• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odczarować branżę MLM? Konferencja "Show me, don't tell me"

Monika Sołoduszkiewicz
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Sobotnie spotkanie w Hotelu Sheraton poprowadził Olivier Janiak. Sobotnie spotkanie w Hotelu Sheraton poprowadził Olivier Janiak.

Sala konferencyjna sopockiego Hotelu Sheraton przeżywała w sobotę prawdziwe oblężenie. Wszystko to za sprawą konferencji "Show me, don't tell me", zorganizowanej zarówno dla tych, którzy są zainteresowani marketingiem sieciowym, jak i tych, którzy już w nim działają.



- Miło mi powitać państwa w stosunkowo nowej dla mnie sytuacji. Ponieważ nie jestem biznesmenem, to za chwilę oddam głos tym najlepszym w waszej branży. Dowiecie się dziś, jak wykreować własną drogę zawodową i z jakimi wyzwaniami będziecie musieli się zmierzyć. To pierwsza i jedyna taka konferencja, dlatego warto, bym wspomniał o jej pomysłodawcach - Marcelinie Ruszkowskiej, Mariuszu Radomskim oraz Krzysztofie Florianie Kwiatku, managerze Unique Club & Lounge - tymi słowy zgromadzonych gości powitał Olivier Janiak, konferansjer wydarzenia.

Jak działa marketing sieciowy? Jakie kroki należy podjąć, by odnieść sukces? Czym jest proces motywacji i jakiego zaangażowania oczekują od ciebie liderzy? Czy struktura MLM działa jak sekta? Dlaczego, by osiągnąć sukces musimy zacząć od siebie? Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli prelegenci.

Pierwsze wystąpienie dotyczyło "Natury człowieka w marketingu sieciowym". Dariusz Holeniewski działający w branży MLM od czterech lat starał się rozprawić ze stereotypami, z jakimi spotykają się wszyscy zainteresowani strukturami marketingu sieciowego.

- Nie robimy ludziom prania mózgu. Dajemy im natomiast konkretną wiedzę i pozwalamy rozwijać umiejętności, niezbędne do budowania relacji z kolejnymi współpracownikami. Wiele osób postrzega MLM jako rodzaj piramidy finansowej, a ludzi odnoszących sukces za "podstawionych". Okazuje się, że niezwykle łatwo jest podważać przedsięwzięcia, w których perspektywy zysku są długoterminowe - zaznaczył Dariusz Holeniewski.

W dalszej części wykładu podkreślono, że niektóre z problemów, z jakimi mierzymy się na co dzień jest kreowanych przez nas samych. Boimy się rozmawiać o pieniądzach, nie ufamy zorganizowanym strukturom sprzedażowym, oczekujemy natychmiastowego zysku i nieustannie ulegamy prokrastynacji, czyli tendencji do odkładania pewnych czynności na później.

Kolejne dwie godziny należały do Mateusza Grzesiaka, psychologa, trenera rozwoju osobistego i autora licznych publikacji z zakresu psychologii sukcesu. W swoim wystąpieniu podkreślał konieczność wyznaczania sobie konkretnych celów i mierzenia się z problemami. Prelegent poruszył problem skonfrontowania dążeń jednostki z normami społecznymi, uwarunkowaniami kulturowymi a nawet oczekiwaniami rodziców wobec dzieci.

- Jako liderzy mamy nie tylko możliwość, ale i obowiązek uświadamiania innym, jak ważnym segmentem globalnej gospodarki jest sprzedaż. Zwłaszcza w kontekście tego, że wedle badań 75 proc. społeczeństwa podejmuje decyzje tzw. owczym pędem - mówił Mateusz Grzesiak.

W swoim wystąpieniu położył nacisk na tabu, jakim jest w Polsce mówienie o pieniądzach i podejrzliwość wobec osób odnoszących sukcesy finansowe.

- Polacy są bardzo przedsiębiorczy, ale wciąż kojarzą to z kombinatorstwem. Aż 80 proc. respondentów domaga się większej kontroli instytucji finansowych nad prywatnymi firmami. Z kolei 75 proc. Polaków uważa, że jedynym sposobem na wzbogacenie się są znajomości - podkreślał Mateusz Grzesiak.

Zwrócono także uwagę na słabości branży MLM. Zdaniem Mateusza Grzesiaka koniecznym jest przesunięcie motywacji - z pieniężnej na rozwój, czyli relacje, edukację i zdobywanie życiowych umiejętności.

Oba wystąpienia miały dynamiczny charakter i wyraźnie przypadły do gustu uczestnikom konferencji. Anegdotom związanym z drogą zawodową prelegentów i licznym dygresjom, towarzyszyły gromkie brawa i salwy śmiechu.

Drugą część spotkania prowadził Jakub Wesołowski.

Po części biznesowej, uczestnicy konferencji udali się na bankiet zorganizowany w Unique Club & Lounge.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • To jakiś nowy kościół i wiara? (5)

    • 69 21

    • to najpopularniejsza z religii monoteistycznych! (1)

      wiara w absolutną wartość pieniądza. marketing to sztuka kłamstwa w służbie pieniądza, a ci którzy mu służą, to k....

      • 27 6

      • kapłani?

        • 3 5

    • Mnie najbardziej smieszy nazwa (1)

      Unique Club & Lounge BUAHHAHAHAHA co to kurna ma byc??? jakis zakompleksiony lalus to otwieral?? gdzie polskie nazwy??

      • 24 4

      • RE: Mnie njbardziej smieszy nazwa

        Czepiassz się nazwy klubu bo nie jest w języku ojczystym mimo że jest w polsce , ale jak chodzisz kupować polskie ubrania to nie widzisz że nazwy sklepow są w języku angielskim ?!

        • 0 3

    • Religia

      Chrystus też miał przeciwników

      • 6 2

  • Polacy kojarzą to z kombinatorstwem??Nie mają racji wkoncu Budyń 8 mieszkań Nowak zegarków (1)

    oraz tysiace przykładów o tym nie świadczą ? Janiak lalus tez na wszystko sobie zapracował bardzo ciężką pracą:)

    • 31 12

    • A prezes Kaczyński willę od komuchów !

      • 3 3

  • wow

    Janiak to jednak "menski" jest hy hy

    • 16 8

  • Janiak... Jabłczyńska... któraż to firma MLM chciała się wypromować?

    na fotkach sami lansiarze... a prawdziwy MLM robią zwykli ludzie co to im konferencje nie są potrzebne

    • 26 23

  • Kto był? (1)

    Byli Liderzy bardziej lub mnie utytułowani ze wszystkich firm MLM :-) Bycie razem :-) Jest moc :-)

    • 17 13

    • Mateusz Grzesiak czyżby syn Henryka?

      • 0 0

  • MLM wciskanie kitu na level 'master' (5)

    Psychologia sprzedaży, dorabianie filozofii do wciskania ciemnoty, nowa religia wydawania mamony, a dorobią się nieliczni stojący najwyżej. Życie. A plebs z nadzieją na mannę będzie żył. Polityka czy biznes wszędzie tak samo.

    • 42 23

    • Paranoja internetowa (2)

      Słychać krzyk rozpaczy.....Ci z MLM to fajansiarze, szpanerzy, dorobieni na "niewinnych duszach". Co to w ogóle za paranoja? Narzekasz na rządy, na pogodę czy na zdrowie, a wszystko to może się zmienić w momencie gdy otwierasz oczy i szukasz możliwości na "lepsze jutro". Nie można winić osoby za to, że jest zaradna, uczciwa i potrafi zrobić ze swoim życiem to co większość z Was uważa za rzecz nieosiągalną. To raczej niedowiarków powinno zwać się nieudacznikami.
      Od dziecka wpaja się Nam , aby dobrze się uczyć znaleźć dobrą pracę etatową tylko po to, aby w wieku 67 lat otrzymać w "prezencie" od Państwa około 30% wypracowanych przez Nas pieniędzy. Jeżeli chcesz dokonać zmian musisz ruszyć swoje 4 litery i to po prostu zrobić.
      Obecnie mamy modę na bieganie. Sporo ludzi zaczęło żyć aktywniej. Ich też powinniście zaliczyć do jakiejś sekty, ponieważ razem jeżdżą na wycieczki rowerowe, spędzają wspólnie chwile. Na motocyklach w grupach też nie powinno się jeździć bo to przecież "gangi".
      Niestety potrzeba jeszcze sporo czasu zanim myślenie Polaków się zmieni.
      Powodzenia Życzę w Życiu prywatnym jak i zawodowym. Mnie MLM nauczył wiele. Przede wszystkim szacunku do drugiej osoby, ponieważ każdy może stać się moim Partnerem biznesowym.

      • 4 7

      • (1)

        "Mnie MLM nauczył wiele. Przede wszystkim szacunku do drugiej osoby, ponieważ każdy może stać się moim Partnerem biznesowym."

        To się nazywa oportunizm i dlatego ludzie wami gardzą bo we wszystkich i we wszystkim widzicie tylko pieniądze. Jak bakterie kałowe, które rozkładają wszystko.

        • 13 1

        • To dziwne. Wydawało mi się ze ludzi się szanuje za to ze są. Tak mnie przynajmniej uczono. Nigdy nie pomyślałem ze mogę zmienić zdanie bo mogą być potencjalnymi partnerami. Materializm ponad wszystko.

          • 3 0

    • plebs zawsze będzie plebsem, a współczesny pomysł na zaktanie plebsowi gęby

      to nabożna konsumpcja.

      • 2 0

    • asd

      Czyli jesteś ten plebs bo nie masz ambicji żeby być na tym szczycie.

      • 0 0

  • Towary z MLM to pseudotowary (6)

    Żona kiedyś kupiła parę kosmetyków i potem dosłownie nie mogła się opędzić od tej koleżanki aby częściej kupowała. Koleżanka, przyprowadziła swoje koleżanki z kolejnymi kosmetykami i innymi supertowarami. Mało tego, koleżanki przyprowadziły facetów z towarami dla mnie. Normalnie ledwo wybrnęliśmy z tego.
    Kupować się powinno w sklepie ,markecie, centrum handlowym itp.,, a nie od domokrążców.

    • 45 27

    • MLM (1)

      To nie był MLM tylko nieprofesjonalny sprzedawca, prawdopodobnie z firmy sprzedaży bezpośredniej

      • 5 6

      • z takiego owada w kropki

        • 3 0

    • A czym taki towar różni się od kupowanego w sklepie? Nowy znawca jakości się pojawił w sieci.

      • 2 2

    • (1)

      jasne, zwłaszcza że tam płacisz jeszcze często ponad 200% marżę, ale jak wolisz, kupuj w sklepach ;D często gorsze produkty i dla jasności - nie piszę tego, jako osoba działająca w branży mlm, ale osoba, której jeden z takich produktów (sprzedany drogą bezpośrednią) uratował życie

      • 0 1

      • tusz do rzęs?

        • 3 0

    • czyli trafiliscie na totalnych amatorow, potem nie dziwne ze takie zdania kraza o branzy mlm . Ja kupuje od roznych firm i wiem ze sa duzo lepsze produkty bo musza byc, sklady takze .

      • 0 0

  • Wschodzące gwiazdy z marykej też były? (3)

    Liski to sprzedają, owieczki łykają. Kupkę w papierek im owiną i wmówią, że mogą sobie pozwolić na smak luksusu. I jeszcze ci prowadzący. Słodycz aż mdli.

    • 19 16

    • ... (2)

      Zazwyczj nie wdaje sie w dyskusje z takimi Orlami jak Ty,ale az sie cisnie....zazdrosc Cie zzera,to sie do roboty wez.

      • 4 8

      • a jednaki nie wszyscy sa ulepieni z marketingowego stolca :) (1)

        • 7 0

        • Mentalność bardziej powszechna. Takie typy kategoryzują ludzi w systemie zero-jedynkowym. Jak kupujesz i "łykasz", to jesteś traktowany jak pączek w maśle. Jak tylko jesteś zdolny do krytyki, mieszają z g... robiąc to zbiorowo. I nie mam zamiaru wchodzić w dalszą dyskusję z mieszaczami g...

          • 1 1

  • Nowy, lepszy, korpo-świat...

    marketing sieciowy... sukces... motywacja... zaangażowanie... oczekiwania liderów.

    • 33 10

  • Warto wiedzieć

    Warto wiedzieć od środka jak to wygląda, zapamiętać, by skutecznie trzymać jak najbardziej z daleka i nie dać się w to wrobić :D

    • 24 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Chrzest jachtu Conrad 144S

uroczystość oficjalna

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja