• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaguar doczekał się pierwszego SUV-a

Michał Jelionek
9 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Kazał na siebie czekać długo, ale czekać z pewnością warto było - w gdańskim salonie British Automotive zaprezentowano Jaguara, który otwiera nową kartę w historii brytyjskiej marki. To pierwszy koci SUV, czyli model F-Pace.



Nie opadły jeszcze emocje po czwartkowym pokazie najnowszego Mercedesa-Benz Klasy E w industrialnych wnętrzach klubu B90, a tymczasem trójmiejskim fanom motoryzacji zaserwowano kolejną ucztę. Tym razem głównym daniem był Jaguar F-Pace. Pierwszy uterenowiony Jag zaprezentowany został w piątkowy wieczór w salonie British Automotive zobacz na mapie Gdańska.
Trzeba przyznać, że po bardzo udanym roku 2015 i debiutach modeli XE i XF, rozpędzony Jaguar nie zwalnia tempa. Teraz do modelowej gamy brytyjskiego producenta, należącego do indyjskiego koncernu TATA, dołączył wyjątkowy kocur. To pierwszy w 94-letniej historii marki samochód w nadwoziu SUV. To F-Pace. Auto, które prędzej czy później musiało pojawić się w ofercie Jaguara. Dziś ciężko wyobrazić sobie motoryzacyjne tuzy bez uterenowionych przedstawicieli.

W premierowym pokazie Jaguara F-Pace uczestniczyło kilkudziesięciu gości.  W premierowym pokazie Jaguara F-Pace uczestniczyło kilkudziesięciu gości.
Jeszcze przed uroczystym odsłonięciem najnowszego modelu Jaguara, historię brytyjskiej marki w kilkunastominutowym wykładzie streścił Piotr Frankowski, znany dziennikarz motoryzacyjny. Po ciekawej przemowie przyszedł czas na głównego bohatera wieczoru, który szybko znalazł się w samym centrum zainteresowania kilkudziesięciu gości pokazu.

- Wierzę, że ten samochód będzie swego rodzaju "perełką" w naszej ofercie. Tak naprawdę wiążemy duże nadzieje z modelem F-Pace, który będzie reprezentował markę w zupełnie nowym dla nas segmencie SUV-ów. Jestem przekonany, że to auto podbije serca i oczy fanów motoryzacji - wyjaśnia Marek Dyktyński z British Automotive Gdańsk.

Jaguar F-Pace: pierwszy koci SUV

Po bliższym kontakcie z F-Pace nietrudno zauważyć, że nowy Jaguar, którego ceny rozpoczynają się od 199 900 zł, wygląda jak wyrośnięty brat modelu XF. Stylistyka nie zaskakuje. Sporych rozmiarów grill i drapieżna linia przednich świateł - to charakterystyczny kod stylistyczny nowych Jagów. Co zatem będzie wyróżniało największego z kotów? Producenci zapewniają, że osiągi F-Pace'a będą zbliżone do najszybszego z Jaguarów, czyli modelu F-Type.

Wnętrze F-Pace nie jest zaskoczeniem. Podobny kokpit posiadają również inne modele Jaguara. Wnętrze F-Pace nie jest zaskoczeniem. Podobny kokpit posiadają również inne modele Jaguara.
Bazowym silnikiem najmłodszego reprezentanta Jaguara jest 2-litrowy diesel i4D generujący moc 180 KM (430 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem albo opcjonalnie z 6-biegowym manualem. W wersji podstawowej moc będzie trafiała jedynie na tylną oś.

Jaguar XE: brytyjski kocur klasy średniej

Dla amatorów szybszej jazdy Jaguar przygotował dwie propozycje benzynowe. To V6 o pojemności 3 litrów i mocy odpowiednio - 340 KM i 380 KM. Najmocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Ceny tej wersji F-Pace'a rozpoczynają się od 411 tys. zł.

- F-Pace będzie konkurował przede wszystkim z Porsche Macan, ale również z innymi prestiżowymi markami, takimi jak: Audi Q5, BMW X3 czy Lexus RX - dodaje Dyktyński.
Ciekawa linia tylnych świateł nowego SUV-a. Ciekawa linia tylnych świateł nowego SUV-a.

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (84) 6 zablokowanych

  • Mercedes GLE amg zjada wszystkie suvy. (3)

    • 13 37

    • hmm (2)

      troche do mazdy podobny

      • 10 1

      • Teraz tylko pozostaje czekać na SUVa Ferrari. Nawet Lambo już takie cuś miało.

        • 1 1

      • A mi sie skonarzyl z ASX

        • 1 1

  • ale janusz i tak wie swoje ze na B5 w dieselku nie ma mocnych (2)

    i nawet jaguar nie da rady

    • 39 9

    • jak do 1,9 tdi 150KM dodasz wieksza turbine i chipa mozesz miec 230KM ! (1)

      niektorzy maja wiecej ale mi 230 wystarcza. I tak masz tu racje 230KM w passacie robi f-pace 180KM jak chce, na kazdym biegu.

      • 7 12

      • jak do trabanta wsadzisz 200 koni też zrobi i pasata i jaguara

        I pewnie nawet znajdą się amatorzy takiego "bolidu", natomiast nie zmienia to faktu że i trampek i pastuch B5 to już stare paździerze i właśnie o to chodziło autorowi wątku

        • 6 0

  • brzydkie auto (10)

    Jaguar to klasyka klasy sport coupe.
    wejście w suv to pomyłka.
    NIe można z jedną d*pa być na wszystkich weselach ( w każdym segmencie)

    ps.
    a karnet do warsztatu mechanicznego dają ?

    • 22 28

    • azjaci kupią, to dla nich jest

      • 12 0

    • Użytkownik Jaguara ? (3)

      Co najwyżej użytkownik wallpapera z jaguarem, który pewnie już wygooglowałeś i walnąłeś na tapetę haha

      • 3 6

      • pozdrów swojego chłopaka.

        • 4 1

      • Np. S-type rocznik 2000 Kupisz taki za kilka tysięcy. (1)

        • 6 0

        • dokładnie

          5 letniego za 13k funtów, cena jak za poziomki

          • 3 0

    • mercedes to też marka legenda (4)

      i jak widac robi nawet dostawczaki. Jak sie chce rozwijac firme to trzeba zdobywac nowych odbiorcow a nie trzepac jak Bristol jeden model przez "50 lat" a potem zwinąć majdan

      • 4 1

      • hmm, strategia to już zależy od szefów firmy (3)

        nie od nas,
        mogą wybrać konserwatywnie niszę którą zajmują
        lub próbować podbić inne rynki,
        nie mi decydować

        • 0 0

        • zgadza się ale mówić że SUV w wykonaniu Jaga jest pomyłką to mentalność sprzed 30-40 lat (2)

          kiedy koncern zajmował tylko niszę. Mały producent może tak robić, duży wkracza na szersze wody

          • 2 1

          • odpowiadam ponownie- nie jesteś ekspertem (1)

            więc nie ma sensu teoretyzować i zgadywać
            nie mając do tego żadnych podstaw

            • 0 0

            • dyskutuje z drugim nieekspertem podając argumenty które określili eksperci

              więc skoro tak zrobili to ... racja "nie tobie oceniać"

              • 0 0

  • (7)

    z całym szacunkiem dla autora ale jaki sens był Pana tam obecności skoro nie zrobił Pan ani jednego zdjęcia które by to auto pokazywało w całości?

    • 57 3

    • (3)

      A co ma autor tekstu do autora zdjęć?

      • 3 9

      • (2)

        To, że w takiej sytuacji można się tym artykułem podetrzeć.

        • 11 3

        • musisz mieć w niezłym stanie monitor/tablet (1)

          • 1 6

          • Do pp

            Słyszałeś o takim środku stylistycznym jak metafora?

            • 1 0

    • Koktajle z krewetkami i szampan za friko :D (2)

      • 10 1

      • żal

        jak w Afryce

        • 1 0

      • szcz*w i mirabelki

        • 0 0

  • kto pisze te artykuły ???

    to była prezentacja samochodu ....??? czy klakierów i lanserów którzy przyszli się tam pokazać ??? mało zdjęć samego auta, a więcej publiki ....

    • 56 5

  • (1)

    Ile kosztuje wersja na gaz?

    • 27 3

    • wyjdź z klasy

      • 0 0

  • A nisko profilowe opony ... (1)

    ..aż kuszą żeby zjechać z asfaltu i poszaleć .....

    • 29 2

    • to są SUVy krawężnikowe

      podjeżdżasz pod biedronke i masz pewnosc ze nie urwiesz zderzaka ;) I specjalnie napisalem o biedrze. Sam znam takich ludzi, prawie 2 koła kredytu za mieszkanie i fura za 2,5 koła miesiecznie w leasingu na 5 lat. Ich łączny domowy budżet to 8 koła :D Ile zostaje łatwo policzyć, ale poza biedronką już sie nie da stołować.

      • 7 1

  • Jedno co mi sie nie podoba w nowych autach to brak zderzaka z przodu a raczej jego maskowanie pod ! (3)

    wiem ze jest zamaskowany pod lecz to nonsens gdyz zderzak ma spelniac swoja funkcje nawet w czasie drobnych stluczek i nie ma stluczka naruszac karoserii. Widzac dzis stluczki widze ze praktycznie przod jest spekany i do wymiany. Natomiast dawniej jak np. Volvo '' walnelo w cos to wylacznie otarta guma byla na zderzaku do wymiany a nie zaraz swiatla , oslona tego czy owego.

    • 24 2

    • też mam auto z jak to określiłeś niewidocznym zderzakiem (1)

      miałem już dwa strzały w przód (jeden z mojej żony winy nawet po najechaniu) i powiem ci że nowe zderzaki są rewelacyjne. Belka pod zderzakiem wygięta, bracket do którego była zamocowana też, zaczepy lamp pęknięte (lampy wysoko i cofniete wiec strzal byl w miare mocny) a zderzak ma tylko otarcie. Nawet zaczepy mu nie pękły. Wrócił do pierwotnego kształtu. Wiem że mondziaki kiedyś miały ten problem że byle otarcie i była dziura w zderzaku, ale dziś nie wiem z czego oni to robią ale jest już sporo lepiej

      • 5 1

      • Zgadza się. Obecne zderzaki są rewelacyjne.

        • 1 0

    • -

      Ale to było dawniej. Pontonowe volvo rzeczywiście zachowywalo się jak czołg. Ale nie chronił pieszych. I to właśnie ochrona pieszych spowodowała rewolucję przodu aut. Plastikowe lampy, schowane zderzaki, pedestrian protection, wystrzeliwane maski z zawiasów itd.

      • 0 0

  • Jusz lece to kupic (2)

    • 5 5

    • Tata motors,he he tylko lexus tyle w temacie

      Lexus gs.

      • 1 0

    • Zacznij zbierać pieniążki.

      Po piętnastu latach powinieneś mieć odpowiednio dużo żeby sobie tegoroczny model kupić.

      • 0 2

  • manula :OOO (1)

    madonno jak mozna do d*powozu premium wogole oferowac manuala!!!
    Janusz Edition Total

    w klasie suv premium i tak mistrzem jest RR i Cayenne

    • 16 4

    • Cayenami zasuwają Janusze biznesu

      tylko Spyker

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kolacja degustacyjna Transatlantyk - ostatni polonez na Batorym

350 zł
degustacja

Dinner in the Sky Trójmiasto

990 zł
degustacja

Najczęściej czytane

Inwestycje Deluxe

Gaja Park

Gaja Park

DORACO Investment

Gdańsk Żabianka, ul. Pomorska 68 Mapa

30 do 175 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja
Monolit

Monolit

7 ogłoszeń

Herzinvest

Straszyn, ul. Marsa Mapa

223 do 268 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja