• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Maciej Zień oraz młodzi projektanci. Trzecia edycja "Marka Wspiera Markę"

Aleksandra Wrona
10 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Atrakcją wieczoru był pokaz The Best Of Zień, podczas którego goście mogli zobaczyć najlepsze kreacje Macieja Zienia z różnych kolekcji. Atrakcją wieczoru był pokaz The Best Of Zień, podczas którego goście mogli zobaczyć najlepsze kreacje Macieja Zienia z różnych kolekcji.

W sobotni wieczór Muzeum Miasta Gdyni ponownie zmieniło się w polską stolicę mody. Stało się tak za sprawą trzeciej edycji wydarzenia "Marka Wspiera Markę". Ideą projektu jest łączenie marek, wzajemna wymiana oraz współpraca, dlatego wśród prezentowanych kolekcji znalazły się zarówno te stworzone przez rozpoznawalnych projektantów, jak i przez młodych, debiutujących w świecie mody, twórców.



Dotychczasowe edycje projektu, zainicjowanego przez Annę Szubert i zespół Personal Branding Polska, pokazały że jest to inicjatywa bardzo potrzebna w polskim świecie mody. Sobotnie spotkanie nieco różniło się od poprzednich. Tym razem projektanci mogli zaprezentować sylwetki ze swoich najnowszych kolekcji, dzięki czemu zgromadzeni goście zapoznali się m.in. z trendami na jesień-zimę 2017/2018 oraz wiosnę-lato 2018. Pokaz poprowadził dziennikarz telewizyjny Mateusz Hładki.

- Piękno jest czymś szczególnym, piękno ma różne definicje, piękno jest czymś, czego wszyscy pożądamy. Za dwa słowa "pięknie wyglądasz" oddamy tysiąc słów, za dwa słowa "kocham cię" oddamy dziesiątki tysięcy słów, a za brak słów, a oczy wpatrzone z miłością oddamy wszystkie słowa i milczenie. Piękno jest czymś, czego wszyscy pragniemy, cieszę się, że dziś piękno możemy zobaczyć właśnie w takim wydaniu - przywitała swoich gości Anna Szubert.
Początek sobotniego pokazu można podsumować trzema słowami: młodość, świeżość i innowacyjność. Na wybiegu zaprezentowane zostały kolekcje trzech tegorocznych absolwentów krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Ewa Chojnacka, twórczyni marki Hojnatzka, postawiła na marynistyczne inspiracje. W jej kolekcji "You talk too much" ważnym elementem stała się konstrukcja ubrań, które sprawiały wrażenie unoszenia się na wodzie. Ciemne zielenie i granaty przełamane zostały śmiałą czerwienią.

Artur Stec przedstawił coś zgoła innego. Jego kolekcja "Miejski Kamuflaż" nawiązywała do kultury hip-hopu oraz graffiti. Wykonana z ciężkich materiałów, odważna, miejska kolekcja stanowiła duży kontrast wobec innych prezentowanych tego wieczora kreacji. Ostatnim z młodych projektantów był Maciej Soja, który tworząc kolekcję "Whistle" postanowił połączyć inspiracje płynące z polskiego folkloru i kultury Korei Południowej. To niecodzienne połączenie zaowocowało autorskimi strukturami i printami.

W drugiej części pokazu goście mieli okazję zapoznać się z trendami na jesień-zimę 2017/2018 oraz wiosnę-lato 2018. Tym razem na wybiegu pojawiły się marki, które mają już ugruntowana pozycję w świecie mody: Furelle, Taranko, De La FottaLa Metamorphose. Warto wspomnieć, że pokazowi kolekcji De La Fotta towarzyszyła młoda marka The MOOD, która zaprezentowała swoje ręcznie wykonywane torby.

  • Wydarzenie poprowadził Mateusz Hładki. Tu z Anną Szubert, inicjatorką projektu Marka Wspiera Markę.
  • Goście wydarzenia z uwagą obserwowali pokazy.
  • Maciej Zień, gość specjalny wieczoru.
  • Pokaz The Best Of Zień
  • Pokaz Furelle
  • Pokaz Ewy Chojnackiej
  • Kolekcja De La Fotta i The Mood
Kolekcję De La Fotta charakteryzowały odważne printy i kolory. Były to ubrania bardzo lekkie i kobiece. Marka Taranko postanowiła powrócić do klasyki, czyli m.in. sukienki w kwiaty. Bardzo elegancko i klasycznie zaprezentowała się marka Furelle, której ideą jest tworzenie ubrań podkreślających kobiecość. Natomiast, w kolekcji La Metamorphose pojawily się długie, czarne i złote suknie, które symbolizować miały majestatyczność.

Na koniec tej części wieczoru zaprezentowane zostały stylizacje mieszane, które przygotowała stylistka Natalia Turkenich. Na co dzień pracująca w Moskwie, dlatego w swojej części pokazu, zaprezentowała stylizacje inspirowane rosyjskimi trendami.

Wisienką na torcie sobotniego wydarzenia był gość specjalny, czyli Maciej Zień, który po raz pierwszy zaprezentował podczas jednego pokazu najpiękniejsze stroje ze wszystkich swoich kolekcji. Pokaz The Best of Zień wzbudził zachwyt zgromadzonych gości. Nic dziwnego, Maciej Zień jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantów, a prezentowane podczas pokazu stylizacje stanowiły esencję jego dotychczasowych dokonań.

Pokaz "Marka Wspiera Markę" to wyjątkowa okazja do zapoznania się ze światem mody w przekrojowy sposób - od początkujących projektantów, przez uznane marki do prawdziwych gwiazd. Dzień po pokazie, zaplanowane jest też wspólne śniadanie projektantów, sponsorów i partnerów pokazu, które ma być okazją do nawiązania nowych zawodowych kontaktów oraz wymiany wrażeń i doświadczeń.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (6) 5 zablokowanych

  • Uwielbiam te imprezy,

    Brzusio pełny i to za darmooooooooooooooooooo.

    • 3 0

  • nom, czyli towarzystwo wzajemnej adoracji ;) (4)

    • 23 4

    • (1)

      "Nom"? Czyli bieda umyslowa i patologia jezykowa.

      • 7 7

      • nom, modern language, podążam za modą, staram się być cały czas trendy :)

        • 6 2

    • a niech się adorują adoranci moze coś ciekawego sie z tego wytworzy :)

      • 5 1

    • Serdeczności

      Tak mili ludzie są lubiani przez innych miłych ludzi. I tak, w tym znaczeniu to wzajemna serdeczność, a może nawet adoracja. Proszę też tak spróbować. To jest naprawdę miłe być miłym i otrzymać sympatię w zamian. Trzymam kciuki! Serdeczności !

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja