• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marki wspierają się w Gdyni. Druga edycja "Marka Wspiera Markę"

Monika Sołoduszkiewicz
12 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Na wybiegu nie brakowało kobiecych inspiracji, barwnych akcentów i zabawy modą. Tego wieczoru zobaczyliśmy m.in. projekty Nataschy Pavluchenko, Michała Starosta i Patryka Wojciechowskiego. Na wybiegu nie brakowało kobiecych inspiracji, barwnych akcentów i zabawy modą. Tego wieczoru zobaczyliśmy m.in. projekty Nataschy Pavluchenko, Michała Starosta i Patryka Wojciechowskiego.

Muzeum Miasta Gdyni w sobotni wieczór wypełniło się po brzegi za sprawą drugiej edycji wydarzenia "Marka Wspiera Markę". Inicjatywa podjęta przez Annę Szubert i zespół Personal Branding Polska ma za zadanie konsolidować polski rynek mody i wspierać młodych twórców.



Czy polskie marki powinny stawiać na współpracę?

Wieczór rozpoczął się w Gdyńskim Centrum Filmowym od wernisażu prac Dominiki Żurawskiej. Malarstwo utrzymane w duchu ekspresjonizmu wyróżnia się odważną grą kontrastów. Artystka zaprezentowała portrety łączące charakter hiperrealistycznych prac Chucka Close'a z koloryzmem, które wyjątkowo przypadły do gustu zaproszonym gościom.

Kolejna odsłona wieczoru miała miejsce w Muzeum Miasta Gdyni. Wśród blisko 300 gości znaleźli się trójmiejscy projektanci, przedstawiciele świata polityki, kultury i biznesu.

- Samemu można wiele, ale we współpracy można wszystko. To główna myśl projektu "Marka Wspiera Markę". Ludzie sukcesu, którzy kojarzą się z wielkim biznesem i wielkimi pieniędzmi otwarcie mówią, że gdyby nie ich otwartość na współpracę i zawieranie sojuszy, być może nigdy nie zaszliby aż tak daleko. A nawet jeśli, to droga byłaby szalenie trudna, długa i niewiarygodnie samotna. Nasz projekt to kwintesencja idei łączenia marek. Dajemy polskim twórcom pole do współpracy. Mamy ogromny potencjał twórczy. O wielu markach prawdopodobnie nigdy byśmy nie usłyszeli, a są warte tego, by je poznać. Odkopujemy je i pokazujemy szerokiej publiczności. To największa wartość tego projektu - mówi Olga Długokęcka z Personal Branding Polska.
  • Wernisaż wystawy Dominiki Żurawskiej w Gdyńskim Centrum Filmowym.
  • Luxuria Astaroth.
  • Wernisaż wystawy Dominiki Żurawskiej w Gdyńskim Centrum Filmowym.
  • Patryk Wojciechowski.
  • Pokaz mody.
  • Goście wernisażu.
  • Pokaz mody.


Nie trzeba nikogo przekonywać, że na polskim rynku mody dzieje się wiele. Nowe marki wyrastają jak grzyby po deszczu, a każdego roku słyszymy o kolejnym zdolnym projektancie. Idea wydarzenia "Marka Wspiera Markę" wyrasta z potrzeby promowania nowych twórców, nie zapominając o tych z ugruntowaną pozycją na rynku. Konsumenci coraz częściej podchodzą do zakupów bardziej świadomie. Chętniej wybierają to, co lokalne i polskie. Oryginalność i unikatowość projektów zaczyna dominować nad tym, co powszechne i komercyjne.

- Klienci coraz częściej skłaniają się do wyboru rodzimych produktów. Idzie za tym idea wspierania naszej polskiej gospodarki. Jednak wciąż pokutuje przeświadczenie, że jeśli jest zagraniczne, to jest dobre, a jeśli polskie, to z pewnością gorszej jakości. W projekcie obalamy ten mit. Mamy ogrom polskich twórców, nie tylko w świecie szeroko rozumianej sztuki, którzy tworzą produkty na światowym poziomie. Świat mody to dopiero początek, już myślimy o kolejnej edycji projektu, która wyjdzie daleko poza ramy branży fashion - zdradza Olga Długokęcka
Czytaj także: Pomorskie Fashion po raz drugi

Tego wieczoru zobaczyliśmy m.in. projekty Nataschy Pavluchenko, Michała Starosta, Patryka Wojciechowskiego, La Metamorphose, Taranko, oraz True Color by Ann. Inspiracją dla formuły pokazu była energia trzech miast - Pekinu, Londynu i Gdyni. Twórcą tej koncepcji a zarazem dyrektorem artystycznym wydarzenia był stylista Tomasz Gąsienica-Józkowy, który doświadczenia zawodowe zdobywał m.in. w Pekinie i Londynie. Nad wyglądem modelek czuwały mistrzyni fryzjerstwa Teresa Opiała oraz Marzena Niewiarowska, wizażystka i właścicielka trójmiejskiej szkoły Stylab.

- Trzy Ulice to symbole trzech krajów, w których pracowałem i tworzyłem w ostatnich latach - Chiny, Wielka Brytania i oczywiście Polska. Wszystkie tętniące życiem, poruszające się swoim własnym rytmem, wszystkie podążające za modą, jednak każda w swoim własnym stylu. W każdej z trzech części pokazu postaram się pokazać to, co w tych krajach zwróciło moja szczególną uwagę, co uważam za godne naśladowania. W moim rozumieniu moda to przede wszystkim zabawa - oczywiście utrzymana w klimacie najnowszych trendów - mówi Tomasz Gąsienica-Józkowy.
Na wybiegu nie brakowało kobiecych inspiracji, barwnych akcentów i zabawy modą. Wśród zaprezentowanych projektów znalazły się złote wieczorowe suknie, zdobione trójwymiarowymi kwiatowymi aplikacjami, zestawione z futrzanymi etolami. Minimalistyczna biała sukienka o nowoczesnym kroju, nabrała charakteru w połączeniu z ortalionowa kurtką w intensywnym kolorze. Naszą uwagę zwróciły inspiracje latami 90. i popkulturą - połyskujące sukienki o kroju kamizelek ze złotymi detalami znalazły się obok rysunkowych nadruków i kolorowych spódnic z motywami nawiązującymi do malarstwa Lichtensteina. Złote haftowane motyle na białych jedwabnych bluzkach i marynarki o sportowym kroju z podkreśloną talią, to ukłon w stronę mody formalnej.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (14) 1 zablokowana

  • Ludzie biznesu nigdy nie zaszli by tak daleko gdyby nie (2)

    tabuny nisko opłacanych przez nich pracowników.

    • 25 2

    • czaki

      Nieprawda, tylko małe dzieci mogą tak myśleć.

      • 2 5

    • Prawda. Tylko małe dzieci myślą inaczej.

      • 5 0

  • (3)

    "Marka wspiera markę". Według mnie to raczej event o nazwie " Marka wykorzystuje markę". Ta idea wprowadzana w ten sposób nie ma nic wspólnego z partnerstwem.

    • 20 0

    • (1)

      Zgadzam się z państwa zdaniem w 100%

      • 6 0

      • Ale powyższy komentarz pisała jedna osoba, a nie żadne "państwo".

        • 0 0

    • Raczej marki wspieraja Anię Szubert :-(

      • 1 0

  • Inicjatywa bardzo dobra szkoda, że z partnerstwem i współpracą nie ma nic wspólnego.... Eksploatacja ludzi wypisuje cudze zasługi swoim nazwiskiem. Do trzeciej edycji raczej nie dojdzie...

    • 14 0

  • zdjęcie 50 rulezzz
    sporo się powtarza
    co to za śmieszny pokaz, gdzie podest, to nie ma lepszych miejsc na takie imprezy
    co widzi wiara zza kilku rzędów

    • 2 0

  • ale dramat takie tatoo (1)

    między ludzi z taką nie pójdziesz

    • 4 2

    • Jakoś jest między ludźmi.

      • 0 0

  • Anja Coraletti

    A dlaczego nikt nie wspomniał o pięknej biżuterii autorstwa Anji Coraletti? to było doskonałe uzupełnienie prezentowanych kreacji

    • 5 0

  • Toż to prawdziwy zlot lokalnych dziwolągów. Taki trochę "wanna be an artist event" z trójmiejskim przymrużeniem oka hehe

    • 10 0

  • Marki wspieraja Królową Bollywood

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja na 6 rąk

385 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja