- 1 Trójmiasto w przewodniku Michelin (25 opinii)
- 2 Nie tylko city break na wiosenny urlop (11 opinii)
- 3 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (67 opinii)
- 4 Zobacz luksusowy jacht za 29 mln euro (59 opinii)
- 5 Restauracje idealne dla osób dojrzałych (112 opinii)
- 6 Spotkali się w szczytnym celu (8 opinii)
Jaguar doczekał się pierwszego SUV-a
Kazał na siebie czekać długo, ale czekać z pewnością warto było - w gdańskim salonie British Automotive zaprezentowano Jaguara, który otwiera nową kartę w historii brytyjskiej marki. To pierwszy koci SUV, czyli model F-Pace.
Nie opadły jeszcze emocje po czwartkowym pokazie najnowszego Mercedesa-Benz Klasy E w industrialnych wnętrzach klubu B90, a tymczasem trójmiejskim fanom motoryzacji zaserwowano kolejną ucztę. Tym razem głównym daniem był Jaguar F-Pace. Pierwszy uterenowiony Jag zaprezentowany został w piątkowy wieczór w salonie British Automotive .
Trzeba przyznać, że po bardzo udanym roku 2015 i debiutach modeli XE i XF, rozpędzony Jaguar nie zwalnia tempa. Teraz do modelowej gamy brytyjskiego producenta, należącego do indyjskiego koncernu TATA, dołączył wyjątkowy kocur. To pierwszy w 94-letniej historii marki samochód w nadwoziu SUV. To F-Pace. Auto, które prędzej czy później musiało pojawić się w ofercie Jaguara. Dziś ciężko wyobrazić sobie motoryzacyjne tuzy bez uterenowionych przedstawicieli.
Jeszcze przed uroczystym odsłonięciem najnowszego modelu Jaguara, historię brytyjskiej marki w kilkunastominutowym wykładzie streścił Piotr Frankowski, znany dziennikarz motoryzacyjny. Po ciekawej przemowie przyszedł czas na głównego bohatera wieczoru, który szybko znalazł się w samym centrum zainteresowania kilkudziesięciu gości pokazu.
- Wierzę, że ten samochód będzie swego rodzaju "perełką" w naszej ofercie. Tak naprawdę wiążemy duże nadzieje z modelem F-Pace, który będzie reprezentował markę w zupełnie nowym dla nas segmencie SUV-ów. Jestem przekonany, że to auto podbije serca i oczy fanów motoryzacji - wyjaśnia Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.
Jaguar F-Pace: pierwszy koci SUV
Po bliższym kontakcie z F-Pace nietrudno zauważyć, że nowy Jaguar, którego ceny rozpoczynają się od 199 900 zł, wygląda jak wyrośnięty brat modelu XF. Stylistyka nie zaskakuje. Sporych rozmiarów grill i drapieżna linia przednich świateł - to charakterystyczny kod stylistyczny nowych Jagów. Co zatem będzie wyróżniało największego z kotów? Producenci zapewniają, że osiągi F-Pace'a będą zbliżone do najszybszego z Jaguarów, czyli modelu F-Type.
Bazowym silnikiem najmłodszego reprezentanta Jaguara jest 2-litrowy diesel i4D generujący moc 180 KM (430 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem albo opcjonalnie z 6-biegowym manualem. W wersji podstawowej moc będzie trafiała jedynie na tylną oś.
Jaguar XE: brytyjski kocur klasy średniej
Dla amatorów szybszej jazdy Jaguar przygotował dwie propozycje benzynowe. To V6 o pojemności 3 litrów i mocy odpowiednio - 340 KM i 380 KM. Najmocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Ceny tej wersji F-Pace'a rozpoczynają się od 411 tys. zł.
- F-Pace będzie konkurował przede wszystkim z Porsche Macan, ale również z innymi prestiżowymi markami, takimi jak: Audi Q5, BMW X3 czy Lexus RX - dodaje Dyktyński.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (84) 6 zablokowanych
-
2016-04-09 10:05
Mercedes GLE amg zjada wszystkie suvy. (3)
- 13 37
-
2016-04-09 10:17
hmm (2)
troche do mazdy podobny
- 10 1
-
2016-04-09 21:47
Teraz tylko pozostaje czekać na SUVa Ferrari. Nawet Lambo już takie cuś miało.
- 1 1
-
2016-04-11 07:29
A mi sie skonarzyl z ASX
- 1 1
-
2016-04-09 10:09
ale janusz i tak wie swoje ze na B5 w dieselku nie ma mocnych (2)
i nawet jaguar nie da rady
- 39 9
-
2016-04-09 11:59
jak do 1,9 tdi 150KM dodasz wieksza turbine i chipa mozesz miec 230KM ! (1)
niektorzy maja wiecej ale mi 230 wystarcza. I tak masz tu racje 230KM w passacie robi f-pace 180KM jak chce, na kazdym biegu.
- 7 12
-
2016-04-11 08:27
jak do trabanta wsadzisz 200 koni też zrobi i pasata i jaguara
I pewnie nawet znajdą się amatorzy takiego "bolidu", natomiast nie zmienia to faktu że i trampek i pastuch B5 to już stare paździerze i właśnie o to chodziło autorowi wątku
- 6 0
-
2016-04-09 10:43
brzydkie auto (10)
Jaguar to klasyka klasy sport coupe.
wejście w suv to pomyłka.
NIe można z jedną d*pa być na wszystkich weselach ( w każdym segmencie)
ps.
a karnet do warsztatu mechanicznego dają ?- 22 28
-
2016-04-09 11:38
azjaci kupią, to dla nich jest
- 12 0
-
2016-04-09 16:36
Użytkownik Jaguara ? (3)
Co najwyżej użytkownik wallpapera z jaguarem, który pewnie już wygooglowałeś i walnąłeś na tapetę haha
- 3 6
-
2016-04-09 18:55
pozdrów swojego chłopaka.
- 4 1
-
2016-04-09 21:50
Np. S-type rocznik 2000 Kupisz taki za kilka tysięcy. (1)
- 6 0
-
2016-04-10 10:10
dokładnie
5 letniego za 13k funtów, cena jak za poziomki
- 3 0
-
2016-04-11 08:29
mercedes to też marka legenda (4)
i jak widac robi nawet dostawczaki. Jak sie chce rozwijac firme to trzeba zdobywac nowych odbiorcow a nie trzepac jak Bristol jeden model przez "50 lat" a potem zwinąć majdan
- 4 1
-
2016-04-11 16:00
hmm, strategia to już zależy od szefów firmy (3)
nie od nas,
mogą wybrać konserwatywnie niszę którą zajmują
lub próbować podbić inne rynki,
nie mi decydować- 0 0
-
2016-04-11 23:27
zgadza się ale mówić że SUV w wykonaniu Jaga jest pomyłką to mentalność sprzed 30-40 lat (2)
kiedy koncern zajmował tylko niszę. Mały producent może tak robić, duży wkracza na szersze wody
- 2 1
-
2016-04-12 13:11
odpowiadam ponownie- nie jesteś ekspertem (1)
więc nie ma sensu teoretyzować i zgadywać
nie mając do tego żadnych podstaw- 0 0
-
2016-04-14 20:21
dyskutuje z drugim nieekspertem podając argumenty które określili eksperci
więc skoro tak zrobili to ... racja "nie tobie oceniać"
- 0 0
-
2016-04-09 10:50
(7)
z całym szacunkiem dla autora ale jaki sens był Pana tam obecności skoro nie zrobił Pan ani jednego zdjęcia które by to auto pokazywało w całości?
- 57 3
-
2016-04-09 11:21
(3)
A co ma autor tekstu do autora zdjęć?
- 3 9
-
2016-04-09 12:15
(2)
To, że w takiej sytuacji można się tym artykułem podetrzeć.
- 11 3
-
2016-04-09 21:45
musisz mieć w niezłym stanie monitor/tablet (1)
- 1 6
-
2016-04-11 10:36
Do pp
Słyszałeś o takim środku stylistycznym jak metafora?
- 1 0
-
2016-04-09 17:30
Koktajle z krewetkami i szampan za friko :D (2)
- 10 1
-
2016-04-13 12:08
żal
jak w Afryce
- 1 0
-
2016-04-14 20:22
szcz*w i mirabelki
- 0 0
-
2016-04-09 10:51
kto pisze te artykuły ???
to była prezentacja samochodu ....??? czy klakierów i lanserów którzy przyszli się tam pokazać ??? mało zdjęć samego auta, a więcej publiki ....
- 56 5
-
2016-04-09 12:21
(1)
Ile kosztuje wersja na gaz?
- 27 3
-
2016-04-13 12:08
wyjdź z klasy
- 0 0
-
2016-04-09 12:57
A nisko profilowe opony ... (1)
..aż kuszą żeby zjechać z asfaltu i poszaleć .....
- 29 2
-
2016-04-11 08:34
to są SUVy krawężnikowe
podjeżdżasz pod biedronke i masz pewnosc ze nie urwiesz zderzaka ;) I specjalnie napisalem o biedrze. Sam znam takich ludzi, prawie 2 koła kredytu za mieszkanie i fura za 2,5 koła miesiecznie w leasingu na 5 lat. Ich łączny domowy budżet to 8 koła :D Ile zostaje łatwo policzyć, ale poza biedronką już sie nie da stołować.
- 7 1
-
2016-04-09 13:39
Jedno co mi sie nie podoba w nowych autach to brak zderzaka z przodu a raczej jego maskowanie pod ! (3)
wiem ze jest zamaskowany pod lecz to nonsens gdyz zderzak ma spelniac swoja funkcje nawet w czasie drobnych stluczek i nie ma stluczka naruszac karoserii. Widzac dzis stluczki widze ze praktycznie przod jest spekany i do wymiany. Natomiast dawniej jak np. Volvo '' walnelo w cos to wylacznie otarta guma byla na zderzaku do wymiany a nie zaraz swiatla , oslona tego czy owego.
- 24 2
-
2016-04-11 08:45
też mam auto z jak to określiłeś niewidocznym zderzakiem (1)
miałem już dwa strzały w przód (jeden z mojej żony winy nawet po najechaniu) i powiem ci że nowe zderzaki są rewelacyjne. Belka pod zderzakiem wygięta, bracket do którego była zamocowana też, zaczepy lamp pęknięte (lampy wysoko i cofniete wiec strzal byl w miare mocny) a zderzak ma tylko otarcie. Nawet zaczepy mu nie pękły. Wrócił do pierwotnego kształtu. Wiem że mondziaki kiedyś miały ten problem że byle otarcie i była dziura w zderzaku, ale dziś nie wiem z czego oni to robią ale jest już sporo lepiej
- 5 1
-
2016-04-11 10:39
Zgadza się. Obecne zderzaki są rewelacyjne.
- 1 0
-
2016-04-30 09:53
-
Ale to było dawniej. Pontonowe volvo rzeczywiście zachowywalo się jak czołg. Ale nie chronił pieszych. I to właśnie ochrona pieszych spowodowała rewolucję przodu aut. Plastikowe lampy, schowane zderzaki, pedestrian protection, wystrzeliwane maski z zawiasów itd.
- 0 0
-
2016-04-09 14:24
Jusz lece to kupic (2)
- 5 5
-
2016-04-09 14:26
Tata motors,he he tylko lexus tyle w temacie
Lexus gs.
- 1 0
-
2016-04-09 17:12
Zacznij zbierać pieniążki.
Po piętnastu latach powinieneś mieć odpowiednio dużo żeby sobie tegoroczny model kupić.
- 0 2
-
2016-04-09 14:26
manula :OOO (1)
madonno jak mozna do d*powozu premium wogole oferowac manuala!!!
Janusz Edition Total
w klasie suv premium i tak mistrzem jest RR i Cayenne- 16 4
-
2016-04-11 23:29
Cayenami zasuwają Janusze biznesu
tylko Spyker
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.