• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche zaprezentowało swojego "tygrysa"

Mart
7 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
To nie Cayenne, to Macan. Drugi SUV w gamie Porsche. To nie Cayenne, to Macan. Drugi SUV w gamie Porsche.

Choć drużyna Porsche składa się praktycznie z samych gwiazd, to nowi zawodnicy w teamie także zapowiadają się co najmniej sensacyjnie. Szczególny sukces wszyscy wróżą modelowi Macan, pierwszemu SUV-ovi klasy średniej w gamie niemieckiego producenta.



Każdemu miłośnikowi sportowych doznań za kierownicą Porsche automatycznie kojarzy się z legendarnym modelem 911. Lokomotywą pociągową marki są jednak dwa inne modele - CayennePanamera. To dzięki nim Porsche w 2012 roku pobiło rekord sprzedaży - nabywców znalazło wówczas 143 000 nowych Porsche, z czego ponad sto tysięcy wybrało właśnie SUV-a i limuzynę.

Nowe Cayenne zobaczymy dopiero w 2017 roku. Samochód powstanie na modułowej platformie MQB Evo, podobnie jak zapowiadane już na ten rok Audi Q7Volkswagen Tuareg. Wiemy, że Cayenne urośnie oraz schudnie - o 350 kg, a to dzięki większemu wykorzystaniu aluminium w konstrukcji nadwozia.

W marcu, w europejskiej sieci sprzedaży Porsche, pojawi się pierwszy w historii marki SUV klasy średniej - Macan. Choć po polsku ta nazwa brzmi dość nieszczęśliwie, to po indonezyjsku oznacza "tygrysa".

Samochód, który został przedstawiony publiczności podczas Los Angeles Auto Show, spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem. Producent zaprezentował na razie trzy wersje modelu - Macan S, Macan Turbo oraz Macan S Diesel.

Macan wygląda jak nieco pomniejszony Cayenne, jest jednak subtelniejszy i dynamiczniejszy od większego brata. Ma 4699 mm długości, 1923 mm szerokości, 1624 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2807 mm. Wykonano go w całości z aluminium. W środku przypomina inne modele. Porsche postawiło na sprawdzone rozwiązania i nie zdecydowało się na żadną rewolucję stylistyczną. We wnętrzu Macana jest luksusowo i sportowo.

Początkowo pod maską Macana znajdą się wyłącznie sześciocylindrowe silniki. 3.0 V6 biturbo o mocy 340 KM w Macanie S, Macana S Turbo wyposażono w zupełnie nowy silnik - 3.6 V6 biturbo rozwijający 400 KM i pozwalający na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5.0 sekundy. 3.0 V6 turbo o mocy 258 KM to silnik wysokoprężny o potężnym momencie obrotowym - 580 Nm. Niewykluczone jednak, że Porsche zaoferuje do Macana również... silniki czterocylindrowe. Pierwsze wiadomości mówią o dwóch jednostkach, 2.0 TDI i 2.0 TFSI, które obecnie znajdziemy pod maską m.in. Audi.

Porsche Macan powstaje w zakładach w Lipsku. Roczna produkcja ma wynosić ok. 50 000 sztuk. Cennik kompaktowego suva zaczyna się od 57 930 euro za Macana S. To najtańsze Porsche w całej gamie marki. Wersja Turbo kosztuje minimum 79 826 euro.

Macan może być spokojny o powodzenie na rynku. Idące za ciosem Porsche na najbliższe lata zapowiada też inne nowości. W 2016 roku na rynek ma trafić Panamera drugiej generacji. Oprócz liftbacka zobaczymy też kombi. Wcześniej, bo już na przyszły rok Porsche zapowiada premierę mniejszego auta mającego konkurować chociażby z Audi A5 Sportback czy BMW 3 GT. Miłośnicy klasyki także muszą poczekać do przyszłego roku. Gama modelu 911 powiększy się o wersję Targa i GT2.

Komu mało w garażu jednego Porsche, może do kompletu dokupić model naprawdę niezwykły. 918 Spyder to sportowa hybryda o mocy 887 KM. Zbudowany z polimerów wzmocnionych karbonem topowy supersportowiec przyspiesza do setki w 2,6 sekundy. Polscy klienci zamówili już pięć takich samochodów. Cena każdego przekracza... cztery miliony złotych.

Nowy czy używany? Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Porsche
Mart

Opinie (33)

  • Już raz nam prezentowali swoje tygrysy...

    Tym razem też podziękuję :P

    • 46 4

  • jak kogoś na Cayenne nie stać to sobie pomniejszonego Macana kupi ? albo Audi Q5 podobny za półceny...

    • 13 2

  • Niemiecki biskup ma lepszego i ladniejszego

    • 8 4

  • 918 mniam (2)

    ale do osiągów koenigsegga pewnie nigdy nie podskoczy :)

    • 4 10

    • do ceny rowniez.

      • 2 0

    • przecież ma zbliżone osiągi

      • 0 2

  • Porsche to Porsche (5)

    klasa sama w sobie

    • 4 4

    • O ile nie pojada do Stalingradu.

      • 1 2

    • (3)

      Klasa sama w sobie to będzie ten nowy Porshe z silnikiem TDI jak w golfie...
      Porshe zawsze goniło elite taką jak Ferrari czy Lamborghini, ale już od dłużeszego czasu prezentuje poziom Audi czy VW. Może 918 troche to zmieni, bo ile to można jechać na opini 911.

      • 2 1

      • chyba Lolek kolejność pomyliłeś.

        Ferrari non stop sie psuje albo pali a Lambo tylko w garazu ladnie wyglada.
        Po co mi Lambo co ma deske rozdzielcza od Audi albo Ferrari co ma 3/4 wnetrza od Fiata...?

        • 0 2

      • Lambo Robi Głównie maszyny rolnicze!!!! (1)

        a to że udało im się zrobić parę ładnych ale nie praktycznych aut sportowych to przypadek...

        • 1 2

        • taaa w końcu fachowa wiedza to zazwyczaj przypadek

          • 0 0

  • Towar macany

    należy do macanta...

    • 21 1

  • Ostatnie chwile miernoty

    Porsche poczekaj jeszcze chwilę, powstaje Syrenka. (hi,hi)

    • 4 2

  • Czekam na premierę w PL (1)

    i kupuję!

    • 4 0

    • Kup wpierw drabine, rafinerie i kilku ochraniaczy.

      • 4 0

  • I ten odpustowy zegarek na desce rozdzielczej (3)

    jak w starym mondeo... Dookoła drążka zmiany biegów przycisków nawalone.. Kto podczas jazdy się w tym połapie. Za taką kasę mogli bardziej się z ergonomią i designem zaprzyjaźnić.

    • 11 4

    • zerknąć wystarczy (2)

      bardziej mnie irytują samochody z dotykowym ekranem ktory przejmuje funkcje guzikow. wez w to traf w czasie jazdy. zwykly guzik zanim wykona swoja funkcje musi byc nacisniety a nie tylko dotkniety.

      • 3 1

      • Też nie jestem zwolennikiem dotyków w aucie

        ale trzeba liczbę przycisków ograniczać do minimum, bo jeden obok drugiego i 10 w szeregu jest po prostu niefunkcjonalne.

        • 3 0

      • a ja się zastanawiam kiedy wreszcie dojdą do rozumu z tym umieszczaniem przycisków na kierownicy. Chcesz zatrąbić i włączasz radio...

        • 0 1

  • 2,0?

    2,0 tdi? Jak w audi? Taaaaa i tak jak skoda i seat ;) masakra, no bez jaj...

    • 9 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja