• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maserati. Krok w stronę salonu w Trójmieście?

BamaS
17 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Południowiec do szpiku kości. Maserati Ghibli.


Gdy pojawiają się na ulicy, temperatura od razu rośnie. Południowy temperament, nienaganna prezencja, dźwięk silnika przyprawiający o dreszcze. Maserati przymierza się do otwarcia salonu w Trójmieście.



Z czym kojarzy ci się Maserati?

Rok 2013 był przełomowy dla legendarnej włoskiej marki. W Grugliasco niedaleko Turynu, za miliard euro powstała nowa fabryka, z której wyjeżdżają na razie dwa modele: duża limuzyna Quattroporte oraz mniejszy model Ghibli. Roczna produkcja Maserati ma wynieść nawet 50 tysięcy sztuk. Rynek zbytu? Głównie Chiny i Azja, na szczęście najnowsi spadkobiercy europejskiej motoryzacyjnej tradycji świetnie trafiają przede wszystkim w gusta kierowców z naszego kontynentu.

Wzrok polskiego przedstawiciela Maserati, warszawskiej firmy Chodzeń (będącej także większościowym udziałowcem gdańskiej firmy Carter sprzedającej Toyoty), spoczął ostatnio właśnie na Gdańsku. To tu ma powstać kolejny salon tej marki.

- Pomorze ma spory potencjał, jeżeli chodzi o auta segmentu premium - mówi Piotr Chodzeń, właściciel firmy Chodzeń. - Liczymy na klientów nie tylko z Trójmiasta, ale także z mniejszych miast regionu. Tam także widzimy duże zainteresowanie Maserati.

Właściciel firmy nie podaje konkretnej daty otwarcia nowego salonu, patrząc jednak na aktywność, z jaką modele Maserati pojawiają się u nas na jazdach testowych i prezentacjach dla klientów, nie będziemy czekać zbyt długo.

W intratny segment premium, "zapchany" głównie niemieckimi limuzynami, Maserati wnosi sporo świeżości. Poznaliśmy lepiej mniejsze Maserati, Ghibli. Producent za główną konkurencję dla niego uznaje Audi A7 Sportback, Mercedesa CLS czy BMW 6 Gran Coupe. Z pewnością jednak zwrócą na niego uwagę także ci, którzy zerkają w stronę Audi A6, Jaguara XF, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E.

Stylistyka limuzyny z dumnie prezentującym się trójzębem na masce niesie ze sobą wszystko to, co najlepsze we włoskiej szkole projektowania nadwozi. Maserati to nie tylko charakterystyczna, duża chłodnica z pionowym żebrowaniem, już od sześciu dekad wyróżniająca te samochody. To także długa maska, bezramkowe szyby czy kształt reflektorów, który w połączeniu z grillem nadaje Maserati wygląd pojazdu, który uwielbia szybkie, kręte drogi, bezpretensjonalnie eksponując swoją moc i osiągi.

  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli
  • Maserati Ghibli


Za to wnętrze Ghibli, w porównaniu z niemiecką konkurencją, może wydawać się wręcz ascetyczne. Uwagę zwraca przede wszystkim centralny ekran, za pomocą którego możemy sterować większością funkcji pojazdu i duże połacie skór z najwyższej półki, którymi obszyto wnętrze. Jakość wykończenia Ghibli też zdradza jego południowe korzenie. "Niemcy" są bardziej dokładni i precyzyjni.

To jednak nic w porównaniu z wrażeniami słuchowymi, jakie towarzyszą odpalaniu i mocnemu wciskaniu gazu w Ghibli. Akustycy Maserati wspięli się tu na wyżyny swojego kunsztu. O tym, że pod maską samochodu zamontowano silnik diesla zapominamy zaraz po uruchomieniu Ghibli. Trzylitrowe biturbo V6 o mocy 330 KM brzmi prowokująco, dziko i głęboko. Oddech Maserati sprawia, że zapomina się, że poruszamy się po szarych, zimowych, męczących trójmiejskich traktach.

Ghibli cały czas utrzymuje wysoki poziom adrenaliny. W połączeniu ze znakomitym automatem firmy ZF, tylnym napędem i sportowym, ale zachowującym odpowiednią dawkę komfortu zawieszeniem, świetnymi hamulcami, prowadzenie tego modelu staje się czystą przyjemnością. Owszem, Audi prowadzi się bardziej precyzyjnie, Mercedes czy BMW kuszą większą ilością elektronicznych systemów, Maserati lepiej jednak wydobywa to, czego oczekują ci, którzy myślą o limuzynie mającej swój niepowtarzalny styl, nie pozwalającej nudzić się za kierownicą i nieco ostentacyjnie dającej znać o swojej obecności na drodze. Przepustką oo posiadania nietuzinkowego Maserati Ghibli jest kwota zaczynająca się od nieco powyżej 84 tysięcy euro.
BamaS

Opinie (99) 8 zablokowanych

  • (13)

    Słysząc na ulicy ryk V8 od Maserati momentalnie mam ciary na plecach i robię się najeżony jak kot.

    • 72 7

    • Maserati Gdynia (6)

      Salon do niedawna funkcjonował, od kilku miesięcy jest tam Honda. Ciekawe, gdzie tym razem się otworzą. I oby tym razem na dobre. Z tego co pamiętam, Pan Chodzeń przewidywał, że trójmiejski salon sprzedawać będzie koło 20 sztuk Maserati rocznie. Najwyraźniej prognozy mają potwierdzenie w rzeczywistości, skoro nastąpi ponowne otwarcie salonu.

      • 8 3

      • (4)

        Problemem jest to, że Polak to wyznawca Das Auto i trudno go przekonać do takich marek jak choćby Maserati. Jest to, jakby nie było egzotyka.

        • 25 3

        • Wole mercedesa S w najtanszej wersji niz tego Ghibli. (3)

          • 5 25

          • (2)

            Wolisz i tak ciebie na 99% nie stać :)

            • 20 3

            • świetny samochód (1)

              w pakiecie dostaje się serwisanta wożonego w bagażniku.

              • 6 8

              • kolejny amator znający markę z plakatów

                • 5 0

      • super

        im więcej salonów i większy wybór samochodów tym lepiej dla nas :)
        ja jeżdżę BMW i od lat jestem wierny tej marce, dla nas kochających beemki tez się nowy salon otworzył w Gdyni. Bardzo zacny, mówi się o nim, ze jeden z najnowocześniejszych w Europie. Dla mnie bomba, lubię jak Zdunek dba o swoich klientów :D

        • 0 0

    • Idź do psychologa.

      • 6 1

    • V6 (1)

      Teraz to już V6 głównie proponują :p

      • 2 0

      • ja mam lambo z rzędową czwórką :(

        więc i takie V6 byłoby super

        • 2 4

    • to pewnie przez skojarzenie z wibratorem współlokatora

      do dziś masz ciarki na plecach na samo wspomnienie, co?

      • 4 2

    • Masz tu dyżur 24h ?

      A co na to behapowiec i inspektor tzw. pracy ?

      • 4 0

    • i co miałczysz wtedy?

      • 3 0

  • Liczymy na klientów... także z mniejszych miast regionu. (15)

    Podobno w Kartuzach, Kościerzynie i Żukowie już powstają listy kolejkowe. Zainteresowani pełnią noce dyżury. Niedoścignionym wzorem Polmozbytów w latach minionych, do salonu wpuszczane będą grupy po 50 osób i każdy stanie przy wypatrzonym egzemplarzu. Ale, niestety, są ograniczenia - każdy może kupić tylko 3 egzemplarze, co ma zapobiec zapędom spekulacyjnym.

    • 148 9

    • Ty się, zając, nie śmiej. Dla mnie to osobista tragedia.
      Mieli otworzyć salon Maserati wcześniej, czekałem, czekałem, aż sie wkurzyłem i kupiłem Fabię.

      • 87 0

    • oczami wyobraźni już widzę Maserati... (6)

      z rejestracją GWE

      • 61 5

      • (1)

        W Trójmieście pojawia się białe Lambo z rejestrcją GKS ( Kościerzyna i okolice).

        • 29 0

        • To Gallardo, widziałem go w zeszłym roku pod Niedźwiadkiem we Wdzydzach

          Silnik brzmi pięknie

          • 4 0

      • kompleksy już od rana cię zżerają (2)

        co nieudaczniku :)

        • 7 15

        • Trochę więcej poczucia humoru :-)))) wyluzuj

          • 20 3

        • ciebie zżera testosteron i adrenalina

          nota bene, jedna z najbardziej śmierdzących mieszanek, jaką stworzyła natura

          • 8 1

      • lepiej z gwe niż świry bez prawka na gsp czy tam gd...

        • 0 2

    • gdzie można to zagazować (1)

      a hak i bagażnik na dach gdzieś kupić

      • 24 0

      • lawetówkę podczepisz ale z broną talerzową będzie trudniej.

        • 11 0

    • pisać miasta, kto popiera (3)

      Koleczkowo

      • 5 0

      • Otomin popiera!

        Sprzedam Passata ;)

        • 3 0

      • Trąby Wielkie

        • 4 0

      • koleczkowo nie jest miastem kolego :)

        • 3 0

    • hmm ale śmiać się czy płakać? Bo w takim razie raczej wynika z tego że tam żyją zaradni ludzie

      Ja ich nie oceniam bo nie wiem, nigdy się tym ludem nie interesowałem

      • 2 0

  • Das auta mają serwisy a egzotyka w Berlinie albo Pradze, tu jest problem.

    • 35 2

  • (1)

    Ja w Skodzie też mam pionowe żebrowanie w grilu.

    • 70 2

    • A ja w VW też mam widły jako logo.

      • 33 2

  • Ładnie, pięknie (3)

    Ale nie jest to samochód na Polskie drogi. :(

    • 18 12

    • na dobra sprawe to na polskie drogi to tylko rosomakiem albo T34

      • 23 2

    • Jest (1)

      Zdziwiłbyś się, jest trochę sztywniejsze jak konkurencja, ale nie twarde jak mogłoby się wydawać. W zupełności można nim jeździć po naszych drogach z dużą przyjemnością. Dużą zaletą wg mnie jest brak tysiąca guzików, to co kiedyś miało Subaru, tylko najpotrzebniejsze rzeczy- czytelnie. Z wad to brak detali, potrzebnych do skutecznego konkurowania z Niemcami tzn bagażnika dachowego, kanał na narty między siedzeniami itp. Nawet w tej klasie są potrzebne bo wbrew opiniom sam dźwięk nie wystarczy żeby wydać prawie 500tys. Włosi zrobili kawał dobrego auta, ale myślę, że druga generacja będzie "praktyczniejsza" i wtedy może dopiero konkurować.

      • 8 0

      • ostatni spartan...

        • 2 0

  • (4)

    10 lat temu było 3 szt. Maserati w Polsce, ile jest teraz?

    • 19 5

    • (1)

      cztery

      • 7 3

      • trzy

        Jeden ruski jumneli

        • 2 1

    • Trzy i pół.
      Ale jak dojedzie druga połowa z Niemiec i zespawają to już będą cztery.

      • 6 1

    • Cztery

      • 0 2

  • Maserati

    Maserati jest bardzo kocurowate. Kupiłbym dla samego dźwięku silnika %)
    Niestety w tym wypadku bmki, audi, mercedesy, jag nie mają podjazdu.

    • 28 1

  • Maseratti nie jest konkurencja dla BMW, MB czy Audi a nawet Porsche. (5)

    W Maseratti nie ma kombi!

    • 32 5

    • Po 3 latach Maseratti warte 30% swojej ceny z salonu a 4 z niemiec 50-60% (4)

      Po co tracic kase na jednorazowki?

      • 7 15

      • To i tak nie twój problem i tak go nie kupisz więc nie przejmuj się utratą wartości.

        • 26 1

      • Jeżeli martwisz się utratą wartości samochdu, to znaczy, że to samochód nie dla Ciebie.

        • 28 1

      • tak było

        Może kiedyś tak było. Teraz jak chcą wejść między Niemców z każdym tysiącem szt będzie rynek coraz bardziej traktował te auta jak normalne a nie dla bogaczy i wtedy też wartość będzie spadała jak w BMW, Mercu i Audi.

        • 4 0

      • bo to nie fura dla złotów z kartuz. jak cie nie stać to szukaj u VW auta dla ludu

        • 4 0

  • Ciekawe czy wstawiają w serwisie gaz, co by po obwodnicy śmigać.

    • 35 2

  • Zamiast ogrzewania

    kilka puścić do 3miasta tak wnioskuję po tekście autora: "gdy pojawiają się na ulicy, temperatura od razu rośnie."

    • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja