• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RC44 - żeglarska Formuła 1

Jakub Jakubowski
5 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Potencjał RC44 jest wielki. Z topu masztu wygląda to jeszcze bardziej niesamowicie.


Kosztuje 600 tysięcy euro i jest jachtowym odpowiednikiem bolidu Formuły 1 - jacht klasy RC44, którego właścicielem jest trójmiejski biznesmen Krzysztof Krempeć. To jedyna taka jednostka w Polsce i jedna z 30 na świecie. Jej armator wraz ze swoją załogą MAG Racing, już w listopadzie na Wyspach Kanaryjskich, walczyć będzie o tytuł mistrza świata.



Rc 44 to klasa zawodów na międzynarodowym poziomie, stworzona z myślą o najlepszych żeglarzach świata. Zawody odbywają się według ściśle określonych reguł, na tym samym specjalnie zaprojektowanym jachcie. W 2009 roku w cyklu tych regat startował team Organika, gdyńskiego biznesmena Macieja Nawrockiego.

Twórcą klasy i łódek jest legendarny Nowozelandczyk Russel Coutts, czterokrotny zwycięzca Pucharu Ameryki i trzykrotny mistrz świata w match racingu. To jachty podobne do tych, które ścigają się w najbardziej prestiżowych regatach na świecie, czyli w Pucharze Ameryki. Jego długość to 44 stopy, czyli ponad 13 metrów.

Już przy niewielkim wietrze jacht RC44 pakazuje na co go stać. Już przy niewielkim wietrze jacht RC44 pakazuje na co go stać.
- Bardzo duże i zaawansowane technologicznie ożaglowanie sprawia, że jest to bardzo szybka łódź. Z wiatrem osiąga prędkość 25 węzłów, co w kategorii łódek żaglowych jest wynikiem wręcz rewelacyjnym. Z takimi prędkościami pływają w zasadzie tylko katamarany i inne wielokadłubowce - mówi Piotr Tarnacki, trymer grota w załodze MAG Racing. - To bardzo droga, naszpikowana nowinkami zabawka. W stu procentach wykonana z włókien węglowych, żagle laminatowe wzmacniane kewlarem, absolutnie topowa sprawa - dodaje Piotr Tarnacki.

Filozofia regat klasy RC44 ma być swoistym mariażem liderów biznesu oraz najlepszych żeglarzy regatowych świata. Zasada jest prosta. Inwestor jachtu zawsze w regatach pływa jako sternik a profesjonalni żeglarze stanowią załogę. Każda z załóg ma przed sobą sześć imprez w najciekawszych lokalizacjach, podczas których ścigać się będzie z najlepszymi profesjonalistami na świecie.

Sprawna załoga decyduje o sukcesie w każdych regatach Sprawna załoga decyduje o sukcesie w każdych regatach
- W tym roku zaplanowaliśmy trzy starty, dwa już za nami, a w listopadzie czekają nas mistrzostwa świata w Lanzarote na Wyspach Kanaryjskich. Wynik nie jest dla nas sprawą najistotniejszą, na razie zbieramy doświadczenie, podpatrujemy najlepszych, uczymy się też łódki, która jest dla nas wszystkich absolutną nowością - mówi Piotr Tarnacki.

MAG Racing to projekt, którego ojcem jest Krzysztof Krempeć, trójmiejski biznesmen, prezes zarządu firmy Mercor S.A., będącej producentem i dostawcą systemów ochrony przeciwpożarowej. Sport od dzieciństwa był jego pasją, jest absolwentem gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. Żegluje od wielu lat.

Laminatowe ożaglowanie wzmacniane jest kewlarem Laminatowe ożaglowanie wzmacniane jest kewlarem
Załogę MAG Racing tworzą doświadczenie żeglarze. Za taktykę odpowiada wieloletni sternik meczowy Piotr Przybylski, który w latach 2002-2004 pływał w załodze Karola Jabłońskiego, ówczesnego lidera rankingu match racingowego . Dziobowym jest Jacek Wysocki, który także w 2003 roku pływał z Karolem Jabłońskim i uczestniczył w regatach o Puchar Ameryki. Trymerami żagli przednich są Grzegorz Baranowski, który odnosił spektakularne sukcesy u boku Karola Jabłońskiego oraz Mariusz Klupiński, żeglarz z doświadczeniem w wielu klasach. Z Karolem Jabłońskim, a także z Mateuszem Kusznierewiczem pływał też młynkowy Arkadiusz Fedusio.

Najmłodszym członkiem załogi jest Marcin Rymer, który pływa jako pitman. Za trymowanie grota odpowiada z kolei Piotr Tarnacki, pięciokrotny mistrz świata w klasie Micro i 12 krotny mistrz
Jacht RC44 z genakerem osiągnął prędkość 23 węzły Jacht RC44 z genakerem osiągnął prędkość 23 węzły
Polski w różnych klasach żeglarskich. Od strony menagerskiej cały projekt spina Arkadiusz Ornowski, również bardzo doświadczony żeglarz z przeszłością m.in. w Admiral's Cup.

MAG Racing to projekt rozpisany na trzy lata. Rok 2011 to zbieranie doświadczenia, ale już w przyszłym roku Krzysztof Krempeć wraz ze swoją załogą zamierzają wziąć w całym cyklu Pucharu Świata klasy RC44. Na ten cykl składają się regaty w San Diego, Chorwacji, Szwecji, Austrii, Nowej Zelandii, na Sardynii oraz mistrzostwa świata na Wyspach Kanaryjskich.

Opinie (22) 5 zablokowanych

  • (4)

    "Sport" na który na starcie trzeba wyłożyć 600k euro to już nie sport, a po prostu widowisko. Zwłaszcza, że o te 600k chodzi, żadnej selekcji żeglarskiej przecież nie ma.

    • 3 26

    • nie zgadzam się z tobą

      W formule 1 wykładasz miliony dolarów, bez gwarancji, że twój zespół wygra z innymi, choć może się zdarzyć że inni wydają mnie od ciebie.Podobnie jest w piłce nożnej: czy najbogatszy Real Madryt bije innych jak chce? Nie, dwa lata temu przegrał bodaj z trzecioligowym Alcorconem 0:6. A mimo wszystko to wciąż sport, tyle, że jedni wydają na niego więcej, inni mniej.

      • 9 0

    • wracaj przed TV ekscytować się piłką kopaną

      to jest sport - oglądanie piłki kopanej z proware w łapce.

      • 3 1

    • taaa dla ciebie to zapewne strój do biegania po lesie za drogi...

      • 0 0

    • ależ skąd

      wszyscy na takich samych łódkach, nikt nie ma przewagi technologicznej, sprawiedliwie

      • 0 0

  • Puchar Ameryki przesiadł się już na katamarany. (1)

    Ale łódka faktycznie całkiem całkiem jak na traktor ;)

    • 7 1

    • Kup taki "traktor" a później kup katamaran.Mądrala ;).

      • 0 0

  • Jak fajnie ... (3)

    Jak fajnie, że w Polsce jednak też można i są ludzie którym chce się inwestować w żeglarstwo oraz jego rozwój. Jak fajnie wiedzieć, że mamy mistrzów świata w tej pieknej dyscyplinie sportu. I jak fajnie wiedzieć że nie przepuszczamy całej kasy tylko na naszą drużynę narodową i lokalsów bez osiągnięć ...

    • 21 0

    • Mniej kasy dla Państwa. (2)

      Też mi inwestycja. Wydatki wlicza w koszty firmy i płaci mniej podatku.

      • 0 4

      • do budy burek!

        • 0 0

      • Mniej kasy dla Państwa?Człowieku, czemu narzekasz?

        • 0 0

  • super łódka

    Zaczynam powoli sądzić że ludzie nie powinni mieć prawa komentować artykułów na portalu Trójmiasto.pl, zawsze jad zazdrości i narzekanie.

    • 12 2

  • maja też strone na facebooku (1)

    • 3 0

    • Lubię To :)

      • 1 0

  • W Austrii??? (2)

    Regaty jachtów pełnomorskich w Austrii? No chyba że coś mnie ominęło i np. Austria zaanektowała Niemcy uzyskując dostęp do morza.....

    • 0 0

    • Tak w Austrii

      dokładnie w Austrii sa tez regaty takich jachtów, a nawet na włoskiej Gardzie (Alpy)

      • 1 0

    • nie wiesz? nie wyśmiewaj.

      • 0 1

  • Kto to Matusz Kuśnierewicz tego pana nie kojarzę

    • 0 5

  • RC44 ciekawostka

    Malkontentom polecam obejrzeć łódkę na żywo. Może przestaną narzekać i wszystko negować. Szczególnie, gdy nie jest zwodowana, bo wtedy dokładnie widać w jaki sposób można ją przygotować do transportu - kadłub składa się bowiem z 2 części - po to, aby można było zmieścić jacht do kontenera i zawieźć na drugi koniec świata:) Każdy szczegół jest dopracowany. Oj chciałoby się na tej łajbie popływać. Swoją drogą szacun dla ownera - jak ktoś ma w sobie prawdziwą pasję to potrafi wiele osiągnąć:)

    • 9 0

  • Trzymam kciuki !

    Trzymam kciuki za tych pasjonatów a jednocześnie profesjonalistów i to nie tylko dlatego, że kadłub jest piękny a panowie przystojni.. :)Pozdrowienia dla całej Załogi Teamu Mag Racing RC44 i ich fanów!

    • 7 0

  • OPERON RACING (1)

    Gdzie ta łódka do operona

    • 0 3

    • nigdzie

      nie ta klasa, nie to zastosowanie, wolałbym Operona

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja