• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati Quattroporte: włoska symfonia dla uszu

Michał Jelionek
30 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Maserati Quattroporte po faceliftingu.

Maserati Quattroporte to flagowy model włoskiego producenta, który w 2013 roku doczekał się swojej VI generacji. Po ponad trzech latach Włosi doszli do wniosku, że warto poddać Quattroporte kuracji odmładzającej. Jak pomyśleli, tak też zrobili. Mieliśmy ogromną przyjemność i szczęście przetestowania tego nieszablonowego samochodu.



Od momentu pierwszej prezentacji Maserati Quattroporte w 2013 roku, Włochom udało się sprzedać 24 tys. egzemplarzy tego modelu. To duży sukces. Teraz przyszedł czas na nowe, odświeżone Quattroporte.

Modernizacja, której poddano flagowy model Maserati, dotyczy raczej kosmetycznych, delikatnych poprawek. Włosi postawili na ewolucję, nie na rewolucję. I bardzo dobrze, nie warto zmieniać czegoś, co już jest bardzo dobre. Z pewnością wiele osób miałoby problemy ze wskazaniem nowych elementów stylistycznych Quattroporte.

Wygląd sportowej limuzyny Maserati zmienił się nieznacznie. Włoscy projektanci skupili się na przestylizowaniu przedniej części auta. Na dziobie tego ponad pięciometrowego modelu pojawił się zmodernizowany grill oraz zmieniony zderzak. Pomiędzy wlotami powietrza i chłodnicą zamontowano elektrycznie sterowane żaluzje Air Shutter, które zapewniają optymalną kontrolę temperatury cieczy chłodzącej. Pojawiły się również czarne akcenty oraz aerodynamiczne wstawki. To wszystko złożyło się na znaczącą, 10-procentową redukcję całkowitych oporów powietrza.

Można powiedzieć, że design Quattroporte nieco zbliżył się do tego futurystycznego i wciąż koncepcyjnego Alfieri Coupe Concept.

  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
Wygodnie rozsiadamy się na dopasowanym fotelu kierowcy i zauważamy kilka drobnych zmian. W centralnej części deski rozdzielczej pojawił się dotykowy ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 8,4 cala. Ponadto Quattroporte po faceliftingu doposażono w - znaną z modeli Mercedesa czy BMW - kamerę dookólną 360 stopni (Surround View Camera).

Nieznacznie przebudowano konsolę środkową, w której zamontowano eleganckie pokrętła regulacji głośności i wyboru funkcji, a także przycisk nowego elektronicznego hamulca postojowego.

Czytaj także: Maserati Levante z wizytą w Trójmieście

Poza tym, Włosi położyli wyraźny nacisk na bezpieczeństwo. Quattroporte można wyposażyć w opcjonalny pakiet Advanced Driver Assistance Systems, w którego skład wchodzą: zaawansowany tempomat z funkcją stop&go (Adaptive Cruise Control), system kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), system obserwacji ruchu wokół pojazdu (Forward Collision Warning) czy systemy wspomagające hamowanie (Advanced Brake AssistAutomated Emergency Braking).

Warto dodać, że wszystkie wersje Quattroporte posiadają czujnik jakości powietrza Air Quality Sensor. To system, który zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczonego powietrza i toksycznych gazów.

W ofercie Quattroporte pojawiły się dwie nowe opcje wyposażenia. To GranLusso i GranSport.

  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
  • Nowe Maserati Quattroporte po faceliftingu.
Benzynowy silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM. Benzynowy silnik V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM.
W kwestii silników Quttraporte pozostaje wierne swojej tradycji. Na samym szczycie listy jednostek napędowych znajduje się mocarne V8 Twin-Turbo o pojemności 3,8 litra. "Benzyniak", przy którego produkcji maczali palce pracownicy Ferrari, generuje moc 540 KM i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wszystko przekłada się na niewyobrażalne osiągi. Auto może rozpędzić się do 310 km/h, a do pierwszej "setki" dobija w 4,7 sek.

Alternatywą dla najmocniejszego silnika jest benzynowe V6 o pojemności 3 litrów i mocy 410 KM (550 Nm), które występuje w wersji tylnonapędowej (Quattroporte S) albo z napędem na wszystkie koła (Quattroporte S Q4). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 286 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h odpowiednio: w 5,1 sek. oraz w 4,9 sek.

Rodzinę silników uzupełnia Quattroporte Diesel, czyli 3-litrowa jednostka wysokoprężna V6 Turbo, która wytwarza 275 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta wersja jest w stanie przyspieszyć do "setki" w 6,4 sek., a prędkość maksymalna równa jest 252 km/h.

Wszystkie jednostki napędowe współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF i każda z nich może pochwalić się przepięknym brzmieniem. W zasadzie wystarczy delikatnie musnąć pedał gazu, żeby dać sygnał włoskiej orkiestrze do rozpoczęcia koncertu. Pomruki i buczenie wydobywające się z czterech sportowych wydechów gwarantują... wywołanie gęsiej skórki.

Ceny Maserati Quattroporte rozpoczynają się od niespełna 500 tys. zł (116 tys. euro) za wersję z silnikiem diesla.
Maserati Quattroporte udostępniła firma Maserati Chodzeń.

Opinie (108) 10 zablokowanych

  • Nawigacja

    Jeśli na tym ekranie wyświetla się nawigacja, to jest to bardzo złe i niebezpieczne rozwiązanie > kierowca odrywa wzrok od drogi ...

    • 0 0

  • Maserati Quattroporte IV produkowane w latach 1994 - 2001 (4)

    to było coś. A to? Udziwnione i jednocześnie bezbarwne jak większość dzisiejszych samochodów.

    • 10 14

    • ?

      Bezbarwne? To raczej poprzedni model był w stylistyce bardziej bezbarwny. Ten jest bardziej agresywny w wyrazie.

      • 0 0

    • otóż to, coraz bardziej podobne do siebie te auta

      niby fajne, super mocne, luksusowe, ale brak tego czegoś co było właśnie w quattroporte IV. Takie maserati jak to nowe mogłoby mieć znaczek jaguara, bmw, czy jakiegoś chińskiego producenta i nikt by się nie zdziwił.

      • 4 1

    • Maserati produkowane 60 lat temu to były maserati

      a te z lat 94-01 nic ciekawego

      • 0 0

    • byle jakie

      • 1 0

  • W sam raz do "Strefy 30" w Gdyni (9)

    • 54 11

    • najlepszy prezenter...

      ...yyyyy... eeeeee.... yyyyyeeeee.... poza tym czasami coś po polsku powie :)_

      • 0 0

    • fajny

      Fajna bryka

      • 2 0

    • (6)

      słabe ta maserati kiedyś może a teraz to tandeda dla snobów

      • 4 7

      • (5)

        nie to co taty pasek b5 w tdi

        • 13 2

        • Brajan, to Maseratti? No co ty Dżessika, Paseratti nie rozpoznajesz?

          • 0 0

        • (3)

          ja mu przy pasku nie grzebie, to twoj konik

          • 5 4

          • przy pasku nie tylko przy koniku (2)

            • 5 0

            • (1)

              Żeby do konika się dostać trzeba przy pasku pogmerać.

              • 2 2

              • Niektórzy na konika nie zakładają paska. Jadą na dziko.

                • 2 0

  • Trochę szkoda tylnych świateł, nowe wyglądają jak z Mondeo : (

    • 0 0

  • (11)

    a najbliższy serwis Warszawa albo Berlin (tu chyba nawet najbliżej i stawki podobne)

    • 28 9

    • (4)

      bez sensu, niepraktyczne, nudne, snobistyczne !

      • 2 13

      • (3)

        Zakładasz, że to 1 samochód w rodzinie i ma wozić ekipę remontowo-budowlaną z Kaszub?

        • 13 2

        • W gdańsku nikt się nie zajmuje remontami i budowlanką? Aż takie obłożenie personelu z faweli w flagowej firmie "Szadółki"? :D

          • 0 0

        • (1)

          lubię towarzystwo ludzi, nie mam nic przeciwko podróżowaniu z ekipą

          • 4 4

          • Dlatego dla ciebie jest VW T4, dla innych samochód powyżej.
            Na tym polega piękno świata

            • 10 2

    • półka (3)

      Wyższa półka daje możliwości. Z tego co wiem to można się dogadać, żeby proste serwisy robić u Cartera w Gdańsku

      • 2 2

      • (2)

        ale możliwości ! jeden serwis w kraju, bieda po warszawsku

        • 1 0

        • PO CO wiecej serwisów???? (1)

          dla kilku sprzedanych samochodów???
          ehh typowe pissowskie myślenie - utrzymywać mimo że nie generują zysku

          • 1 3

          • ta bo PO albo SLD to myślało inaczej...

            wszyscy socjaliści myślą podobnie

            • 0 0

    • Znając życie to w Berlinie pewno taniej... (1)

      • 12 2

      • Ale w Berlinie można dostać wpitol od uchodzcow

        • 2 1

  • (1)

    Zakazać jeżdżenia samochodsmi

    • 0 0

    • Futurystko!

      już Cie kocham!

      • 0 0

  • Jakiś pierdzacy grat kupa złomu to jest symfonia dla uszu? Chyba dla głuchych

    • 0 2

  • Trrrt

    Niech z tym tyłem coś zrobią , bo podobny do wszystkiego

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe Maserati Quattroporte

    (2)

    Swoją drogą co za głupia nazwa dla auta: "czterodzwiowy" :D

    • 4 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe Maserati Quattroporte

      punto - kropka (1)

      Mercedes - imię dziewczyny
      uno - jeden
      dodge viper - dodge żmija
      ford thunderbird - thunder - grzmot, bird - ptak
      lambo diablo
      skoda yeti

      • 2 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Nowe Maserati Quattroporte

        Elizabeth Taylor - Elka Krawiec. I czego to dowodzi

        • 0 1

  • (7)

    jedna z niewielu firm która nadal jest nad Bmw czy Mercedes.Po prostu auta dla ludzi z klasą i kasą:).miłego dnia.

    • 57 4

    • (6)

      Z kasą. Klasa nie ma tu nic do rzeczy.

      • 9 7

      • (5)

        Zgadza się. Za kasą często nie idzie klasa...

        • 9 2

        • (2)

          Właśnie. Käse mają spawacze ale klasy nie, bo mają skończona ledwo podstawowke

          • 1 2

          • (1)

            jesli uwazasz ze klasa człowieka zalezy od wykształcenia to Ci współczuje kolego:)

            • 3 1

            • tym bardziej nie zależy od samochodu

              bo jak niska musiałaby być czyjaś klasa żeby samochód zdołał ją podnieść :D

              • 1 0

        • Jak ma na tyle wysublimowane neurony, aby zamiast wozidła niemieckiego klasyfikowanego jako premium wybrać wozidło mocno niesztampowe - o klasę bym się raczej nie martwił

          • 1 0

        • kasa to smycz

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja