• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe trendy jednośladowej mody

BaWo
12 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Harley przygotował w tym roku kilka znaczących nowości. W serii Softail pojawił się klasyczny Breakout, w którym skupiono się na wyeksponowaniu silnika i kół. Czarna jednostka napędowa z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a skrócone błotniki maksymalizują wrażenie, jakie robią opony. Harley przygotował w tym roku kilka znaczących nowości. W serii Softail pojawił się klasyczny Breakout, w którym skupiono się na wyeksponowaniu silnika i kół. Czarna jednostka napędowa z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a skrócone błotniki maksymalizują wrażenie, jakie robią opony.

Mimo że za oknem zimno i pada śnieg, motocykliści niecierpliwie czekają na rozpoczęcie kolejnego sezonu. Według znawców, w tym roku modne mają być jednoślady będące najnowszą interpretacją motoryzacyjnej klasyki. Co ciekawe, jest ich sporo także w Trójmieście.


Z jednośladów preferuję:


Amerykański Harley-Davidson to wyznacznik motoryzacyjnej tradycji w najbardziej ekskluzywnym wydaniu. Od lat w cennikach tej marki dominuje kilka klas pojazdów znanych w zasadzie wszystkim miłośnikom jednośladów. Listę otwiera najpopularniejsza baza do przeróbek - model Sportster. Kolejne to Dyna, Softail, V ROD, TouringCVO. Z pozoru nic się nie zmieniło. Kiedy jednak zaczniemy uważnie studiować ofertę, okaże się, że każdy model to dziś tak naprawdę umowna platforma dla jednostkowego typu motocykla, który poza ramą i silnikiem nie ma nic wspólnego ze swoim sąsiadem. Taka kolekcja to dla klienta prawdziwa frajda, bo już podstawowy Sportster dostępny jest obecnie w czterech wersjach, do których za chwilę dołączą kolejne, limitowane odmiany. W zależności od upodobań, możemy zabrać do domu albo klasycznego Customa, który jest nawiązaniem do legendy modelu. Sportster, sprzedawany od 1957 roku, był bowiem najchętniej przebudowywanym jednośladem marki, albo czarnego jak Batmobil Irona 883. Oszczędnego w formie, pokrytego lakierem proszkowym i wyposażonego w krótkie, świetnie brzmiące rury wydechowe. Kto lubi brokat może rozglądnąć się za nieco krzykliwymi modelami Seventy Two. Dalej jest już tylko lepiej.

Kolejna w cenniku Dyna przestała być już dawno rozciągniętą ewolucją Sportstera. Pierwsze skrzypce grają tutaj: klasyczny Fat Bob z jednej strony nawiązujący do walki z miejskimi streetfigterami innych marek. Z drugiej, przenoszący nas do strefy prawdziwej jednośladowej arystokracji. Fat Boy, Heritage Softail, Road King, Electra Glide, czy potężne CVO są wśród motocykli tym samym, czym w samochodach Aston Martin i Bentley.

Dla osób szukających czegoś zupełnie nowego, Harley przygotował w tym roku kilka znaczących nowości. W serii Softail pojawił się klasyczny Breakout, w którym skupiono się na wyeksponowaniu silnika i kół. Czarna jednostka napędowa z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a skrócone błotniki maksymalizują wrażenie, jakie robią opony. Ściśle limitowaną tegoroczną nowością jest też Street Bob Special Edition, będący owocem programu fabrycznego tuningu Harley-Davidson Factory Customization, czyli jednośladowego AMG, czy raczej SRT. Motocykl złożony przez brodatych specjalistów od podkręcania produktów H-D napędzany jest 1.7 litrowym silnikiem V Twin. Maszyna jest ozdobiona oryginalnym dwubarwnym malowaniem i szprychowymi kołami z rzucającymi się w oczy czerwonymi obręczami, które sprawiają, że motocykl wyróżnia się nie tylko swoim dźwiękiem, ale również swoim wyglądem. To jednośladowy odpowiednik Muscle Car-ów, w którym odrzucono wszystko, co zbędne. Zostawiono tylko wielki silnik, pojedyncze siedzenie i podcięty, tylny błotnik.

Niestety w polskiej ofercie Harley-Davidsona cały czas brakuje pewnego rodzaju wisienki na torcie, czyli pomnikowego trójkołowca. Tri Glide Ultra Classic to prawdziwa ikona stylu. Tyle że w USA trzeba wydać na nią 30 000 dolarów. U nas jej wartość przekroczyłaby więc znacznie 100 000 złotych.

  • Street Bob Special Edition
  • Wciąż niedostępny w Polsce trzykołowy Tri Glide Ultra Classic
  • Road King
  • Electra Glide Standard
  • Heritage Softail


Z gdańskiego Przymorza, gdzie znajduje się trójmiejski przystanek Harley-Davidsona, przenieśmy się na chwilę do Chwaszczyna. Znajduje się tutaj prawdziwa świątynia jednostkowych kreacji motocyklowych z USA, prowadzona przez małżeństwo Studzińskich.

Wśród oferty Motorhouse znajdziemy jednoślady, które mają na swoim koncie nagrody w konkursach elegancji w USA. Zdarzają się też pojazdy, które znudziły się celebrytom. Big Dog, Iron Horse, czy Redneck to producenci motocykli, których kreacje, przeniesione na plakaty, zdobią do dziś niejedno męskie wnętrze. Popatrzmy choćby na wystylizowanego na Mustanga Redneck-a Rocket, czy kosztujący 120 000 złotych Bourget's Bike Custom Magnum. Coś takiego powali na kolana nawet osobę, która nigdy nie kojarzyła motocykla z dziełem sztuki.

Wspominaliśmy o tym, że w polskiej ofercie Harley-Davidsona nie znajdziemy trójkołowca. Motorhouse próbuje wpisać się w tę lukę oferując model pięcioletniego Harleya Ultima Sidecar Custom, pomalowany w dwubarwne, czarno-czerwone wzory. Dzięki temu w stylowy sposób, zabierzemy na przejażdżkę całą rodzinę.
BaWo

Miejsca

Zobacz także

Opinie (46) 6 zablokowanych

  • nie kumam treści - może niedowidzę (2)

    "Z gdańskiego Przymorza, gdzie znajduje się trójmiejski przystanek Harley-Davidsona, przenieśmy się (...)"
    do czego to jest nawiązanie? bo nie rozumiem...
    gdzieś wcześniej w tych artykuliku "byliśmy" na Przymorzu?

    • 12 5

    • Zdanowicz i motorhause (1)

      zrzucili się na artykuł i stąd nawiązanie - ot taka kryptoreklama albo lokowanie produktu to się teraz nazywa

      • 11 2

      • Bzdura

        • 0 2

  • Harley nie jest wyznacznikiem dla mnie (8)

    Preferuję kultowe motory - Suzuki GS500 np. Znawcy tematu wiedzą, o czym mówię.

    • 19 35

    • znawcy tematu mówią 'motocykl', a nie 'motor'

      • 25 4

    • a kogo obchodzi

      jaki Ty "motor" preferujesz :)
      znawca tematu się znalazł...

      • 17 5

    • a gdzie gs500 jest kultowy ? Chyba w Zanzibarze.

      • 27 3

    • (1)

      Na GS500 jeździ się jak na psie :) Weź się ogarnij i otwórz oczy :)

      • 12 2

      • Na psie sie lepiej jezdzi

        • 3 3

    • litości

      to już chyba wolę tego tandetnego HD jak GS500.

      • 6 1

    • A CO JEST KULTOWEGO W GS500??? (1)

      NAWET SAM SKRÓT MOWI GOWNIANE SUZUKI....

      • 0 6

      • Lub

        Gminna Spółdzielnia, jak kto woli.

        • 1 2

  • Facet podpisujący sie BaWo to jakiś onaninsta grafoman (2)

    O co mu chodzi?
    Harley i deluxe to chyba nieporozumienie bo to z założenia tani środek transportu dla raczej niezamożnych ludzi.
    W tym roku będą modne klasyki a to dobre akurat w tym roku nie będą boi były w ubiegłym.
    Tyle klasyków sprowadzono z zachodu że do dziś zalegają na portalach aukcyjnych od wiosny ubiegłego roku!!!
    Na całym pomorzu sprzeda się góra 10 klasyków i nie będą to raczej harleye.

    Ogólnie tak to jest jak żurnalista z przypadku w portalu osiedlowym pisze artykulik o motocyklach na których nawet nie siedział (prawdopodobnie facet nawet rowerem nie potrafi jeździć). z dziwną tezą że są to pojazdy ekskluzywne.
    Harley jest równie ekskluzywny co motorower romet w latach 80 ubiegłego wieku.
    Jest modny ale nie ekskluzywny. Prawdę mówiąc jeśli mam jeździć czymś modnym tak jak jakiś tatuś z brzuszkiem który chce sie po lansować to zawsze wybiorę coś niemodnego aby nie utożsamiano mnie z ekskluzywnością na poziomie dzieci premiera i tego typu vipów.

    • 19 20

    • Za to Ciebie się czyta przyjemnie... Nie dostałeś tej roboty? (1)

      • 14 2

      • w biedronce lepiej płacą :-)

        pracować w trojmiasto megaa :-)
        z takimi referencjami to kolejna robota tylko w anonsach w dziale reklam firm pogrzebowych i to tylko z litości.

        • 5 3

  • Jeżdżenie taką polerowaną armaturą jest dobre dla emerytów lubiących niespieszne spacerki po parku. (9)

    Ani to turystyczne, ani szosowe, ani w teren. Po cholerę komu taka tocząca się błyskotka ? Jako przedłużenie fallusa ? Zero emocji, zero frajdy.

    • 28 32

    • sądząc po Twoim zblazowaniu (2)

      to Ty nie masz nawet czego przedłużać :)
      zjedz kolejnego Big Maca, popij colą
      siedź dalej przed monitorem i troluj...

      • 18 7

      • Zblazowany snob to target koncernów produkujących właśnie takie kruzery szos :) (1)

        Rozumiem miłość do klasyki, rozumiem, że ktoś jest pasjonatem-kolekcjonerem lubiącym polerować chromy w swoim cywilnym H-D WL 42 z lat czterdziestych XX w., ale kupowanie nowej kopii takiej maszyny w 2012r. jest dla mnie niezrozumiałe. To tak jakby się zachwycać kopią wieży Eiflla wybudowaną w Las Vegas 100 lat później po oryginale z Paryża.

        • 14 10

        • "ale kupowanie nowej kopii takiej maszyny w 2012r. jest dla mnie niezrozumiałe."

          no co Ty chrzanisz, to ma dużo sensu. kup i utrzymaj maszynę sprzed 70 lat. znajdź części, dorób je, zapłać za nie, ubezpiecz to. jakbyś się zastanawiał, nie lubię motocykli i się na nich nie znam, ale zasada będzie się tyczyła wszelkich mechanicznych, elektrycznych, czy elektronicznych urządzeń.

          • 8 5

    • Cep żeś (5)

      "...dla emerytów..." nie jestem jeszcze i długo nie będę emerytem a takową "armaturę" posiadam, sądząc po Twojej wypowiedzi gdzie wyczuwam nutkę zazdrości, nigdy nie będzie Cię stać...
      Błyskotką raczej nie jest ponieważ nie mam czasu na polerowanie chromów... to ma jeździć i furczeć. Moja Pani twierdzi, że fallusa mam odpowiedniego więc i tu Twoja sugestia nietrafiona. Skąd masz pojęcie na temat emocji? frajdy? skoro nigdy nie siedziałeś na HD? Każdy ma swoje pasje i upodobania.
      Mi podobają się brunetki ale nie oczerniam ludzi, którym podobają się blondynki.
      Robię swoje i jeżdżę na czym mi się podoba - nie dla Ciebie! dla siebie.

      • 13 9

      • (4)

        Widzisz różnica między nami polega na tym, że ja jeżdżę, aby mieć frajdę z jazdy, a Ty żeby pokazać na co Cię stać. Zazdrość mogłaby się pojawić jedynie w umyśle podobnym do Twojego. Nie mierz wszystkich swoją miareczką. Dla niektórych motocykl to rzeczywiście pasja a nie choinka obwieszona świecidełkami za bajeczne pieniądze z silnikiem z lat '50 ubiegłego wieku. Najzabawniejsze jest to, że daliście się uwieść marketingowcom zza oceanu sugerując, że to ja stołuję się w McDonaldzie :)

        • 12 7

        • (2)

          naucz się czytać ze zrozumieniem motocyklisto

          • 4 6

          • (1)

            kurteczkę też masz z odpowiednią metką
            a jak minie moda na motocykle to wodolot kupisz - bo to będzie na topie :0

            • 3 3

            • najpierw będą wodolotnie gazowe :)

              najnowsza moda prosto z usa. Widzisz - nawet ty i ty i on o tym jeszcze nie słyszał. A ja już latałem, Super poprostu!

              • 4 0

        • Ogarnijcie się chłopcy. Trochę tolerancji. Każdy woli co innego. A obiektywnie patrząc HD jako marka jest klasykiem i można powiedzieć, że ejst kultowa, chociaż nie każdy musi lubić. Ja też nie przepadam, ale szanuję.

          • 4 0

  • HD? (4)

    Czy to prawda, że te całe Harusy są przereklamowane?

    • 16 7

    • Tak - są przereklamowane (3)

      Rozwiązania są przedpotowe a co za tym idzie bardzo zawodne. Sruby i kostki elektryczne wyglądają jak od traktora. Fakt - legenda to to jest i nie ma tam niepotrzebnych dodatków elektronicznych a do tego pojazd jest zrobiony z gumy, stali i skóry - a nie z lekkich stopów i plastiku.

      A co autor artykułu chciał osiągnąć to ja nie wiem. Ten kto ma z tym do czynienia wie to co wie i jego świadomość jest zgoła inna od tej tutaj.

      • 8 2

      • Dzięki (2)

        Czyli jednak BMW

        • 1 2

        • BMW? (1)

          A dlaczego akurat BMW?

          • 1 0

          • Boo...

            No, może jeszcze Triumh

            • 4 0

  • Dawcy nerek. (2)

    Szczególnie na Władysława IV w Gdyni. Doliczyłem 4:0 dla Władysława IV w zeszłym roku, ale podejrzewam, ze ofiar było więcej. Nic tylko kupić motocykl :/

    • 8 25

    • Myslałem że napiszesz tu co oryginalnego, ale jestem rozczarowany kolejnym takim wpisem !

      No, ale jak ktoś nie może na Władka zlabłysnąć nawet na rowerze to chociaż coś głupiego wpisze w jednym z siedemnastu milionów komentarzy.

      • 7 2

    • Nerki

      Akurat przy wypadku na motocyklu nerki pekaja wiec chyba nie dawcy nerek

      • 6 1

  • A mnie najbardziej kręci mój skuter. Ciepło na dworze a ja na skuterku czuję powiew powietrza.

    To jest to.

    • 18 6

  • Brak postępu technicznego u Harleya nazywa się klasyką : ). (1)

    Jak zrobili V-Roda (chyba nawet Porsche im pomógł z silnikiem), to myślałem, że wreszcie coś tam zaczęło posuwać się do przodu. Ale zamiast tego, szczytem nowości u Harleya są korekty w kształcie błotników itp.
    Efektem tego jest powodzenie Harleya wśród starych ramoli.

    • 11 5

    • starocie

      Często okazuje, że stare sprawdzone i proste rozwiązania sa najlepsze, ale jak kto woli

      • 2 2

  • Jak mnie dopadnie kryzys wieku średniego to może sobie kupię takiego Stritboba albo Dynę za 70 tys. pln. (1)

    Póki co jeszcze mi staje.

    • 14 11

    • Staje ?

      Czy aby napewno ? Najpierw musisz miec zdolnosc kredytowa !!! Nie uradzisz pewnych tematow - musisz miec klops ! Same checi nie wystarcza zeby kupic to co chcialbys !!! Takze gowniarzu do roboty !

      • 6 2

  • I znów trzeba będzie patrzeć w lusterka (1)

    • 3 15

    • Lusterka ?

      Do tej pory nie musiales patrzec ?

      • 12 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

5 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja