• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowy radar wsteczny dla poprawy bezpieczeństwa

Krzysztof Kochanowicz
1 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Radar rowerowy Garmin Varia Radar rowerowy Garmin Varia

Garmin Varia to seria urządzeń rowerowych zwiększających poziom bezpieczeństwa jazdy. Radar wsteczny i system przedniego oświetlenia pozwala na stworzenie bezpiecznego środowiska jazdy nawet w trudnych warunkach na drodze. Urządzenia w sposób dynamiczny reagują na aktualną sytuację na drodze informując rowerzystę, co dzieje się w jego najbliższym otoczeniu. Potocznie mówiąc urządzenie informuje rowerzystę o pojazdach nadjeżdżających z tyłu, w zasięgu 140 metrów. Radar wykrywa zbliżające się pojazdy, maksymalnie 8 w jednym czasie, ich przybliżoną prędkość i stopnień stwarzanego zagrożenia.



System Varia składa się z dwóch podstawowych elementów: radaru wstecznego i inteligentnego oświetlenia rowerowego. Varia działa w oparciu o system ANT+ co znaczenie wpływa na energooszczędność i łatwą komunikację. Urządzenia przystosowane zostały do zmiennych warunków atmosferycznych, odporne są na deszcz i śnieg oraz przypadkowe zanurzenie w wodzie na głębokość do 1 metra, na czas do 30 minut, zwaną klasą wodoszczelności IPX 7.

Tylne światło zwiększa intensywność w miarę zbliżania się pojazdu na drodze. W tym samym czasie na dedykowanym ekranie urządzenia za pośrednictwem interfesju LED pojawia się informacja o zagrożeniu. Ze światła można korzystać w dwóch trybach stałym i pulsacyjnym. Czas pracy baterii to około 8 godzin.

Dwie opcje pakietowe:

Pierwsza opcja to zestaw składający się z wyświetlacza i lampki tylnej, w cenie około 1280 zł. Jednak wielu rowerzystów posiada już urządzenia pomiarowe serii Edge, dlatego firma Garmin chcąc wyjść naprzeciw swoim klientom daje możliwość komunikacji urządzeń. W takim przypadku można kupić samą tylną lampkę w cenie za około 850 zł. Licznik rowerowy Edge (modele 1000, 810, 520, 510, Tourning i 25) połączyć można z tylną lampką w taki sposób, że urządzenie staje się wyświetlaczem.

Inteligentne oświetlenie rowerowe VARIA

Przedni reflektor kieruje światło tam, gdzie potrzeba najbardziej i dostosowuje się automatycznie do zmieniającej się prędkości jazdy. Inteligentne oświetlenie to system automatycznego trybu kierowania i kontroli światła na podstawie zarejestrowanych informacji ze zgodnego urządzenia Edge wyposażonego w odbiornik GPS. Odczyt informacji o prędkości pozwala na skierowanie wiązki światła, tam gdzie rowerzysta tego najbardziej potrzebuje, dalej przy dużej prędkości i bliżej przy mniejszej, Z chwilą, gdy urządzenie wykryje, że rowerzysta zwalnia, zmieni się natężenie tylnego światła, informując pojazdy znajdujące się z tyłu, że rowerzysta jest niedaleko i że zmniejsza prędkość jady. Ponadto lampka przednia została wyposażona w technologię Beam cutoff (odcięcie światła), aby nie oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka, przy jednoczesnym zapewnieniu natężenia 74 luksów na 10 m. Samo natężenie światła można regulować manualnie za pomocą zgodnego urządzenia Edge, wyposażonego w czujnik światła. Producent do zestawu z oświetleniem dołącza dedykowany pilot, który pozwala wprowadzić wszelkie ustawienia ręcznie. W zestawie z przednim oświetleniem otrzymujemy również światło tylne, w cenie za około 1280 zł. Dwa tylne światła mogą pełnić funkcję kierunkowskazów, dodatkowe zakupić można w cenie około 300 zł. Na rynku dostępna jest również opcja z samym światłem przednim w cenie 850 zł.

Radar rowerowy Garmin Varia Radar rowerowy Garmin Varia


Dostępne akcesoria:

Garmin, jako producent zapewnia gotowy do użytku zestaw zarówno w opcji radaru jak i oświetlenia. A co kiedy posiadamy dwa rowery? Nie ma obaw, w ofercie dostępne są również dodatkowe uchwyty. przekładki, kable zasilające oraz pilot. Zakup dodatkowych akcesoriów daje możliwość przepinania jedynie urządzenia do dowolnej ilości rowerów. Sprzęt i akcesoria objęte są dwuletnią gwarancją producenta.

Bezpieczeństwo przede wszystkim:

Linia produktów Garmin Varia wspiera bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Rowerzyści w jednym czasie rejestrują wyniki treningu i aktywności sportowej, ponad to informowani są o nadjeżdżających pojazdach. Z drugiej strony kierowcy otrzymują precyzyjny sygnał o tym, że zbliżają się do rowerzysty.

Przejrzyj trójmiejski katalog salonów Garmin


Źródło:










Przeczytaj także inne ciekawe artykuły:

1. Bądź widoczny na drodze.
2. Jak przetrwać jesień na rowerze.
3. Jak jesienią ubrać się na rower.

Zobacz także

Opinie (55) 7 zablokowanych

  • (6)

    Gadżet i tyle, na dodatek nieprzydatny. Co mi da informacja, że z tyłu jedzie samochód, przecież i tak nic z tym nie zrobię. No i zresztą sam go słyszę, bez potrzeby żadnego radaru.
    Lampkę tylną o mocnym świetle z szerokim rozkładem można kupić za kilkadziesiąt złotych i działa na dwóch AAA do 100h, a przednią na ledzie XM-L za ok 250zł. Do tego można taką zamontować na kasku i też ma się wtedy skrętną.

    • 69 3

    • (3)

      No dobra, bądźmy sprawiedliwi, trUjwieś.pl umieszcza też teksty o kabrioletach lamborghini, potrawach z fugu, oraz o topmodelkach, też nie po to by ktokolwiek uznał że warto kupić i mieć, a tylko by się poślinić czytając, to ponoć zdrowo na zęby i oczyszcza chuch.

      A są tu też zapewne rowerzyści klasy "narciarzy Krupówek", którym sprzęt służy jako lokata kapitału i gadżet do wyrywania młodziutkich blacharek, bo jeździć tym szkoda i za trudno.

      Traktujmy takie teksty informacyjnie i z humorem, jak na to zasługują. A wszystkich zapraszajmy na Wycieczki po Pracy, Masy Krytyczne, Mikołajów na Rowerach, Wielkie Przejazdy i czasem na imprezy typu Kaszebe Runda, lub Harpagan, gdzie wszystkie tu opisame fantazje i opcje sprawdzą się... na widowni, no i zlodzieje też muszą mieć co robić. Zdrowa Szara Strefa jedyną nadzieją gospodarki.

      • 16 2

      • nie wiedziałem, że na rowery to lecą te młodziutkie blacharki ;) (2)

        zawsze to jakiś pożytek z tej mody na eko. muszę zakupić w tesco.

        • 10 2

        • Ja bym je nazwał raczej "karbonki" (1)

          • 4 1

          • Tylko jak niby masz je zaprosić "do środka"? Już ja widzę, jak zajeżdżasz na chodnik szosą i wołasz "Cześć Mała, chcesz się może przejechać na rurze?" :P

            • 6 1

    • A jak zainwestujesz w dynamo za 10zł, to sie nie musisz bateriami przejmować, o!

      • 3 1

    • no ale jak ktoś jeździ ze słuchawkami na uszach

      to taki bajer się przyda :)

      • 2 0

  • Już niedługo w rowerach seryjnie lub jako opcja: (7)

    kamera cofania, czujniki parkowania przód i tył, asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, tempomat i ogranicznik prędkości, czujniki ciśnienia w oponach...

    • 79 4

    • i DPF
      he he he

      • 16 0

    • jaka opcja? obowiązkowe wyposażenie!

      zarobi producent, a i europoseł coś z tego będzie mieć, wszystko dla naszego dobra.

      • 11 0

    • (2)

      czujnik cisnienia sama mam w swoim rowerze Panie mądry, a co do kamery cofania to tez jest coś takiego na rynku, montuje się jak tylne światło i pokazuje nam obraz z tyłu. Świetnie zastepuje tradycyjne lustro, musze sobie kupic, bo jest takie 2w1: kamera i GPS.

      • 3 23

      • Nie wszystko powinnaś odbierać tak dosłownie, ale obecnie dość powszechna cech (zamiast czytania książek, oglądanie FB i innego szajsu)

        • 18 1

      • Moja babcia też sobie mierzy ciśnienie ...

        • 12 0

    • Podobno Trek zaniza normy spalin w swoich rowerach

      • 14 0

    • I jeszcze czujnik do mierzenia ilości spalin w siodełku - obowiązkowo!

      • 4 0

  • moze jeszcze ostrzega przed bliskim wyprzedzaniem? (1)

    Bo wyloby to cały czas na większości ulic.

    • 27 2

    • To na uj się wpychasz na ulicę? Jak się boisz.. to sobie boczne kółka zamontuj!

      • 1 0

  • Radar uwsteczniony

    A kiedy pojawia się pasy bezpieczeństwa ? Gadzety, cenne tylko dla producenta!

    • 31 1

  • nic nie zastąpi licznika rowerowego!!! (3)

    GPS do roweru nadaje się tylko do zapisania trasy i nawigacji.Wszytko inne jest nie przydatne po pierwsze GPS niepotrafi podać aktualnej prędkości ma ogromne opóźnienie bo służy do nawigacji a nie do niczego innego.Zagrożenie?Od kiedy to auta są zagrożeniem?Poza Polską nigdzie!Zacznijmy od tego poco mi te informacje na drogach rowerowych.Mogę mieć wsteczne lusterko a nie jakiś czujnik.mogę tez zamontować mikrokamerę i na tablecie wyświetlać czy smart fonie,regulowana jasność ,kolejna bzdura można kupić lampki wystarczająco jasne i niema potrzeby by miały regulacje bo są widoczne z daleka i niema rekulacji siły światła w autach .Jak zawsze chodzi tylko o kasę, było już sporo wynalazków rowerowych umarły śmiercią naturalną bo były nieprzydatne!!!!A firma chce wyciągać kasę od naiwnych .Kto chce niech kupuje ,reszta się z tego pośmieje.Za powinni wprowadzic system ograniczenia głośności w słuchawkach,jedzie taki osioł z muszlami na uszachy i niewiele co się wokoło niego dzieje ,auta trąbią osioł nie slyszy.Jedzie środkiem drogi i niemozesz go wyprzedzić bo osioł nie słyszy dzwonka oni jak na niego krzyczą.

    • 30 3

    • Widać nie korzystałeś nigdy np z Garmina 510 czy wyższych - pomiar prędkości jest bardzo dokładny i aktualny, a jak Ci to nie wystarcza (czasem, bardzo rzadko, może sygnał osłabnąć w gęstym lesie) to można kupić dodatkowy czujnik prędkości. Ale o ile kupno navi ma spory sens, o tyle ww. system "radarowy" już zupełnie nie.

      • 2 0

    • są światła regulowane w samochodach np. w BMW

      zmieniają automatycznie kierunek i siłę świecenia w zależności od zakrętów i sytuacji na drodze

      • 1 0

    • Gościu "nic przydatnego"

      Nie podniecaj się - przeczytałeś reklamę Garmina, p.Krzysiu też człowiek i musi czymś się wykazać i za coś żyć.

      • 0 0

  • Słowa klucz:

    ... w cenie za ... można kupić ... otrzymujemy również ... dodatkowe zakupić można w cenie ... jest również opcja ... w ofercie dostępne są ... Czyli jak wyciągnąć pieniądze od rowerzystów za coś, co jest 99,9% z nich absolutnie zbędne.

    • 39 0

  • lampka na tył 18 zł, 2 baterie AAA, z kilometra mnie widać (9)

    przód - czołówka Petzl Myo. fakt kosztowała, ale używam jej wszędzie, nie tylko na rowerze. reszta to przerost formy i skok na kasę

    • 31 2

    • (2)

      JAk kogoś stać to nich to niech to kupuje jak chce, jeśli byłoby obowiązkowe to inna sprawa

      • 4 0

      • No właśnie cały rowerzysta. Ja nie muszę uważać to niech inni uważają (1)

        • 2 8

        • A Ty co?
          Kac?

          • 1 1

    • (5)

      ...i mandacik jak znalazł... Czołówki nie wolno używać na rowerze. Lampka ma być zamontowana NA ROWERZE w świetle przepisów.

      • 7 4

      • to na kierze wisi żelówka, albo kawałek zapalniczki...
        a čelovka jest dodatkowo, panie wuadzo

        • 8 0

      • prawo pisane przez idiotów dla idiotów

        a później wyprzedzam takiego pindola z lampką o mocy zapałki (ale ZAMONTOWANĄ na kierze) i słyszę, że mnie goni, bo ja mam oświetloną drogę :P niech się tylko do mnie patrol przyczepi

        • 1 3

      • czołówkę wolno używać na rowerze, ALE nie może to być jedyna lampa i nie można nią świecić "po oczach"

        są czołówki z mlecznymi kloszami, które nie oślepiają. Ponieważ są zamontowane na rowerzyście - lub na prowadzącym rower pieszym - nie są wyposażeniem roweru.

        • 3 0

      • (1)

        Rowerzysta oślepia kierowców? LOL ROTFL

        • 1 0

        • oślepia posiadaczy ksenonów ustawionych na 1500 metrów

          • 1 0

  • Czego potrzeba do jazdy (1)

    Podstawowym gadżetem potrzebnym do jazdy na rowerze jest własna głowa i żeby coś tam w niej było. Prawdziwy Polak, czy to na rowerze czy w aucie, zwykle głowy ze sobą nie zabiera, co prowadzi do wielu tragedii. Gadżety niczego tutaj nie zmienią.

    • 43 1

    • pojedź ma południe włoch to wyleczysz się z kompleksów

      i przekonasz się że u nas po za paroma matołami to nie jest tak źle. Najgorsi kierowcy to są tacy co uważają się za najlepszych kierowców. Sam pamiętam jak odebrałem prawo jazdy to jeździłem na początku powoli i ostrożnie co oczywiście nie było takim szeryfom na rękę co zapomnieli już jak samo zaczynali. Wyleczyć to trzeba się z buractwa i wystarczy okazać trochę wyrozumiałości na drodze w stosunku do innych i wtedy będzie wszystkim lepiej się jeździło.

      • 1 0

  • U nas w Gdańsku większość rowerzystów ma sowje bezpieczeństwo w nosie... (7)

    Po zmroku brak jakiegokolwiek oświetlenia jest nagminny...
    To jest prawdziwy problem...
    SM mogłaby się bardzo wykazać poprawą widoczności rowerzystów.

    • 32 5

    • Fakt.

      I dziwi mnie że żadnym służbom (policja, SM) to nie przeszkadza. Sam jeżdżę i rowerem i samochodem. Jak jadę samochodem to chcę widzieć rowerzystę z daleka. Jadąc rowerem zależy mi bardzo na tym, żeby być widocznym. Ale połowa (?) rowerzystów ma swoje bezpieczeństwo i czyjeś zdrowie psychiczne głęboko w ... gdzieś. Myślę że rowerzysta ukarany mandatem za brak oświetlenia wysupłałby w końcu kilkanaście złotych na komplet lampek.

      • 18 2

    • czemu się dziwisz? Nieraz mijam kierowców z połową wymaganego oświetlenia (5)

      z jednej strony pojazdy ma sprawny reflektor, z drugiej - pozycyjną. Przesiada się taki na rower i też udaje, że coś ma (oczywiście, niesprawne).

      • 3 1

      • (2)

        Ale taki mając połowę jest widoczny. Rower bez lamp, plus kierujący ubrany na ciemno to proszenie się o tragedię.

        • 4 2

        • wogóle piesi ubierający się na ciemno są niewidoczni, np. w deszczu... całe szczęście że poza terenem zabudowanym trzeba nosić te odblaski

          • 2 0

        • jest i nie jest

          widocznosć od przodu a widoczność boczna to dwie zupełnie różne sprawy

          • 2 0

      • nie opowiadaj głupot albo masz reflektory włączony albo pozycyjne (1)

        nie da się włączyć w połowie jednego albo drugiego i nie ma tak że pozycyjne się włączają jak ci się żarówka przepali. To co widziałeś to raczej efekt tego że światła w aucie działają mocno kierunkowo i wydaje ci się że jeden reflektor nie świeci pełną mocą a tak naprawdę wszystko jest ok a patrzysz po prostu pod kątem.

        • 0 3

        • W moim samochodzie pozycja nie ganie po zapaleniu mijania, więc jesli z hjednej strony przepali sie żarnik z drugie żarówka pozycji, to właśie takby wyglądalo( z jednej pozycja, po drugiej mijania)

          • 3 0

  • (1)

    a ja w swoim rowerze ma poduszki bezpieczeństwa dwie czarne skrzynki na tylnym kole oraz pasy bezpieczeństwa a na zimę zakładam łańcuchy na koła a oprócz tego gaśnica , trójkąt odblaskowy oraz siekierę w razie jakichś nieporozumień

    • 41 3

    • A ja z twojego zestawu mam tylko gazrurkę w razie jakichś nieporozumień. Siekiera się niewygodnie dyndała na ramie, a gazrurka w sam raz pasuje w to miejsce gdzie oryginalnie była pompka.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja