• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przemiana Mercedesa bez dachu

Marcin Tymiński
18 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mercedes SLC. Z nim lato będzie przyjemniejsze. Mercedes SLC. Z nim lato będzie przyjemniejsze.

Skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać? Z takiego założenia musiał wyjść Mercedes prezentując model SLC. Tak, to nieco odświeżone SLK z nowymi silnikami. Do sprzedaży powinno wejść w dobrym momencie na zakup cabrio - wczesną wiosną.



SLK z pewnością można uznać za model, który odniósł rynkowy sukces, do nabywców trafiło ponad 600 tysięcy egzemplarzy tych pojazdów. W marcu 2016 roku, 20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie, ze zoptymalizowaną technologią i pod nową nazwą - SLC. To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne.

Zmiana nazwy to największa rewolucja w tym modelu. Poza nią prawie wszystko zostaje w nim po staremu. Lekki facelifting objął zderzaki i grill, samochód ma także nowe reflektory i agresywniej prezentujące się końcówki rur wydechowych. Wewnątrz także niewiele zmieniono, dodano trochę skóry, aluminium i włókna węglowego. Samochód ma teraz m.in. nową sportową kierownicę i ekran o wysokiej rozdzielczości.

Najpoważniejsze zmiany znajdziemy pod maską pojazdu, a raczej nie znajdziemy. W topowej wersji AMG pod maską nie zagości już silnik V8. Zamiast niego cieszyć się będziemy 3-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM) ze sportową przekładnią 9G-TRONIC. Dzięki takiemu połączeniu Mercedes-AMG SLC 43 roadster ma zużywać średnio jedynie 7,8 l paliwa na 100 km. Tym samym jest nie tylko o 0,6 l/100 km oszczędniejszy od poprzednika, SLK 55 z wolnossącą jednostką V8, ale jest też według przedstawicieli koncernu najwydajniejszym 6-cylindrowym sportowym roadsterem na rynku.

Mercedes SLC Mercedes SLC
Specjalnie opracowane zawieszenie oraz specyficzne dla tego modelu mocowania silnika i tylnej przekładni zaprojektowano pod kątem wysokich przyspieszeń poprzecznych. Jeszcze dynamiczniejsze prowadzenie zapewnia opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z aktywną regulacją tłumienia i mechanizmem różnicowym tylnej osi o zwiększonym tarciu wewnętrznym (tzw. szperą).

Nowością w ofercie jest bazowy model SLC 180 z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 1.6 o mocy 115 kW (156 KM), zużywający średnio zaledwie 5,6 l/100 km. Mocniejszy SLC 200 rozwija moc 135 kW (184 KM), a odmiana SLC 300 - 180 kW (245 KM). Obie wersje napędza 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów. Mistrzem wydajności pozostaje wysokoprężna odmiana SLC 250 d o mocy 150 kW (204 KM). Na każde 100 km potrzebuje średnio jedynie 4,4 l oleju napędowego.

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Mercedesa

Odmiany SLC 180 i SLC 200 seryjnie wyposażono w 6-biegowe przekładnie manualne. Na życzenie można zamówić je z automatyczną skrzynią 9G-TRONIC, która w wariantach SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43 należy do wyposażenia standardowego. Dzięki systemowi wyboru trybu jazdy DYNAMIC SELECT za naciśnięciem przycisku można modyfikować charakterystykę pojazdu - zestrojenie silnika, przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia. Kierowca ma do wyboru pięć programów: Comfort, Sport, Sport+, Eco oraz Individual. DYNAMIC SELECT jest seryjnie montowany w modelach SLC 250 d i SLC 300, a w SLC 180 oraz SLC 200 ze skrzynią 9G- TRONIC występuje za dopłatą.

Samochód jako pierwsi oglądają goście targów motoryzacyjnych w Detroit. W Europie zadebiutuje w marcu. Według polskiej centrali Mercedesa jeszcze w styczniu poznamy cenniki modelu, a salony będą mogły przyjmować zamówienia na małego roadstera. Na wiosnę i lato jak znalazł.

Miejsca

Opinie (11)

  • (4)

    Najładniejsze cabrio Mercedesa to model W124.

    • 12 5

    • a wg. mnie to W142 czerwony (1)

      • 1 2

      • aaa, czerwone są najszybsze

        taka zasada

        • 1 3

    • a wg mnie najładniejszy jest klasa A pierwszej generacji

      To bylo auto, ale juz takich nie produkują

      • 2 2

    • A widziałeś multiplę w cabrio? To jest cudo.

      • 3 1

  • Magia słów

    "agresywniej prezentujące się końcówki rur wydechowych"
    "9G-tronic"
    "AMG ride control"
    "dynamic select"

    • 7 0

  • Żadne starania

    nie pobiją mistrza - Fiata Mulipla

    • 9 3

  • Jedno słowo

    Rodius

    • 1 1

  • Ja, chłodny drin, piękna modelka

    i moje cabrio, którym jadę przed siebie ! Zwiększam głośność dobrej nuty, zamykam oczy i zapominam o wszystkich i wszystkim. Nagle budzę się na sztucznej plaży w Łapinie z bydłem nad jeziorem kiedy Milena z tatuażem krzyczy na swojego łysego towarzysza życia, że specka jej wywrócił i wylał pod wpływem radosnych uniesień z kumplami i przypominam sobie jak to by było gdybym nie był Polakiem tylko Niemcem i miał lepsze zarobki.

    • 28 1

  • Ehh

    To ze mozna ustawic dynamic sport czy eko jest na rowni ciekawostka warta wspominania w artykule o najnowszym mercedesie, jak i to ze najnowszy smartfon ma ekran dotykowy...

    Ma ten mercedes w standardzie niesamowita opcje wyposazenia 4 kol, ktore umozliwiaja, dzieki wieloletnim testom.........

    • 2 0

  • Nie nie nie

    Najlepiej w140 bunkier. Tak min. 300 kuch pod maską....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja