wiadomości - Samochody

stat

Mercedes GLC jeszcze szybszy, Porsche nie zostaje w tyle

Tak wygląda i tak jeździ - GLC w wersji AMG


To kolejny model Mercedesa, który dołącza do grupy oznaczonej literami AMG. To oznacza, że będzie szybko, bardzo szybko. Tym razem w elitarnej stajni Mercedesa pojawia się GLC, suv średniej wielkości. A kto uważa, że lepsza jest jazda bez gwiazdy może zwrócić uwagę na ciekawą wersję Porsche Macana.



Mercedes GLC dołączył do grupy z oznaczeniem 43, w której znajdziemy już Klasę E, SLC oraz Klasę C. W AMG GLC 43 Coupe - podobnie jak w "zwykłym" GLC, znajdziemy trzylitrowy silnik V6 biturbo. Tu jednak możemy liczyć na 367 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 520 Nm, dostępny w przedziale 2500-4500/min.

Prędkość maksymalną samochodu standardowo ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Do setki GLC rozpędza się w 4,9 sekundy. Jak na ważące 1845 kg auto to bardzo dobry wynik. W bardzo dynamicznej jeździe GLC pomaga napęd na cztery koła 4Matic - rozdzielający moment z preferencją tylnej osi (31:69), a w przekazywaniu mocy na koła pośredniczy przekładnia automatyczna 9G-Tronic ze skróconym czasem zmiany przełożeń.

Mercedes Benz GLC 43 AMG 4Matic_Coupe
Mercedes Benz GLC 43 AMG 4Matic_Coupe Fot. Materiały prasowe
Sportowe zawieszenie oparte na wielokomorowym układzie pneumatycznym z adaptacyjną kontrolą tłumienia oraz sportowy układ kierowniczy to w tym modelu "oczywista oczywistość".

Przedni pas z diamentową osłoną chłodnicy z czarno-chromowanymi poprzeczkami, mocno zaakcentowane wloty powietrza, cztery chromowane końcówki układu wydechowego, sportowy zderzak ze srebrnymi elementami oraz wyrazisty spojler te elementy stylistyczne wyróżniają wersję AMG.

Na koniec informacja najmniej istotna dla tej wersji: producent podaje, że dzięki trybowi eco w trasie można osiągnąć spalanie na poziomie 6,9 l/100 km. W trybie miejskim katalogowa wartość spalania to 10,8 l paliwa na 100 km.

Porsche Macan Turbo z pakietem Performance
Porsche Macan Turbo z pakietem Performance Fot. Materiały prasowe
W salonach Mercedesa samochód powinien pojawić się pod koniec roku. A kto nie lubi "merców", za to szuka podobnego modelu innej marki tchnącego świeżością, swe kroki może skierować do Porsche.

Dzięki pakietowi Performance Porsche Macan Turbo zyskał dodatkowe 40 KM i teraz może ich mieć 440. Maksymalny moment obrotowy też wzrósł z 550 do 600 Nm. Dzięki temu rozpędza się do setki w 4,4 sekundy (szybciej o 0,4 s niż standardowy Macan Turbo). Ma także większe tarcze hamulcowe, sportowy układ wydechowy i obniżone zawieszenie.

Zobacz co potrafi Mercedes-Benz GLE.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 60)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Najnowsze artykuły