowych, monografię dotyczącą dzieł organów Filippo Capocciego (XIX wiek), Giovanniego Salvatore'a (XVII wiek) oraz Pietro Vinci (XVI wiek).
Program:
Lorenzo Perosi (1872-1956) Transfiguracja Jezusa Chrystusa (transkryp. M. E. Bossi)
- I cz. - Trasfigurazione (Preludio - Et statim circumspicientes - II variazione)
- II cz. - La liberazione dellossesso (Le smanie - Et frequenter eum - Creator Alme Siderum)
Diego Cannizzaro (*196 Suita Trójca Święta (polska premiera)
Pietro Alessandro Yon (1886-1943) Koncert Gregoriański (Introduzione e Allegro-Adagio-Scherzo-Finale)

25/08/2020 - Józef Serafin
Józef Serafin urodzony w roku 1944 w Krakowie. Studiował pod kierunkiem profesorów: B. Rutkowskiego, J. Jargonia (1968 - dyplom z odznaczeniem, PWSM w Krakowie), F. Peetersa, oraz A. Heillera (1972 - dyplom z odznaczeniem), Hochschule fur Musik und darstellende Kunst w Wiedniu). Laureat pierwszych nagród m.in. na Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Warszawie (1967) i Międzynarodowym Konkursie Organowym w Norymberdze (1972). Koncertował w nieomal wszystkich krajach Europy, oraz w USA, Kanadzie, Japonii i Kazachstanie. Profesor zwyczajny Uniwersytetu Muzycznego   F. Chopina w Warszawie i Akademii Muzycznej w Krakowie. Posiada liczne nagranie płytowe, radiowe i telewizyjne.
Program:
Dietrich Buxtehude (1637-1707) - Preludium i fuga g-moll BuxWV 149
Franciszek Liszt (1811-1886) - "Orfeusz" - poemat symfoniczny
Cesar Franck (1822-1890) - Fantazja A-dur
Charles-Maria Widor (1844-1937) - II Symfonia - cz.4 (Salve Regina) i 5.(Andante)
Jehan Alain (1911-1940) - Deuxieme fantaisie
- Lamento
- Fantasmagorie
- Andante (z "Suite monodique")
- Litanies

Gdańsk to miasto o bogatej tradycji organowej. Muzyka od wieków rozbrzmiewała w zabytkowej Katedrze Oliwskiej, umożliwiając melomanom obcowanie z muzyką wykonywaną na królewskim instrumencie - organach, przybliżając im również historię tej świątyni, bogactwo jej architektury, rzeźby i malarstwa. Ideą organizacji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Oliwie, która przyświeca organizatorowi festiwalu, jest podtrzymywanie wielowiekowej tradycji organowej. W swojej ponad sześćdziesięcioletniej historii Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Oliwie stał się nieodłącznym elementem pomorskiej mapy kulturalnej, podnosząc Gdańsk do rangi organowej stolicy Polski Północnej, promieniującej na mniejsze ośrodki kulturalne, m.in. Jastrzębią Górę, Stegnę, Żarnowiec i Jastarnię.

Charakter Festiwalu jakim jest jak najpełniejsza prezentacja muzyki organowej w wirtuozowskich wykonaniach, wakacyjny okres organizacji koncertów oraz usytuowanie kościoła w sąsiedztwie Parku Oliwskiego, zachęca mieszkańców Trójmiasta i okolic, jak i turystów odwiedzających Gdańsk, do licznego uczestnictwa w koncertach.

Podczas koncertów festiwalowych swój kunszt artystyczny zaprezentują najwybitniejsi organiści różnych generacji z europejskich i światowych ośrodków muzycznych. Melomani będą mieli szansę usłyszeć mistrzowskie wykonania, w przystępnym repertuarze różnych epok i stylów muzycznych. Udział w koncertach wybitnych autorytetów - artystów różnych wyznań, narodowości, prezentujących zróżnicowane praktyki wykonawcze, da możliwość prezentacji muzyki organowej w ciekawy, nieszablonowy sposób.

Każdy z koncertów poprowadzony zostanie przez konferansjera, który przybliży słuchaczom zarówno specyfikę wyjątkowego wnętrza katedry oliwskiej i znaczenie tamtejszych zabytkowych organów dla dziedzictwa kulturalnego, jak również nakreśli tematykę koncertów, występujących muzyków i wykonywanych utworów.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

fot. Paweł Borsuk

Informacja o biletach

Bilet normalny 25 zł
Bilet ulgowy 15 zł
Bilet Rodzinny 50 zł

Bilety będzie można nabyć przed katedrą - bezpośrednio przed koncertem, oraz w kasie biletowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.
Kup bilet

w każdy piątek (do 28.08)

bilety 30  zł
ulgowy 20 zł
Kup bilet

w każdy piątek (do 21.08), godz. 20:00

Gdańsk,
Kup bilet

Opinie

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Najnowsze artykuły