• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sezon wyprzedaży w pełni. Co kupujemy najchętniej?

Monika Sołoduszkiewicz
15 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przełom grudnia i stycznia to czas najbardziej intensywnej sprzedaży w wielu centrach handlowych. Co najchętniej kupujemy na wyprzedażach?
Przełom grudnia i stycznia to czas najbardziej intensywnej sprzedaży w wielu centrach handlowych. Co najchętniej kupujemy na wyprzedażach?

Centra handlowe kuszą nas wielkoformatowymi hasłami "SALE", które na stałe wrosły już w trójmiejski krajobraz. Kolorowe witryny przyciągają obietnicą rabatów rzędu nawet 70 proc., a półki uginają się od sezonowych perełek, które zdaniem stylistów z kolorowych magazynów powinny znaleźć się w naszych szafach.



Obniżki nawet do połowy lutego

Co kupiłe(a)ś na ostatniej sezonowej wyprzedaży?

Sezonowe wyprzedaże w większości sklepów ruszyły tuż przed Świętami Bożego Narodzenia i potrwają nawet do połowy lutego. Chociaż w Polsce wciąż trudno liczyć na rekordowe obniżki rodem zza zachodniej granicy, to pracownicy sklepów zgodnie podkreślają, że przełom grudnia i stycznia jest dla nich czasem najbardziej intensywnej sprzedaży. Sprawdziliśmy, co możemy upolować na tegorocznych wyprzedażach. W odwiedzonych przez nas butikach możemy liczyć na przeceny sięgające 70 proc.

- Sezonowe wyprzedaże cieszą się wśród naszych klientów ogromną popularnością. Unikalne na skalę Trójmiasta marki zarówno zagranicznych, jak i polskich projektantów przyciągają do Klifu miłośników mody, a szeroki asortyment pozostałych sklepów jest gratką dla wszystkich tych, którzy poszukują pozaodzieżowych okazji cenowych. Rozpoczynające się tuż po świętach i trwające ponad miesiąc wyprzedaże, kuszą wyjątkowo atrakcyjnymi rabatami. Sięgające nawet 70 proc. zniżki oferują najlepsze marki, jak i producenci akcesoriów, artykułów sportowych czy też elementów wyposażenia wnętrz. Planując zakupowe szaleństwo warto zrobić dokładny przegląd szafy i uzupełnić ją o oryginalne dodatki czy też ubranie, które wcześniej nam się podobało, a teraz dostępne jest w promocyjnej ofercie. W tym okresie można pozwolić sobie na małe szaleństwo i sprawić przyjemność, nie obciążając przy tym mocno swojego budżetu - mówi Rafał Ereciński, Marketing Coordinator, Klif Gdynia.
  • Spodnie 429 zamiast 499 złotych, bluzka 149 zamiast 329 złotych, kurtka 699 zamiast 1199 złotych, sweter 599 złotych, naszyjnik 80 zamiast 113 złotych Patrizia Aryton, Klif Gdynia
  • Bluzka 499 zamiast 831 złotych, spódnica 600 zamiast 999 złotych, botki 786 zamiast 1309 złotych Marella, Klif Gdynia
  • Komin 129 zamiast 149 złotych, torebka 149 zamiast 189 złotych Taranko, Klif Gdynia
  • Baleriny Ella 150 zamiast 430 złotych, półbuty Narni 260 zamiast 430 złotych, półbuty Narni 300 zamiast 430 złotych, baleriny Ella 160 zamiast 400 złotych, baleriny Keira 200 zamiast 400 złotych Gino Rossi, Klif Gdynia
  • Bluzka 99 zł(zamiast 199), spodnie 99 zł (zamiast 239 złotych) Taranko, Klif Gdynia.
  • Naszyjnik 231 zamiast 384 złotych, bluzka 476 zamiast 793 złotych, płaszcz 879 zamiast 1464 złotych, spódniczka 352 zamiast 586 złotych Marella, Klif Gdynia
  • Płaszcz 699 zamiast 999 złotych, spodnie 429 zamiast 499 złotych, bluzka 239 zamiast 379 złotych Patrizia Aryton, Klif Gdynia
  • Płaszcz 1130 zł (zamiast 2825 zł), kamizelka 722 zł (zamiast 1805 zł), spodnie 609 zł, buty 560 zł (zamiast 1400). Max Mara, Klif Gdynia
  • Kozaki Ann 490 zamiast 700 złotych, kozaki Matera 600 zamiast 870 złotych, Kozaki Cherry 500 zamiast 830 złotych Gino Rossi, Klif Gdynia
  • Sweter 454 zamiast 756 złotych, kożuch 4203 zamiast 7005 złotych, bluzka 549 zamiast 914 złotych, spodnie 365 zamiast 607 złotych Marella, Klif Gdynia

Trendy czy klasyka?

W miejsce awangardowych fasonów, jednosezonowych modeli i krzykliwej kolorystyki lepiej postawić na stonowaną paletę barw, klasyczny fason i wysoką jakość tkanin. Zyskujemy wtedy pewność, że zakupione rzeczy będą pasowały do większości ubrań w naszej garderobie, ale i nie znudzą się po kilku miesiącach. W czasie wyprzedaży warto rozejrzeć się za okryciami wierzchnimi, a więc płaszczem o męskim fasonie, ciepłym kożuchem albo luksusowym futrem.

- Wyprzedaże to czas, kiedy z jednej strony możemy w bardziej atrakcyjnych cenach "upolować" prawdziwe perełki. Z drugiej jednak, kuszące ceny często prowokują do niekoniecznie przemyślanych zakupów i zapełniania szafy produktami kupowanymi pod wpływem emocji, często później zalegającymi na jej dnie. Jak uniknąć takiej pułapki i skutecznie wykorzystać czas wyprzedaży? Po pierwsze - inwestujmy w klasykę. Płaszcz wysokiej jakości uszyty z pięknie wykończonej tkaniny z pewnością posłuży nam niejeden sezon. Zwłaszcza jeśli wybierzemy ponadczasowe i bezpieczne kolory z palety szarości, beży czy granatów. Po drugie - stawiajmy na uniwersalność. Niewątpliwie jesienią czy zimą w naszej garderobie zawsze sprawdzi się puchowa kamizelka i golf lub kardigan z ciepłej mięsistej dzianiny. Po trzecie - jeśli realizację punktów jeden i dwa mamy już z sobą, zaszalejmy. Przez cały sezon kusił cię płaszcz w odcieniu pastelowego błękitu? Kilka razy oglądałaś go na witrynie, a raz nawet przytłoczona głosem rozsądku porzuciłaś w przymierzalni? To właśnie teraz jest idealny moment na ożywienie naszej garderoby odrobiną awangardy! - tłumaczy Justyna Sobierajska-Gadzińska z Patrizia Aryton.
W salonie Patrizia Aryton obniżki sięgają nawet 70 proc. Przygotowane stylizacje zaskakują świeżą, wiosenną kolorystyką, bowiem pastelowy błękit to jeden z hitów nadchodzącego sezonu. Obok utrzymanych w gamie szarości dzianin warto rozejrzeć za wełnianym płaszczem, czyli najmocniejszym punktem wszystkich kolekcji tej marki.

Sezonowe trendy i ciekawe detale

W Taranko, obok klasycznych modeli sukienek, znajdziemy stylizacje mocno osadzone w zimowych trendach. Prosta mała czarna kontrastuje z intensywnie amarantowym płaszczem. Ponadczasowe połączenie czerni z bielą nabiera charakteru dzięki zamkom błyskawicznym biegnącym przez całą długość nogawek spodni. Popularne "cullotes", czyli spódnico-spodnie sięgające połowy łydki, wpisują się w klimat lat 70. dzięki połączeniu z wiązaną pod szyją koszulą.

- Ukochanym produktem naszych klientek, niezależnie od sezonu, są kobiece sukienki, które stanowią kwintesencję marki Taranko. W sezonie jesień/zima zaproponowaliśmy modele nawiązujące do najważniejszego trendu, czyli lat 70., jak i klasyczną elegancję. Zimą nasze klientki stawiają również na płaszcze - te ze szlachetnych tkanin, jak wełna czy alpaka, lub niezastąpione przy niskich temperaturach płaszcze puchowe. Klientki doceniają markę Taranko za klasyczny design z delikatną nutą nowoczesności oraz doskonałą jakość wykonania - zaznacza Izabela Szołoch, specjalista ds. marketingu marki Taranko.
Coraz cieplej

Marki MaxMara i Marella są niezastąpione w kategorii okryć wierzchnich. Jeśli szukamy znakomitej jakości tkanin i ponadczasowych fasonów, warto odwiedzić te butiki, zwłaszcza że przeceny osiągnęły tam już pułap 40 proc. Kolorowa kamizelka z miękkiego lisa dobrze współgra z codziennymi stylizacjami, a eleganckie futrzane bolerko będzie niezastąpionym dodatkiem do karnawałowych sukienek. Pastelowe płaszcze czy ciepły kożuch? Wybierzcie sami.

- Sezon wyprzedaży to idealny czas, żeby upolować świetną rzecz w równie świetnej cenie. Na co zwrócić uwagę w tym sezonie? Myślę, że zarówno na rzeczy klasyczne, jak i te bardziej szalone. Klasyka zawsze świetnie się połączy z czymś osadzonym w trendach na dany sezon. Warto zwrócić uwagę na klasyczne płaszcze, sukienki, spodnie czy spódnice i połączyć to z czymś bardziej odważnym - zaznacza Przemysław Pietera, manager Olimpia Group.
  • Manekin lewy - płaszcz 749 zamiast 799 złotych, sukienka 129 zamiast 319 złotych. Manekin prawy - bluzka 199 zamiast 229 złotych, spodnie 129 zamiast 249 złotych Taranko, Klif Gdynia
  • Torebka shopper Sofia 540 zamiast 900 złotych, "siodło" Lizbona 560 zamiast 700 złotych, "trapez" Chicago 490 zamiast 700 złotych Gino Rossi, Klif Gdynia
  • Komin 69 zamiast 179 złotych, czapka 69 zamiast 149 złotych, sweter 349 zamiast 599 złotych, sukienka 349 zamiast 499 złotych Patrizia Aryton, Klif Gdynia
  • Sukienka  475 zł (zamiast 1189 zł), torebka 1090 zł (zamiast 2725 zł), biżuteria 295 zł (zamiast 745 zł), buty 770 zł (zamiast 1929 zł). Max Mara, Klif Gdynia
  • Botki Alba 400 zamiast 570 złotych, botki Savona 420 zamiast 700 złotych, botki Moska 360 zamiast 600 złotych, sztyblety Nevia 440 zamiast 550 złotych Gino Rossi, Klif Gdynia
  • Kamizelka z futra lisa 4046 zł (zamiast 10115 zł), bluzka 419 zł (zamiast 1049 zł), spodnie 609 zł, buty 419 zł(zamiast 1049 zł), torebka 999 zł (zamiast 2495 zł), brelok 231 zł (zamiast 579 zł). Max Mara, Klif Gdynia
  • Płaszcz 1199 zamiast 2299 złotych, kamizelka 399 zamiast 499 złotych, bluzka 179 zamiast 199 złotych, spodnie 399 zamiast 499 złotych Patrizia Aryton, Klif Gdynia
  • Czółenka Verona 190 zamiast 470 złotych, czółenka Ingrid 220 zamiast 450 złotych, czółenka Lena 260 zamiast 430 złotych Gino Rossi, Klif Gdynia
  • Sukienka 600 zamiast 999 złotych, kurtka skórzana 1171 zamiast 1951 złotych, szal z kapturem 623 zamiast 1038 złotych Marella, Klif Gdynia

Polowanie na dodatki

W sezonie wyprzedaży królują akcesoria. Badania preferencji konsumentów - np. te prowadzone przez KPMG - pokazują, że obuwie i dodatki to sektor mody najchętniej wybierany przez zamożnych klientów. Wśród propozycji przygotowanych przez butik Gino Rossi znaleźliśmy nie tylko kozaki i botki, ale tez czółenka i oksfordy. Na wyprzedaży dominują popularne od kilku sezonów gadzie skóry w wersji matowej i klasycznej. Te panie, które wybierają się na karnawałowe bale, mogą wybierać spośród metalicznych czółenek na tradycyjnej szpilce lub postawić na profilowane słupki, nawiązujące kształtem do mody lat 70.

- Zima to okres, kiedy do łask wracają tak bardzo popularne i lubiane przez kobiety kozaki i botki. Klasyka nie musi być nudna, Gino Rossi przedstawia ją w zupełnie nowym świetle, pełnym szyku i luksusu. Modne detale, jak metaliczne wstawki czy obcasy o nietypowych kształtach to główne cechy, które królują w wielu modelach tej zimy. Aktualnie wyprzedaże w Gino Rossi sięgają nawet 70 proc. - mówi Szymon Szlachta, specjalista ds. marketingu i PR marki Gino Rossi.
Metaliczne akcenty nie ominęły także torebek. Srebrne worki ozdobiono długimi frędzlami, a lakierowane kuferki kuszą intensywnym odcieniem ciemnej czerwieni.

Połowa stycznia to moment, kiedy możemy liczyć na największe obniżki, chociaż trudniej będzie nam znaleźć rzeczy w nieco przetrzebionej już rozmiarówce. Należy pamiętać, że towary pochodzące z wyprzedaży są produktami pełnowartościowymi, a więc podlegają zasadzie rękojmi, z której korzystamy najczęściej w przypadku ujawnienia wad fizycznych, czyli niezgodności towaru z umową.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (51) 6 zablokowanych

  • (5)

    Dział deluks o wyprzedażach??? Powinien być chyba artykuł o ludziach przepłacających za towary i usługi.

    • 89 1

    • (2)

      Ceny w tzw sezonie sa sztucznie windowane w górę, na wyprzedaże czy zwąc je z amyrkańska SALE, sa obniżane do poziomu pozornie niskiego aczkolwiek w praktyce jest to tylko obniżanie marży, więc tak czy siak się przepłaca czasami.

      Wyprzedaże to jedyny okres w roku kiedy kupujemy za normalne ceny a nie niskie. Natomiast tzw sezon to okres w, którym jesteśmy dymani w pupencje i to jeszcze bez zabezpieczeń

      • 44 3

      • ah (1)

        - dalam ci negatywa ale to przez pomylke..

        • 15 1

        • Spox:)

          • 3 2

    • ..ale

      ..dzial "delux" to wlasnie generalnie do i dla ludzi przeplacajacych.. i to gubo. nawet najlepszej jakosci materialy nie sa warte cen z klifu - a dookola tego sklepu szukajac sponsorow tekstu przeszla sie najwyrazniej osoba piszaca ten "artykul"..

      • 17 0

    • bo nie jest o wypezedazach

      W Rivierze albo Galerii Baltyckiej tylko w Klifie. Jak najbardziej deluxe

      • 2 5

  • jaka gwarancja ?

    Nie kazdy produkt jest objety gwarancja. Polecam autorce tego sponsorowanego artykulu zapoznac sie co znaczy gwarancja.
    mozliwosc reklamacji w ciagu 2 lat to nie to samo.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 26 6

  • Rozne promocje to w PL sciema ! gdyz ceny w promocji sa nieraz wyzsze niz przed . (2)

    Jak ktos sledzi rynek to moze zauwazyc czesto scieme promocyjna. Wiele produktow bylo tansze miesiac temu za ich pelna cene niz dzis w ''promocji czy wyprzedazy''. Ludzi latwo zwieśc iluzją !..wystarczy z starej ceny np. 300 zl zrobic nowa przekreslona 400 zl ..i sprzedawac produkt za 350 z napisem na banerze '' super okazja , promocja , wyprzedaz ''..a najciekawsza moda jest tzw. wieczna ''likwidacja sklepow i wyprzedaz towarow '' )........wiele sklepow jest ma '' wyprzedaz z powodu likwidacje sklepu '' tyle ze od 5 lat ).. Cudow nie ma niestety i to co ma byc drogie jest nadal drogie .Jedyne na co mozna liczyc to to ze jak wchodza nowe produkty czy najnowsze danej marki to te starsze modele sprzed roku sa sprzedawane po nizszej cenie lecz to wynik rozwoju a nie sztucznych promocji . Jakos trudno zauwazyc aby topowe nowe produkty ktore weszly dopiero do sklepu byly tansze . Wyprzedazy podlega przewaznie towar ktor zalega w magazynach , ktory nie mial wziecia lub sie slabo sprzedaje . Tak wiec z prawdziwą promocja widywana na swiecie nasze promocje maja poki co malo wspolnego....Dziwnie zachowuja sie tez sprzedawcy jak klient pyta ..dlaczego towar w promocji po duzej obnizce jest drozszy niz tydzien temu gdy byl w normalnej cenie ? ..i wtedy sa odpowiedzi ........a ja nie wiem , ja tu tylko sprzedaje , to kierowniczka moze wie ale wyjechala gdzies na miesiac itd ............Iluzja i sciema !..tyle ze jest szum i sie cos dzieje co tez jest dobre lecz spoleczenstwa juz dzis tak latwo sie nie da omamic jak kiedys .

    • 93 4

    • Cały rok w sieciowych sklepach dżinsy chodzą od ok.80 zł do 180zł za badziewie tak cienkie, że po dwóch miesiącach przecierają się. W czasie sale off 70 % dalej super cena 80zł tylko ta niby wyjściowa się zmieniła w górę.

      • 14 0

    • wiele zalezy od sklepu. generalnie - teorie spiskowe. wystarczy wybrac sobie 2-3 rzeczy we wrzesniu i pojsc je obejrzec po swietach. sa tansze w wiekszosci duzych sieciowek. uwielbiam polskie teorie spiskowe, taaak... mrr :)

      • 0 1

  • hahaha (6)

    ..wyprzedaze w polsce..? skusilem sie i wybralem w poszukiwaniu pralki na obazd sklepow agd kuszacych reklamami o "wietrzeniu magazynow" itp.. - to byloby smieszne gdyby nie bylo tragiczne.. 50pln redukcja ceny z powiedzmy 1200 pln a cena po redukcji ta sama co pol roku temu bez zadnych "wyprzedazy".. Widzialem kilka sezonow wyprzedazy w wielkiej brytanii, dwa w niemczech i jeden w stanach.. - w polsce nie ma wyprzedazy w porownaniu z tym, co nazywane jest wyprzedaza na zachodzie. w UK marudza, ze sie ich ograbia w sklepach (tzw Rip-off Britain).. w polsce w wielu przypadkach jest drozej niz tam.

    • 71 1

    • najlepsze sa niektore promocje '' smartfonow '' ))

      model byl miesiac temu za np. 1500 a dzis w super promocji jako okazja cenowa jest za np. 1599 ) .to ci promocja i okazja cenowa )..i oczywiscie pelna gwarancja w czasie gdyby cos sie zepsulo ....u pana Tonga w serwisie w gorach Mandzurii do ktorego musisz udac sie osobiscie z wadliwym produktem ))) )

      • 27 0

    • brakuje (2)

      opcji "nic" w ankiecie.. ale trudno sie dziwic, artykul jest po to, by naklonic ludzi do zakupow - a ludzie jak barany za stadem.. jesli bedzie opcja "nic" - i jesli bedzie najwyzej wyklikana - to pare osob mniej uda sie do sklepow biorac przyklad..a nie o to reklamodawcom WP i sklepom wymienionym w, hm hm, artykule, chodzi..

      • 21 1

      • a nie o to reklamodawcom WP i sklepom wymienionym w, hm hm, artykule, chodzi.. (1)

        Portal ci się pomylił, to trojmiasto.pl a nie wp.pl - paranoiku.

        • 3 0

        • .......

          ..portal mu sie pomylil, tak - ale od paranoi mu daleko - wp czy 3m to zasady "dziennikarstwa" sa te same.. - nikt nigdy nie napisze zle o reklamodawcach bo skonczy sie doplyw kasiory..

          • 3 0

    • dlatego ja upatruje sobie dany produkt i sledze go w internecie gdy osiągnie cenę dla mnie satysfakcynujaca to go kupuje, jeszcze nigdy nie wtopiłam a oszczednosci to czasem parę stowek

      • 10 0

    • Większość produktów to import, cena uzależniona jest też od kursu waluty.

      Teraz zobacz jak wygląda kurs dolara w ostatnim roku.

      I nie dziw się że coś pół roku temu kosztowało 1000zl, a teraz 1200.

      • 0 0

  • (1)

    Bo to Polska i tu wyprzedaż nie jest wyprzedażą, tylko jakąś salą.

    • 47 0

    • .......

      salami :-)))

      • 18 0

  • Co kujemy najchętniej? Dosłownie i w przenośni - g#wno (2)

    - raz że w 90% przypadków niepotrzebne
    - dwa że drożej choć krzykliwe hasła mówią co innego

    • 49 0

    • 100/100 (1)

      Z innej beczki gdzie na tych fotach jest "pastelowy błękit", o którym mowa w artykule?
      Jest "paryski błękit", jest "indygo", ale pastelowy błękit?

      • 11 0

      • A paski???

        • 2 0

  • Ciemny lud to kupi

    Prawdziwą okazja czy wyprzedaż to akcja , która trwa godzinę góra trzy i koniec promocji. Czasami można coś takiego trafić w sklepach internetowych. Stacjonarne sklepy naciagaja i liczą na ciemny lud.... Każdego tygodnia w TV i radio reklamy sklepów RTV AGD gdzie czyszczą magazyny i mega ( modne ostatnio słowo) wyprzedaze.... Tylko, że ceny ciągle te same czyli wyższe niż w sklepach internetowych

    • 32 0

  • (2)

    wyprzedaże w Polsce to jedno wielkala sciema , wyrzucają na sklep szmaty ktore im zalegaja tak bylo ostatnio w Cubusie w Alfie

    • 40 0

    • cubus w Alfie (1)

      Się zamknął. Teraz jest tylko w Rivierze, Galerii Baltyckiej i Klifie.

      • 2 5

      • I mam nadzieję że całkowicie upadnie.

        Kiedyś mieli normalne ceny a potem je wywindowali do granic absurdu.

        • 10 0

  • Sale sale sale gdzie my mieszkamy? W Polsce? (3)

    • 55 2

    • Najchętniej kupujemy SALE

      W każdym sklepie mają na sprzedaż jakieś SALE, to ludzie kupują.
      Mówią, że zastój w nieruchomościach, a sale dobrze się sprzedają.

      • 23 0

    • ... też mnie to drażni

      Ktoś by spytał czy nie można napisać wyprzedaż? Jak widać nie można bo "sale" jest cool a wyprzedaż już fajna nie jest.

      z resztą co to za wyprzedaż, gdy cena towaru nie wiele się różni od tej przed wyprzedażą... A nawet czasem jest wyższa.

      • 15 0

    • Najlepszy tekst "Rozpoczynamy SALE. Biżuteria już od 55 zł!"

      • 0 0

  • W ogóle nie pojawiam się na "wyprzedażach"

    • 38 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja