W czwartkowy wieczór sala konferencyjna w Hotelu Nadmorskim wypełniła się po brzegi. Gościem kolejnego spotkania z cyklu "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" była Ilona Adamska, wydawca i redaktor naczelna magazynów "Imperium Kobiet", "Law Business Quality" i "Egypt Exclusive".
konkurują ze sobą, ale na zdrowych zasadach
13%
prowadzą politykę nieuczciwej konkurencji
58%
Jarosław Waśkiewicz, redaktor naczelny portalu biznesnafali.pl i organizator spotkania, przeprowadził inspirującą rozmowę z Iloną Adamską, która ma na swoim koncie takie tytuły jak "
Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013".
Tematem przewodnim rozmowy była konkurencja w biznesie. Pani Ilona opowiedziała o pierwszych krokach w branży medialnej, przeciwnościach losu, z którymi przyszło jej zmierzać się od samego początku działalności oraz niełatwej kwestii utrzymywania wizerunku kobiety biznesu, w dobie niezdrowej konkurencji i drastycznych działań osób, którym przeszkadza jej zawodowy sukces.
-
Mimo kilku sukcesów w branży, niekiedy odczuwam bardzo silny lęk i jestem przytłoczona tym, jak działa moja konkurencja, aby mi zaszkodzić. Dopiero prowadząc własny biznes zrozumiałam, co kryje się za powiedzeniem "im wyżej, tym samotniej". W życiu i biznesie faktycznie jest tak, jak powiedział kiedyś Kuba Wojewódzki - liczba hejterów świadczy o sukcesie - opowiedziała Ilona Adamska.
Przytoczyła również przykre sytuacje związane z próbami zniesławienia jej osoby przez przedstawicieli konkurencyjnych tytułów prasowych. Stały się one tak nachalne, że zostały skierowane na drogą sądową. Pani Ilona zdradziła, jak - poza walką prawną - sobie radzi w takich chwilach.
-
Kluczem jest przede wszystkim wytrwałość. Trzeba mieć świadomość trudów, jakie są związane z prowadzeniem firmy i nie zrażać się porażkami, tylko potraktować je jako kolejną wartościową lekcję. Istotne są również pokora i cierpliwość. Nie znam biznesu, który rozwinąłby się w ciągu kilku miesięcy. Każda firma potrzebuje czasu. Sam profesor Bikle powiedział, że trzy lata to minimum niezbędne do zbudowania własnej marki - powiedziała Adamska.
Pani Ilona swój czas dzieli na działalność biznesową oraz charytatywną - wydarzenia, które organizuje celem pomagania m.in. samotnym matkom, przyciągają spore grono osób celebrytów.
Inicjuje również spotkania, które mają na celu integrację młodych artystów i przedsiębiorców z tymi osobami, które twardo stoją na biznesowym gruncie i pewien sukces już osiągnęły. Pomaga im w ten sposób nabyć cenne zawodowo znajomości oraz "wybić się" z tłumu. Jednym z takich spotkań było to, w którym udział wzięły doświadczone pisarki - Hanna Bakuła, Katarzyna Miller i Jolanta Fajkowska oraz młodzi pisarze, stawiający pierwsze kroki w branży. Za te właśnie działania przyznano jej tytuł "Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet".
Sama Adamska przyznała, że ogólnopolskie media, celebryci i ludzie wielkiego biznesu chętnie z nią współpracują.
Cenią ją właśnie za podejście do biznesu - jest bowiem zwolenniczką zdrowej konkurencji oraz życia w zawodowej przyjaźni. Po jej wystąpieniu, Jarosław Waśkiewicz poprosił kilka pań z publiczności o zabranie głosu na temat działań konkurencji, z jakimi spotkały się prowadząc własne przedsiębiorstwa.
Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji. -
Należy je zwyczajnie zignorować. Brak reakcji utwierdzi nieprzyjaciela w zerowej skuteczności jego działań, z którymi w końcu da sobie spokój. Nasza złość, smutek, lęk, jakakolwiek emocja świadcząca o tym, że się przejęliśmy, będzie stymulować go do dalszych działań - skomentowała.
W dalszej części spotkania odbył się networking, podczas którego uczestniczki mogły wymienić się wizytówkami oraz loteria.
-
Wielki biznes zdobywa się nie tylko wielkimi pieniędzmi, ale też wielką osobowością - tymi słowy spotkanie podsumował Jarosław Waśkiewicz.
Kolejne spotkanie z cyklu "Marka jest kobietą" ma się odbyć w drugiej połowie listopada. Gość specjalny jest póki co owiany tajemnicą.