• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z notatnika projektanta: Zuo Corp +, czyli kreatywność i innowacje

Monika Sołoduszkiewicz
31 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Zuo Corp+ tworzą projektant Bartek Michalec i brand manager Łukasz Laskowski. Zuo Corp+ tworzą projektant Bartek Michalec i brand manager Łukasz Laskowski.

Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Zuo Corp + bezsprzecznie należy do wąskiego grona polskich marek o określonej wizji, którą wyróżnia doskonałe wzornictwo i jakość. Nowatorskie, architektoniczne, zapadające w pamięć, to najczęściej pojawiające się przymiotniki, opisujące kolejne kolekcje marki. Za dwa tygodnie w notatniku projektanta spotkamy się z Patrycją Kowalczyk z Fabryki Sukienek.



Obecnie Zuo Corp jest na etapie redefiniowania wizerunku marki. Pojawiła się nazwa Zuo Corp +, trzy zróżnicowane tematycznie linie oraz nowy logotyp z martwym krukiem. Jak podkreślają projektanci, chociaż rozpoczęli współpracę z internetową platformą oferującą kolekcje wielu marek, to nie przestają myśleć o nowych butikach. Szczególnie zaś interesuje ich trójmiejski rynek, a w Trójmieście spotykamy ich często. Bartek Michalec i Łukasz Laskowski chętnie uczestniczą w spotkaniach dotyczących branży mody czy nawet warsztatach kostiumologicznych.

Maksymalizm to...
Bartek Michalec: Mieć największy na świecie brylant, który nosisz w kieszeni i nikomu go nie pokazujesz.
Łukasz Laskowski: Móc pozwolić sobie na nieposiadanie telefonu komórkowego, bo wszystko załatwia ktoś za ciebie (śmiech).

Minimalizm to...
Bartek Michalec: Słowo nadużywane przez polskie media modowe. Dla mnie minimalizm jest piękny wtedy, kiedy twórca opanuje warsztat do perfekcji, a jego kunszt widać w detalach, tych na pierwszy rzut oka niewidocznych. Tak jak np. robi to Jil Sander.
Łukasz Laskowski: Nadawanie rzeczom lichym i błahym nadzwyczajnego kontekstu.

Piękno jest...
Bartek Michalec: Czymś dyskusyjnym i subiektywnym. Nie lubię oczywistości i dosłowności. Przeważnie znajduję piękno w harmonii. Lubię dopasowywać, na pierwszy rzut oka niepasujące do siebie rzeczy.
Łukasz Laskowski: To taka cecha charakterystyczna dla naszych kolekcji. Chociaż ostatnio piękno odnajdujemy w ciszy.

Inspiruje mnie...
Bartek Michalec: Bardzo dużo rzeczy, ale ogólnie krzywizny ludzkiego ciała, jego niedoskonałości. Radzenie sobie z "obudowywaniem go", zmienianie proporcji, tak aby osoba, która założy moje ubrania czuła się absolutnie fantastycznie.
Łukasz Laskowski: Możliwość zdobywania coraz wyższych szczytów.

  • Ekskluzywna sukienka inspirowana smartfonem LG G Flex2 miała swoją premierę w marcu. Została uszyta z jedwabnej organzy, w którą wprowadzono aluminiową nić połyskującą jak lustro. Cena to 15 tys. euro.
  • Prasowany jedwab albo ciężkie żakardy. Inspiracje na miarę Christiana Diora.
  • "Balonowe rękawy" rodem z lat 50. i projektów Cristobala Balenciagi w nowoczesnym wydaniu.
  • Pokaz kolekcji jesień-zima 2012/2013. Kolekcja "Jungle Gardenia" miała doskonałą prasę.
  • W kolekcjach Zuo Corp + znajdziemy barokowe materiały i awangardowe kroje.

Moda zmierza w...
Bartek Michalec: Często zastanawiamy się nad tym w naszej pracowni. Chyba należy ustalić na nowo czym jest pojęcie mody i co ono oznacza. Myślę, że żyjemy w bardzo ciekawych czasach, gdzie "moda" przewartościowuje się jako zjawisko, a dzięki mediom społecznościowym jest bardziej dostępna dla zwykłych ludzi. To świetne z jednej strony, ale z drugiej może być hamujące. Projektanci coraz bardziej starają się hołdować masowemu gustowi, co bywa zgubne.
Łukasz Laskowski: ...i może prowadzić do zaprzestania tworzenia rzeczy wyjątkowych. Mam wrażenie, że od dłuższego czasu, moda staje się bardziej "poważna". Chyba nie wrócą już komiksowe czasy Thierrego Muglera czy Jean Paul Gaultiera.

W modzie mogłoby nie być...
Bartek Michalec: Oj, prowokujące pytanie (śmiech), butów na płaskim obcasie.
Łukasz Laskowski: Dla mnie weluru! (śmiech) i drugiej połowy lat 90.

Nie mogę się obejść bez...
Bartek Michalec: Muzyki i sztuki.
Łukasz Laskowski: Przyjaciół.

Ulubiona dekada w historii mody...
Bartek Michalec: Nie mam takiej, w każdej dekadzie znajduję coś, co mi się podoba i inspiruje. Najmniej, to chyba lata powojenne.
Łukasz Laskowski: Ja najbardziej sobie cenię lata 80., wtedy modę postrzegano w dosłownym sensie, jako sztukę na równi z muzyką, malarstwem czy literaturą. Poza tym była zabawna i nakłaniała do eksperymentowania.

Najbardziej ekstrawagancka rzecz jaką zaprojektowałeś... Sukienka wyszywana pancerzykami azjatyckich żuków, dla prywatnej klientki.

Dzieło sztuki, w którym chciałbyś się pojawić...
Bartek Michalec: Moje życie to odwieczny Krzyk, Muncha (śmiech).
Łukasz Laskowski: W Śniadaniu na trawie Maneta, potrzebuję odpoczynku i słońca (śmiech).

Alexander McQueen czy Calvin Klein?
Bartek Michalec: Nudzi mnie maksymalizm w modzie (śmiech).
Łukasz Laskowski: A mnie minimalizm.

Ikona świata mody...
Bartek Michalec: Teraz moją uwagę zwraca FKA twigs.
Łukasz Laskowski: Lenny Kravitz!

Jestem dumny z...
Bartek Michalec: Z pracy, jaką włożyliśmy w stworzenie ZUO CORP.
Łukasz Laskowski: Uważam tak samo jak Bartek.


"Z notatnika projektanta" to cykl, w którym przybliżamy sylwetki polskich twórców. Wybieramy się za kulisy pokazów mody, by porozmawiać o inspiracjach, sztuce i autorytetach. Odkrywamy tajemnice ich szaf i dyskutujemy o życiowej pasji - modzie.

Opinie (14) 8 zablokowanych

  • LGBT (1)

    i już:)))

    • 22 11

    • LGBT i islam jednocześnie

      Ta masakryczna mieszkanka jest niestety popularna w EU.

      • 9 2

  • (3)

    Ja mam pytanie do Pana Projektanta czy podoba się Panu kolekcja Hansa Klosa czy woli Pan bardziej trendy Helmuta Kolla?

    • 25 3

    • Panowie projektanci wolą haute couture Hashuna Marabouriego i jego partnera Mabaluki Fatalasha (2)

      Nimi się inspirują.

      • 6 1

      • (1)

        A może bardziej kolekcja pana Szlezwika Holsztyna?

        • 6 1

        • absolutnie nie, Szlezwik się skończył na Kill'em All Fall Collection for Reserved

          www.youtube.com/watch?v=vl5aYRzsfu0 polecam autorce tego artykułu...

          • 4 1

  • "Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać"

    Klinąłem, bo myślałem, że to jakaś nowa wytwórnia gier albo coś podobnego ;) Chyba jestem nie na czasie.

    • 29 3

  • Kreatywność i innowacje? Bynajmniej. "Inspirowanie się" i powielanie? Jak najbardziej. (3)

    Krótki rzut oka na ofertę sklepu on-line i odzież projektowana przez tych dwóch panów, to taki mix Galliano-DeLusion-Dsquared. Nie widzę w tym nic innowacyjnego i kreatywnego.

    • 10 1

    • Pani redaktor Sołoduszkiewicz, w grudniu 2014 napisała Pani w artykule o tych panach poniższe zdanie (2)

      "Obecnie duet Zuo Corp jest na etapie redefiniowania wizerunku marki. Pojawiła się marka Zuo Corp+ oraz nowy logotyp z martwym krukiem."

      Mamy sierpień 2015 i powtarza Pani dokładnie to samo zdanie. Czyżby miała Pani nową definicję czasoprzestrzeni i pojęcia czasu, jako takiego, gdzie "obecnie" trwa od grudnia do sierpnia? A może to u Pani jest brak kreatywności w pisaniu artykułów i gdy brakuje pomysłów, to robi Pani po prostu copy&paste?

      Bynajmniej, to nie jest hejt - zwyczajnie bacznie śledzę to co Pani pisuje i wymagam więcej od Pani, niż lania wody i licentia poetica.

      • 17 0

      • A może Panowie Projektanci (1)

        po prostu WCIĄŻ są na etapie redefiniowania wizerunku, hę? ;)

        • 5 0

        • W zasadzie redefiniować można cały czas, bez przerwy. Jedno redefiniowanie się kończy, zaczynamy następne.

          Tylko martwy kruk pozostaje bez zmian. Co najwyżej zmieni się zdjęcie w artykule, do którego ktoś nie miał praw autorskich.

          • 4 0

  • zuu uuuzzz

    odstawcie dopalacze,,ARTmasakra

    • 5 1

  • "Duet, którego nie trzeba nikomu przedstawiać."

    Wypraszam sobie!
    Jestem hetero!

    • 21 1

  • nie pierwszy to raz kiedy ten portal przedstawia jakichś swoich ziomali kompletnie nieznanych jako "wielkich tego świata"...

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja