• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szampan i szofer w taksówce

Katarzyna Kołodziejska
29 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Luksusowe taksówki przed Grand Hotelem w Sopocie.
  • Usług luksusowych taksówek korzystają często klienci hoteli.
  • Korporacje luksusowe dbają nie tylko o wygląd z zewnątrz, ale też w środku auta.
  • W ofercie są też busy.
  • Większość firm wozi klientów Mercedesami klasy S i E

Ekskluzywne auta z klimatyzacją, terminalem, na życzenie - także szampan. Kierowca, który ma zakaz narzekania czy rozmów o polityce, zamiast tego jest elegancko ubrany, a do jego obowiązków należy m.in. otwieranie drzwi klientowi. Chcesz komfortowo i elegancko dojechać do wybranego celu, zamów luksusową taksówkę.

Na życzenie klienta taksówka może być nieoznakowana. Na życzenie klienta taksówka może być nieoznakowana.

Przejazd luksusową taksówką jest średnio o 20 proc. droższy niż tradycyjną Przejazd luksusową taksówką jest średnio o 20 proc. droższy niż tradycyjną

Auta w luksusowych korporacjach są nie starsze niż kilka lat. Auta w luksusowych korporacjach są nie starsze niż kilka lat.
W Trójmieście takich firm jest kilka. Najczęściej obsługują konferencje, sympozja, festiwale i inne duże wydarzenia, w których uczestniczą biznesmeni, naukowy czy gwiazdy. Obsługują też firmy i hotele. Czym się wyróżniają? Przede wszystkim flotą aut, wysoką kulturą osobistą kierowców, ale też - co zrozumiałe - wyższą ceną usług, niż tradycyjne taksówki.

- Byłem częstym klientem korporacji taksówkarskich i delikatnie mówiąc z tych usług często nie byłem zadowolony - opowiada nam o swoich początkach Jakub Sobiecki z Taxi S Klasa w Gdyni. - Taksówki, którymi jeździłem były często brudne, w ich wnętrzu zapach pozostawiał wiele do życzenia, a o stanie technicznym niektórych nawet nie chcę wspominać. Do tego kierowcy, którzy narzekali na wszystko od polityki, przez stan dróg, po religię. - opowiada Sobiecki.

Firmę założył 3 lata temu, bo jak wyjaśnia zauważył niszę na rynku. Zaczynał od trzech aut, teraz na wyposażeniu ma ich 50.

- Wszystkie to mercedesy klasy S - podkreśla. - Najważniejszym celem dla nas jest ciągłe podwyższanie poziomu świadczonych usług oraz zadowolenie klienta. Dla nas liczy się punktualność, niezawodność naszych kierowców, oraz nienaganny wygląd naszych samochodów. Nasi kierowcy są zawsze czysto i elegancko ubrani, pomocni i przyjaźni, przez co klienci czują się nie jak w zwykłej taksówce, lecz jak w prywatnym samochodzie z własnym szoferem.

Podobne założenia przyświecają Michałowi Bujko, właścicielowi Gold Taxi z Gdańska. - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów stawiamy na jakość i standard świadczonych usług. Koncentrujemy się na estetyce i  profesjonalnej obsłudze - wyjaśnia. - Firma nastawiona jest na klientów spoza Trójmiasta. Doradzamy, co warto zobaczyć, polecamy miejsce na zakupy czy takie, gdzie miło i przyjemnie można spędzić wolny czas.

Czy korzystasz z usług luksusowych korporacji taksówkarskich?


Oprócz terminali, które są na wyposażeniu większości luksusowych taksówek, Gold Taxi oferuje także możliwość korzystania z bezgotówkowych przejazdów na terenie całego kraju.

- Obsługa taka odbywa się przy pomocy telefonów komórkowych lub jednorazowych kart elektronicznych. Skierowana jest do firm, których pracownicy korzystają z naszych usług -
mówi Michał Bujko. - Taki system obsługi przejazdów bezgotówkowych pozwala zaoszczędzić koszty firmie i daje komfort pracownikom.

Na wyposażaniu Gold Taxi są mercedesy klasy S i E. Podobnie jak w firmie Merc Taxi z Gdyni. Auta oprócz standardowych przeglądów technicznych dodatkowo kilka razy w roku poddawane są kontroli stanu technicznego, dokładnie sprawdzany jest także wygląd pojazdów.

Większość firm z luksusowymi taksówkami na specjalne życzenie klienta przygotowuje auto bez żadnych oznaczeń, innymi słowy nie widać, że jest to taksówka. Korzystają z tego klienci biznesowi, ale także gwiazdy.

Właściciele korporacji przyznają, że najwięcej pracy mają w sezonie, kiedy w Trójmieście odbywa się wiele festiwali. Znane osoby raczej nie korzystają z usług zwykłych korporacji. Ze względu na komfort, ale też obawę, że ktoś mógłby zrobić im zdjęcie, które później znajdzie się na portalu plotkarskim.

Nasi rozmówcy nie chcą zdradzać kogo wozili, z obawy przed tym, że taka gwiazda nie skorzysta już z ich usług w przyszłości.
Jakub Sobiecki z Taxi S Klasa przyznaje jednak, że jeden z jego kierowców woził Shakirę, podczas Euro 2012, kiedy przyjechała do Trójmiasta dopingować swojego chłopaka Gerarda Pique.

Ona pewnie nie zwracała dużej uwagi na cenę, ale wszystkich innych zainteresuje informacja, że opłaty za luksusowy przejazd są mniej więcej 20 proc. wyższe od tych standardowych. Opłata początkowa jest podobna i wynosi ok. 7 zł. Bardziej zróżnicowane są ceny za kilometr, które wahają się od 2,40 do 8 zł, w zależności od pory dnia i tygodnia.

Nietypowe zamówienia wyliczane są indywidualnie.

Miejsca

Opinie (118) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    kazdy wie ze kierowcy tych 3 aut ze zdjecia nie zyja z taksowki....zwykla pralnia, w zyciu by nie zarobil na taxi na auto rzedu 150 tys i prezes tej firmy doskonale to wie

    • 14 1

    • Zawiść

      Jezus jacy jesteście zawistni , niektórzy maja Lep na karku i sobie dobrze radzą mimo kryzysu potrafią zarabiać duże pieniądze a wy zazdroscicie ... Ja popieram takie firmy i ludzi którzy takie firmy tworzą poprostu umieją zrobic biznes z czegoś co od zawsze jest na rynku !

      • 6 3

  • sa to auta 10 -15 letnie(oprocz tych trzech) i czym tu sie podniecac

    • 8 0

  • GOLD i AMBER taxi? omijajcie - rozne ceny dla roznych ludzi

    a czasami to strach jechac z tymi kierowcami, przepisow nei znaja w ogole! na czerwonych.... jak jakas patologia

    • 5 4

  • Taksówka się skończyła ?

    a powiedz mi co się nie skończyło ??

    Plajta wszędzie.

    • 8 2

  • od lat jeżdżę z Dajanem , pomijając pewne wyjątki i mam ten plus , że nigdy nie muszę

    się zastanawiać którą korporację wybrać :p

    ps.
    Najgorzej to zabłądzić pod małe koguty...

    • 7 3

  • kompletne bzdury w tym tekscie sponsorowanym. Korzystałem z usług ww. firmy, kierowca niegrzeczny, mimo, że należały mi się przeprosiny, bo na taksówkę czekałem 20 minut w mrozie. Podczas rozliczania usłyszałem , że taksówkarsz takimi drobnymi nie obraca, więc proponuje zaokrąglić. Nie polecam.

    • 9 1

  • zawisc wszedzie (1)

    skoro kazdy z was tak doskonale wie jak ten czlowiek sie dorobil tak dobrze prosperujacej firmy TO CZEMU WY TAKICH NIE ZAKLADACIE?!
    w tym kraju juz tak bylo jest i bedzie - jak mowi tekst kultowej piosenki "niech no ktos wychyli leb trzeba opluc, zgnoic, zgniesc.."
    Taka juz nasza mentalnosc ktora niestety chyba nigdy sie nie zmieni.
    a Panu Jakubowi zycze dalszych sukcesow i rozwoju firmy ktora prezentuje wysoki standard i badz co badz dzieki sukcesowi tej korporacji coraz lepiej prezentuja sie taksowki innych firm.

    • 8 3

    • numer telefonu to taka dobrze prosperujaca firma ? w tak malej firmie wlasciciel oplaci dyspozytorki i inne koszty ze skladek zrobi reklame i jeszcze dolozy do interesu by korporacja zarobila potrzeba wiecej kierowcow

      • 0 0

  • jak inspekcja transportu drogowego wpadla 2 miesiace temu to nagle zadnej S taxi nie bylo....ciekawe dlaczego:)?czyli cos na rzeczy ze wszyscy sie zerwali do domow:)ale beda kolejne kontrole zobaczymy czy znowu bedzie echo po S taxi.....

    • 6 3

  • Każdy medal ma dwie strony

    Kręcę się po 10 godzin po mieście jako dostawca, widzę i kojarzę wiele taksówek ( śmigam już kilka lat ). Kojarzę S klasę np. na Armii Krajowej w Gdyni, gdzie Pan kierowca prężył się pod Kościołem, kojarzę też innych Panów, w weekend korzystam z taxi i biorę losowo. Tak z ciekawości.

    Wiadomo, każdy chciałby jeździć nowszym autem, a wyższej klasy - pokażcie mi kto by nie miał tej przyjemności. Wyższe utrzymanie z pewnością ( większa pojemność, OC, AC, części, spalanie ), więc wiadomo, że i cena musi być wyższa, to przecież logiczne. W zamian za to mają rzadsze, ale lepsze okazje na "fajne strzały".

    Panowie z korporacji mają gorsze autka, klient nie wie co podjedzie, nie ma już tego luksusu, no ale ma niższą cenę.

    Z pewnością, gdyby ten kraj dał godziwie zarabiać to i na postojach stałyby fajne A6, E klasy, itp. Niestety, wszyscy mamy kredyty, brak pewności co będzie jutro, więc wielu taksówkarzy nie będzie się w to pchało - ma na utrzymaniu rodziny, dom, hipoteki, itp.

    Rozumiem jednych i drugich. Nie mówię tu wcale o małych kogutach i dziadkach w Mercach 190-tkach ( choć auta bardzo dobre, ale ich czasy minęły ), a o standardowych kierowcach.

    Zmniejszyć ilość taxi i po sprawie. Nikt nie musi oszczędzać - poziom się podwyższy. No, ale to już nasz kochany rząd, który woli deregulować zawody.

    I jeszcze raz - nie mam nic z Taxi wspólnego, jestem dostawcą także na własnej działalności, tyle że ja mam nadmiar klientów.

    Taksówkarze z centrum powinni kojarzyć :-)

    • 8 3

  • Dla was lux to jazda starym mercem

    pozazdrościć wam

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja