• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lexus RX powtórzy sukces poprzedników?

Bch
14 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy Lexus RX. Podobieństwo do mniejszego NXa jak najbardziej zamierzone. Najnowszy Lexus RX. Podobieństwo do mniejszego NXa jak najbardziej zamierzone.

Obecność na rynku takich samochodów jak BMW X5, Volvo XC90 czy Audi Q7 nie jest dziś niczym nadzwyczajnym. Światowe koncerny walczą o klienta wycofując się z posiadania w swojej palecie sedanów, sportowych coupe czy nawet dużych minivanów. Nastała moda na suv'y, crossovery i nic nie wskazuje, by było inaczej. Nowy Lexus serii RX tylko to potwierdza.



Japończycy jeszcze bardziej przyłożyli się do swojego bestselleru. Nic nie sprzedaje im się lepiej niż RX. Przez 26 lat istnienia tej marki, model ten stał się symbolem sukcesu marki z literką "L" w logo. Prawie co trzeci sprzedawany na świecie Lexus to właśnie RX.

Od momentu debiutu Lexusa RX w 1998 roku wiele się zmieniło, głównie przybyło konkurentów, przez co zadanie stworzenia następcy było poważnym wyzwaniem. Do tej pory sprzedano ponad 2,1 miliona modeli RX poprzednich generacji. Klientela jest wierna, ale czasem skora do "skoku" w bok ku konkurencji. Sam Lexus chce ich zatrzymać atrakcyjnym wyglądem, realizowaniem polityki hybryd oraz nowoczesną techniką, która ukryła się w RX'sie.

Lexus RX 450h Lexus RX 450h
Auto rzuca się w oczy dzięki unikalnej w segmencie SUV lekkiej, atletycznej sylwetce. Nie można nazwać go "pudełkiem", styliści postawili sobie za cel stworzenie jeszcze śmielszego stylistycznie auta, niż poprzednik. Nowatorska kombinacja przetłoczeń i krzywizn jest rozwinięciem tego, co charakteryzuje mniejszego NX'a i odważnego IS'a.

Japoński koncern zaaplikował do samochodu wyrafinowane nowoczesne technologie, takie jak system bezpieczeństwa Lexus Safety System +, pięknie wyrzeźbione adaptacyjne reflektory LED czy kamerę parkowania prezentująca widok "z lotu ptaka". Lista ekstrasów jednak jest dłuższa, np.: zawieszenie z układem aktywnej stabilizacji przechyłów nadwozia, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, układ kontroli pasa ruchu, identyfikacja znaków drogowych, kamera z widokiem 360 stopni, asystent parkowania, 15-głośnikowy system audio firmy Mark Levinson czy chociażby projektor HUD na przedniej szybie.

O Lexusie RX przeczytasz też tutaj

Nowa generacja wygląda znacznie lepiej od dotychczasowego modelu. Muskularna sylwetka może się podobać. Przód nowego RX podkreśla jeszcze odważniejsza wersja atrapy chłodnicy, będącej znakiem rozpoznawalnym marki. Z kolei nowe przednie lampy wyposażono w adaptacyjne sterowanie za pośrednictwem osiemnastu odrębnych, kryształowych diod LED.

Lexus RX 450h Lexus RX 450h
Nowy RX jest szerszy od poprzednika o 10 mm, jest też dłuższy od niego aż o 120 mm. Większa ilość miejsca to również zasługa powiększenia rozstawu osi o 50 mm. Zwiększył się również prześwit (o 10 mm). Auto może się również poszczycić świetnym wynikiem aerodynamicznym na poziomie 0,32 Cx. Zwiększono średnice opon, przekonstruowano płytę podłogową.

Wnętrze powita nas masywnym kokpitem ze sporym ekranem o przekątnej 12,3 cala. Nie tak dawno w każdym domu były 14-calowe telewizory. Przeprojektowano fotele, które osadzono niżej, a system audio obsługiwany jest przez pokrętła z maszynowo obrabianego aluminium. Czuć tu prawdziwy segment premium. Nie zapomniano o funkcjonalności: bagażnik w zależności od wersji w zwykłym ustawieniu ma 539-553 litrów. Lexus jest tak pewny siebie, że twierdzi, iż na tylnej kanapie RX'a jest tyle miejsca ile w reprezentacyjnym modelu LS.

Coś mniejszego niż RX? Zobacz test Lexusa IS

Jak jeździ nowy RX? Producent podaje, że prędkość maksymalna obu wersji to 200 km/h, sprint najmocniejszej odmiany z oznaczeniem 450h to "setka" po 7,7 sekundach. Do polskiej oferty trafiły dwie wersje Lexusa RX. Pierwsza to RX 200t, wyposażona w benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 238 KM. W tej wersji silnikowej sprint do pierwszej "setki" to 9,5 sekundy. Topowa odmiana, hybrydowy RX 450h, na którego pokładzie współpracuje ze sobą silnik elektryczny i 3,5-litrowa V6. Łączna moc układu wynosi 313 KM. Wg. Producenta wersja hybrydowa pali tylko 5,3 litra na 100 km. A masa własna pojazdu to 2100 kg.

Ceny w przedsprzedaży w salonach Lexusa startują od 234 900 złotych. Cennik regularny startuje od 245 000 zł dla odmiany 200t.
Bch

Miejsca

Opinie (31)

  • O, widzę, że redakcja dostała katalog produktu i zrobiła przedruk?

    • 10 4

  • (2)

    Kia czy Hyundai ładniejsze auta w tej klasie mają. Ciekawi mnie kiedy wróci moda na "nie ostre krawędzie".

    • 9 17

    • a wróci na pewno

      bo na widok identycznych "kropelek" od wszystkich producentów, gdzie już człowiek nie wie czy na nissana czy na opla patrzy to mdli

      takich flaków z olejem w stylizacji aut to jeszcze w tym stuleciu nie było

      • 5 3

    • nieostre

      jak juz, tak ciezko nauczyc sie pisac poprawnie?

      • 0 1

  • (1)

    To bardzo, bardzo dobre i fajne auto - wróże sukces :)

    • 7 4

    • co znaczy fajne?
      fajne czyli jakie?
      bo to nic nie znaczy

      • 0 0

  • (2)

    240 kucy i 9,5sek do 100 km/h w Lexusie uwazam za porażkę, byle tdi to objedzie

    • 17 4

    • Panie Ak47 - zgadzam się, ale musimy brać pod uwagę że to cholernie duża hybryda:) (1)

      Pozdrawiam!

      • 3 2

      • hybryda ma niecałe 8.

        • 2 0

  • Dobra buda bo japońska.

    • 7 3

  • BMW lepsze (9)

    Porównująć to z moim X6 różnica kolosalna. Te trepne linie, zegarek na środku rodem z tanich Tissotów, słaba wydajność silnika.

    Lexus po raz kolejny udowadnia że jest o wiele słabszą marką niż BMW. X6 tanie nie jest, sam musiałem wydać parę miesięcznych pensji, ale warto było..... nawet na drugim biegu wezmę tego LExa na światłach na Różowej.

    • 8 23

    • szcun, jesteś moim hiroł

      • 18 1

    • Apeluję o zdjęciu tekstu ze strony. "Kierowca BMW" znowu wyczerpał temat :)

      j.w.

      • 15 1

    • Wielki szacun ... (1)

      Przedrukowali ten tekst na j. japoński, puścili do nich i ... prezesi Lexusa spalili się ze wstydu ...

      • 1 1

      • nieprawda

        bo popełnił harakiri, jak to Japończyk

        • 0 0

    • (2)

      A ty nie miałeś M5?

      • 5 0

      • A czy w Polsce trzeba mieć jedno auto na dom ? Mam duży garaż i duży podjazd, zmieści się wiele :)

        • 2 1

      • M5, X6 co tam za różnica, jakieś tam bmw ma, więc zna temat, co się czepiasz :D

        • 2 0

    • juhhhhu

      Cześć głąbie.Masz już w mieszkaniu armature sanitarna?

      • 2 0

    • tylko to nie jest konkurent X6

      a bardziej X4 ..

      • 3 0

  • W dziwną stronę idzie stylistyka Lexusa... (3)

    Samochody, wydawałoby się, bardzo konserwatywne, stały się przerysowane, nieproporcjonalne i udziwnione. Zaskakujące jest to, że wnętrza utrzymano w nowoczesnej, ale w porównaniu z nadwoziem, wręcz konserwatywnej stylistyce. A to wszystko adresowane do klienta 35-40+, który lubił Lexusa za wycofany, spokojny styl i nierzucający się w oczy luksus. Teraz Lexus to krzykliwy, przegadany design, obok którego faktycznie obojętnie przejść się nie da, ale nie znam zbyt wielu osób, którym ta stylistyka przypadła do gustu...

    • 18 3

    • !!

      ja wręcz przeciwnie, znam wiele osób nawet 55+ którym niesamowicie sie podoba stylistyka nowych Lexusów. nie każdy w średnim wieku chce być dziadem z mercedesa czy bmw

      • 2 3

    • re

      Wydaje mi się że Lex poszedł w linie "agresywnego wojownika" samuraj ninja katana to pojęcia ktore pasują do nowej stylistyki. Oczywiście to moje zdanie

      • 3 2

    • A ja uważam, że to nawiązanie wyglądem atrapy do lemieszy starych amerykańskich parowozów jest urocze :))

      • 3 0

  • nowe Volvo xc90 2,0D 190KM pali do 8L/100km a hybryda Lexusa 12L/100km (1)

    co jest oszczedniejsze?

    • 2 2

    • hahah

      na pewno diesel ze wtryskiwaczami, filtrem cząsteczek stałych. dwumasą oraz turbiną

      • 4 0

  • Xc90 hybryda

    Nowe xc90 hybryda daje 407 km..., zasięg na prądzie 60 km
    także słabo lexus...

    • 3 1

  • zjazd (1)

    Środek jak w Ravie. Deska bez finezji. Naciapane plastiku i kilka fragmentów drewna. Brak spójności stylistycznej. Wszystko jakby nie trzyma się kupy. Kiedys Lex to była klasa. Teraz schodzą do pułapu Toyoty. Dramat.

    • 5 4

    • hahahahah

      ponarzekaj, może za 10 lat kupisz sobie cebulaczku, póki co leć do swojej fabii 1.2 lpg

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja