• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

(Nie)zdrowa konkurencja w biznesie. Spotkanie z Iloną Adamską

Aleksandra Sobocińska
3 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy. Ilona Adamska opowiedziała zarówno o aspektach branżowych, jak i prywatnych, które złożyły się na jej sukces zawodowy.

W czwartkowy wieczór sala konferencyjna w Hotelu Nadmorskim wypełniła się po brzegi. Gościem kolejnego spotkania z cyklu "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" była Ilona Adamska, wydawca i redaktor naczelna magazynów "Imperium Kobiet", "Law Business Quality" i "Egypt Exclusive".



Trójmiejscy przedsiębiorcy:

Jarosław Waśkiewicz, redaktor naczelny portalu biznesnafali.pl i organizator spotkania, przeprowadził inspirującą rozmowę z Iloną Adamską, która ma na swoim koncie takie tytuły jak "Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013". Tematem przewodnim rozmowy była konkurencja w biznesie. Pani Ilona opowiedziała o pierwszych krokach w branży medialnej, przeciwnościach losu, z którymi przyszło jej zmierzać się od samego początku działalności oraz niełatwej kwestii utrzymywania wizerunku kobiety biznesu, w dobie niezdrowej konkurencji i drastycznych działań osób, którym przeszkadza jej zawodowy sukces.

- Mimo kilku sukcesów w branży, niekiedy odczuwam bardzo silny lęk i jestem przytłoczona tym, jak działa moja konkurencja, aby mi zaszkodzić. Dopiero prowadząc własny biznes zrozumiałam, co kryje się za powiedzeniem "im wyżej, tym samotniej". W życiu i biznesie faktycznie jest tak, jak powiedział kiedyś Kuba Wojewódzki - liczba hejterów świadczy o sukcesie - opowiedziała Ilona Adamska.

Przytoczyła również przykre sytuacje związane z próbami zniesławienia jej osoby przez przedstawicieli konkurencyjnych tytułów prasowych. Stały się one tak nachalne, że zostały skierowane na drogą sądową. Pani Ilona zdradziła, jak - poza walką prawną - sobie radzi w takich chwilach.

- Kluczem jest przede wszystkim wytrwałość. Trzeba mieć świadomość trudów, jakie są związane z prowadzeniem firmy i nie zrażać się porażkami, tylko potraktować je jako kolejną wartościową lekcję. Istotne są również pokora i cierpliwość. Nie znam biznesu, który rozwinąłby się w ciągu kilku miesięcy. Każda firma potrzebuje czasu. Sam profesor Bikle powiedział, że trzy lata to minimum niezbędne do zbudowania własnej marki - powiedziała Adamska.

Pani Ilona swój czas dzieli na działalność biznesową oraz charytatywną - wydarzenia, które organizuje celem pomagania m.in. samotnym matkom, przyciągają spore grono osób celebrytów. Inicjuje również spotkania, które mają na celu integrację młodych artystów i przedsiębiorców z tymi osobami, które twardo stoją na biznesowym gruncie i pewien sukces już osiągnęły. Pomaga im w ten sposób nabyć cenne zawodowo znajomości oraz "wybić się" z tłumu. Jednym z takich spotkań było to, w którym udział wzięły doświadczone pisarki - Hanna Bakuła, Katarzyna Miller i Jolanta Fajkowska oraz młodzi pisarze, stawiający pierwsze kroki w branży. Za te właśnie działania przyznano jej tytuł "Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet".

Sama Adamska przyznała, że ogólnopolskie media, celebryci i ludzie wielkiego biznesu chętnie z nią współpracują. Cenią ją właśnie za podejście do biznesu - jest bowiem zwolenniczką zdrowej konkurencji oraz życia w zawodowej przyjaźni.

Po jej wystąpieniu, Jarosław Waśkiewicz poprosił kilka pań z publiczności o zabranie głosu na temat działań konkurencji, z jakimi spotkały się prowadząc własne przedsiębiorstwa. Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.

- Należy je zwyczajnie zignorować. Brak reakcji utwierdzi nieprzyjaciela w zerowej skuteczności jego działań, z którymi w końcu da sobie spokój. Nasza złość, smutek, lęk, jakakolwiek emocja świadcząca o tym, że się przejęliśmy, będzie stymulować go do dalszych działań - skomentowała.

W dalszej części spotkania odbył się networking, podczas którego uczestniczki mogły wymienić się wizytówkami oraz loteria.

- Wielki biznes zdobywa się nie tylko wielkimi pieniędzmi, ale też wielką osobowością - tymi słowy spotkanie podsumował Jarosław Waśkiewicz.

Kolejne spotkanie z cyklu "Marka jest kobietą" ma się odbyć w drugiej połowie listopada. Gość specjalny jest póki co owiany tajemnicą.

Miejsca

Opinie (35) ponad 20 zablokowanych

  • Nie "liczba hejterów świadczy o sukcesie", pani Ilono (5)

    ale wewnętrzna harmonia i zadowolenie

    gdyż tak naprawdę nikt z zewnątrz nie wie
    czy czyjś sukces jest "pozowany", czy autentyczny

    każdy wie to sam wewnątrz siebie

    • 28 2

    • Później "odbył się networking" .......i wszystko jasne - cel spotkania.

      • 19 1

    • A WCZEŚNIEJ COBITCHING.. (1)

      na koniec Łomżing i do domingu Lemingi

      • 4 0

      • kolega/żanka utrafił/a w samo sedno tarczy

        • 0 0

    • Sfiksowałyście, boście chłopa dawno nie miały!!! (1)

      • 3 0

      • No już dobrze...

        Ple ple, a tera prędziutko do domku , obiadek gotujemy , udajemy, że było fajnie i nie zapomnijcie o obowiązku małżeńskim.

        • 1 2

  • Bujanie i pierdzenie (5)

    "Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet", "Kobiecy Biznes 2014" oraz "Autorka Roku 2013"
    Kto to wymyśla ? Kto koordynuje ? Kto na to ma czas ?
    To wszystko po to by ludzie... o przepraszam celebryci i biznesowi królowie mieli gdzie sie spotkać, mogli po ramieniu poklepać i co ważne być na bieżąco z nowymi gębami bo raczka rączkę myje a oni ... o przepraszam celebryci powinni wiedzieć co z kim można obecnie załatwiać bo wszystko sie tak szybko zmienia, dziś tu jutro tam. Uczciwa konkurencja ha ! Ktoś za dużo Puchatka ogląda i rzeczywistości nie widzi?!

    • 45 5

    • :) (3)

      Było wspaniale...jak ktoś nie był, a ma najwięcej do powiedzenia to chyba z zazdrości :D

      • 0 19

      • (2)

        "Marka jest kobietą. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" - jak odczytujesz to motto? Czy gdyby ktoś stwierdził, że "Marka jest mężczyzną. Jak zbudować silną markę w życiu i w biznesie" to nie byłoby to przez feministki odczytane jako dyskryminacja kobiet seksizm i męski szowinizm?

        • 9 0

        • (1)

          racja. mężczyzna to nie marka... nigdy nie będzie równo. albo dyskryminacja mężczyzna, albo kobiet. obecnie, płeć piękna górą a mężczyźni...:(

          • 0 1

          • kobieta jest istotą ulomną

            Pamiętajcie o tym pantoflarze, bo to co potrafi w tym narodzie zrobić kobieta z mężczyzną woła o pomstę do nieba!!!!!!!!!

            • 2 0

    • Lesby lewicowe, kiedy to ogarniecie w końcu?

      • 2 0

  • Ma pytanie do Pani Ilony (7)

    Pani Ilono chciałbym otworzyć firmę typu Bank, gdzie ludzie wpłacali by pieniądze na 13% (takie tam lokaty). Firme mógłbym nazwać AbmerSilver. Oczywiście firma zakładam z moimi najlepszymi kolegami to jest: Budyń, Józef Bąk. Po roku czasu chciałbym oszukać wszystkich ludzi najlepiej wywieść ich pieniądze za granicę może samolotem (kwestia ustalenia). Ładnie je tam wyprać i legalnie wprowadzić do Polski. Po jakiś 2- 3 latach pobytu w luksusowym więzieniu (o ile nie dostane zawiasów), żyć jak jaśnie Pan może nawet zostałbym celebrytom albo politykiem jeszcze nie wiem. Co Pani sądzi o takim modelu biznesowym ?

    • 40 4

    • Tu Ilona (2)

      Zdecydowanie odradzam. Czytając wypowiedź widzę kwalifikacje tylko do tarcia chrzanu.
      Proszę jednak próbować może nowy pomysł będzie lepszy.

      • 9 11

      • do tarcia chrzanu ?

        czyli nasi politycy i miejscowi także, którzy na to zezwalali, nadają się do tarcia chrzanu?

        nieładnie tak o władzach miasta sie wypowiadać

        • 12 2

      • oj nie chciałabyś trzeć się korzeniem chrzanu...

        • 1 1

    • ma Pan pełne kwalifikacje aby zrobić ten biznes,bo chce Pan być "celebrytom"

      Podobnie jak Pana koledzy : Budyń by być prezydentem zadłużonego POnad miarę miasta, oraz pan Józek Bąk by doić frajerów POdatkami w imię ojca.
      Da Pan radę

      • 11 2

    • Porad na pewno udzieli każdy kto maczał w tym ręcę - w Amber Gold

      nie pomijając establishmentu Gdańska

      • 4 1

    • nie nadajesz się, jesteś zbyt prawdomówny

      • 7 0

    • Jesteś nedznym frajerem i niedojda życiowym gdy marnujesz czas na forach i czytaniu tych szmatlawcow internetowych, zamiast brać się do dziela i tworzyć nową mega aferę w którą zamieszane będą wszystkie najważniejsze osoby w RP.

      • 0 0

  • Bardzo ładna nazwa

    Może lepiej Low Business Quality? :)

    • 18 2

  • W dalszej części spotkania odbył się networking... (1)

    że co się odbyło ??? to jakaś choroba czy nazwa robaka ???
    potem wszyscy zdziwieni że stawiają sitałers obok jakiejś plazy a na zakupy na qultową, jeszcze tylko lancz na śniadanie, brancz na obiad i po brifingu dżoging albo networking... aha i jeszcze jedno:

    "Jarosława Bowszys, prezes zarządu w firmie Vabra, zdradziła najskuteczniejszą metodę radzenia sobie z nieprawymi działaniami konkurencji.

    - Należy je zwyczajnie zignorować.
    "
    pyszna rada "wujku"...

    • 38 3

    • Pięknie ujęte. Smutno tylko jakoś... Co za ludzie. Fałsz i obłuda... A może tylko (tak zwyczajnie) głupota i podążanie za trendem?

      • 9 0

  • (1)

    Na spotkaniu było około 100 cudownych kobiet, te które potrafią współpracować i pomagać sobie wzajemnie na pewno są zadowolone, każdy kontakt jest na wagę złota bo dzięki temu możemy wiele zdziałać WSPÓLNIE, my też nawiązaliśmy nowe znajomości i już nowe możliwości współpracy, oby takich spotkań z tak szczerymi i wrażliwym kobietami jak Pani Ilons było jak najwięcej! Pozdrawiamy z Olsztyna :)

    • 2 30

    • Kurka wodna panie Boczek !

      "A kto w tym czasie orze sieje i wyciąga pranie z pralki !
      *Bo ja panu to powiem to sie wszystkim we łbach poprzewracało !
      "Paaanie ja sobie wypraszam i spirdzielaj pan bo to nie pański kibel
      tylko pan u góry mieszkasz !
      Pozdrawiam te dogadanych 100 kobiet .

      Marian P.

      • 15 0

  • Padłem ze śmiechu

    jak przeczytałem opis pod zdjęciem z Grażynką.
    Pewnie styl kociewsko-starogardzki lansuje ;)

    • 19 1

  • Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego ten artykuł znajduje się w dziale "deluks"?

    • 23 1

  • (1)

    Że co proszę ? "Egypt Exclusive" ? Niech nazwie kolejny magazyn "Większa Połowa". Zastraszające jest to, że wczasy w Egipcie uznaje się za ekskluzywne i zeszła im połowa nakładu w Empiku... Jaki kraj takie gusta.

    • 17 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Sama Adamska?

    myślałem, że Ilona Adamska

    • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja